Понеділок, 23.12.2024, 21:36
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Стоян М., Особливості управління маркетингом підприємства - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Стоян М., Особливості управління маркетингом підприємства
conf-cvДата: Пятниця, 04.05.2012, 11:55 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Марія Стоян



Наук. кер. – Олійнич С.І.,,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці




Особливості управління маркетингом підприємства



Основною стратегічною задачею соціально-економічного розвитку нашої країни є підвищення рівня життя її громадян, що передбачає подальшу модернізацію існуючої господарської системи. Вирішення цього завдання диктує необхідність активізації діяльності вітчизняних підприємств, які вносять істотний внесок у зміцнення економіки країни. З метою підвищення власної ефективності, підприємства повинні постійно використовувати концепцію маркетингу, орієнтовану на всебічне задоволення споживчого попиту. У зв'язку з цим вдосконалення управління маркетингом на підприємствах є дуже актуальним завданням.
Маркетинг – це діяльність, спрямована на створення попиту та досягнення цілей підприємства через максимальне задоволення потреб споживача [1]. В свою чергу управління маркетингом підприємства – це аналіз, планування, організація, мотивація, контроль та координація заходів стосовно встановлення, зміцнення та підтримання взаємовигідних обмінів із цільовим ринком для досягнення цілей підприємства [3]. Метою управління маркетинговою діяльністю є виявлення та задоволення потреб цільових ринків кращими, ніж у конкурентів способами й завдяки цьому одержання максимального прибутку.
Аналіз наукової літератури, періодичних видань, законодавчих актів і різної документації з управління маркетингом в умовах ринкових відносин показав, що істотний внесок у дослідження даних актуальних проблем внесли такі вчені, як Васильєв Г.А., Голубков Є.П., Зав'ялов П.С., Каменева Н.Г., Кузнецов Ю.В., Нагапетьянц H.A, Романов А.Н., Синяева І.М., Соловйов Б.А., Черкасова І.І., Армстронг Г., Берман Б., Друкер П., Котлер Ф., Маджаро С., Пілдіч Дж., Портер М., Стрікленд А.Дж., Томпсон А.А., Тоффлер Б.Е., Траут Д., Еванс Дж.Р. та ін.
Очевидно, що питання управління маркетингом принципово важливі для діяльності будь-якого підприємства.
Завданнями управління маркетинговою діяльністю на підприємстві є: формування та вдосконалення організаційних структур управління маркетинговою діяльністю на підприємстві; визначення цілей підприємства та шляхів їх досягнення щодо повернення капіталовкладень; організація та проведення маркетингових досліджень; формування маркетингової стратегії, яка є загальним планом досягнення маркетингових цілей; розробка та реалізація маркетингових програм, що пов’язано із прийняттям управлінських рішень щодо кожного із «4Р» маркетингу — товару, цін, просування, розподілу; створення та вдосконалення механізму функціонування маркетингової діяльності на підприємстві; розробка та реалізація плану маркетингу [4].
Під час впровадження принципів маркетингового управління у дійсність потрібно здійснювати їх у комплексі. При комплексній діяльності збільшується вірогідність задоволення головної підприємницької мети – отримання максимального прибутку.
Відомий на українському ринку бренд-торгова марка "Олейна" з метою забезпечення ефективної та успішної діяльності в майбутньому, на ранніх стадіях свого життєвого циклу проводив маркетингові дослідження. Було виявлено ставлення споживачів та покупців і їх вимоги до товарів. Це стало поштовхом для планування асортименту товарів і в цілому – для розробки стратегії маркетингу, що є одним з елементів системи управління маркетингом підприємства [2].
Тісний взаємозв'язок спостерігається також між управління маркетингом та плануванням асортименту товарів. Хоча планування як функція управління маркетингом має більш широке, все-таки функцію маркетингу планування асортименту можна вважати складовою функції управління маркетингом-планування. Наприклад, популярність напою "Живчик" виробництва фірми "Оболонь" спонукала до розширення його асортиментної лінійки. Сьогодні "Живчик" є безалкогольним напоєм номер один в Україні. Це підтвердили останні маркетингові дослідження Tailor Nelson Sofres. За лояльністю споживачів, яка склала 44,2 %, "Живчик" посів перше місце, залишивши позаду напої зі світовим ім'ям. [4].
Отже, у нашому суспільстві для підприємств існують досить великі можливості для розвитку своєї діяльності, але у зв’язку з високим рівнем конкуренції не всі підприємства є рентабельними. При правильному застосуванні комплексу управління маркетингом підприємства можна досягти високих результатів у задоволені потреб споживачів та відповідно задовольнити головну мету підприємницької діяльності.
Список використаних джерел:
1. Мороз, Л. Я. Маркетинг [Текст] / Л.Я. Мороз., Н.І. Чухрай. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2002. – 244 с.
2. Петрович, О. За покупку «Олейни» – подарунок не відходячи від каси: на ринку бутильованої та рафінованої олії тільки три гравці: «Олейна», "Чумак", "Сонячна долина"[Текст] /О.Петрович // Галицькі контракти. – 2010. - № 37 – с. 20-21.
3. Чеботар, С. І. Маркетинг [Текст] / С. І. Чеботар, Я.С. Ларіна, О.П. Луцій. – К.: Наш час, 2007. – 504 с.
4. Сухорська У. Ю. Роль функцій маркетингу в управлянні підприємством [Текс] / У. Ю. Сухорська // Науковий вісник: Тез. доп. – Львів, 2006. - №16.1.

 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: