Пятниця, 19.04.2024, 18:42
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Пантелик А., РОЛЬ КОНТРОЛІНГУ В ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 25.04.2012 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Пантелик А., РОЛЬ КОНТРОЛІНГУ В ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ...
Пантелик А., РОЛЬ КОНТРОЛІНГУ В ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ...
conf-cvДата: Пятниця, 04.05.2012, 11:51 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Аліна Пантелик



Наук. кер. – Чичун В.А.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці




РОЛЬ КОНТРОЛІНГУ В ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ



Будь-яке підприємство при створенні стає економічно та юридично самостійним. Тому кожному підприємство «задумується» над тим як вдосконалити та більш якісно реалізувати вже відомі функції та методи, якими керується кожна сучасна організація. Безперечною умовою вдосконалення методів управління є повне використання внутрішніх можливостей підприємства, тобто утворення такої системи управління, яка б могла своєчасно виявляти, координувати, контролювати, аналізувати відхилення, коригувати, планувати, здійснювати внутрішній консалтинг, інформувати вище керівництво про економіку підприємства [1, с. 33]. З-поміж багатьох наукових робіт про розвиток системи економічного контролю на підприємстві також виділився і контролінг, як один з варіантів налагодження ефективного менеджменту.
Вивченню теоретичних та практичних основ контролінгу приділяли увагу такі науковці як О.Б. Гребець, Р.П Задорожний, В.І Одновелик, Н.І. Верхоглядова, С.Б. Ільїна, М.В. Тарасюк, О.В Троян та інші.
Актуальність теми полягає в тому, що кожне сучасне підприємство при даних ринкових умовах повинно вдосконалюватись, а щоб робити це якісно і правильно потрібно освоювати нові теорії та практичну діяльність. Контролінг ні в якому разі не можна ототожнювати з функцією контролю в менеджменті. Контролінг (англ. сontrolling) – це комплексна система управління підприємством, що включає в себе управлінський облік, облік і аналіз витрат з метою контролю за всіма статтями витрат, усіма підрозділами і складовими виробленої продукції або наданих послуг, а також їх планування [2, с. 128].
Сучасний контролінг містить у собі управління ризиками (страховою діяльністю підприємств), велику систему інформаційного забезпечення підприємства, систему оповіщення шляхом управління системою фінансових індикаторів, управління системою реалізації стратегічного, тактичного й оперативного планування й систему менеджменту якості.
Необхідність впровадження контролінгу на підприємстві зумовлена наступними причинами:
– підвищення нестабільності зовнішнього середовища висуває додаткові вимоги до системи управління підприємством;
– ускладнення систем управління підприємства вимагає механізму координації всередині системи управління;
– необхідність побудови спеціальної системи інформаційного забезпечення управління [3, с. 18].
Щодо ролі контролінгу в управлінні підприємством, то інтерес становить підхід, заснований на одній з п’яти американських теорій управління, – школа управлінського прийняття загальної теорії систем. Її основою є ієрархія систем і класифікація Боулдінга. Цей підхід особливий тим, що підсистема управління повинна сприйматися (крім основного завдання) ще й як процес прийняття рішень. На це ж звертає увагу В. Анташов, визначаючи функцію контролінгу як інформаційне забезпечення керівництва підприємства. При цьому він розглядає контролінг як концепцію управління підприємством, орієнтовану на її довгострокове й ефективне функціонування в постійно мінливих господарських умовах.
Основна роль контролінгу полягає в наданні допомоги керівнику. А тому він разом з керівництвом становить основу управління на підприємстві. Також значення контролінгу на підприємстві повинні визначатися рівнем потреб в інформації.
Отже, контролінг відіграє дуже важливу роль в системі управління підприємством, будучи одним із найсучасніших і ефективних систем керування підприємством. Він є системою, яка поєднує в собі вже цілу низку існуючих методів управління підприємством: облік, аналіз, планування, контроль і координація. Ця система могла б стати важливим інструментом виводу українських підприємств з кризового стану. Впровадження автоматизованої системи контролінгу на підприємствах України дозволить: досягти ефективного управління, створити й оцінити потенціал підрозділів підприємства, досліджувати ідеї конкурентів, здійснювати порівняльний аналіз усіх отриманих даних, використовувати інновації, і звичайно орієнтуватися на майбутнє. Сучасні автоматизовані методи контролінгу відіграють важливу роль у діяльності підприємств.
Список використаних джерел:
1. Фінансова санація та банкрутство підприємств: навч. посібник [Текст] / Терещенко О.О. – К. : Вид. центр КНЕУ, 2004. – 412 с.
2. Одноволик В.І. Контролінг – сучасна концепція забезпечення стабільного розвитку підприємства / В.І Одноволик //Актуальні проблеми економіки. – 2009. – №6. – С.127-131.
3. Верхоглядова Н. І. Контролінг в системі управління підприємством/ Н.І. Верхоглядова, В.П. Шило, С.Б. Ільїна // Держава та регіони. Серія: економіка і підприємство. – 2008. – №5 – С.16-21.

 
Форум » Матеріали конференції 25.04.2012 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Пантелик А., РОЛЬ КОНТРОЛІНГУ В ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ...
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: