Понеділок, 23.12.2024, 20:55
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Горюк І., ЛІДЕРСТВО, ОСНОВНІ ЯКОСТІ ЛІДЕРА, ЩО ДОСЯГАЄ УСПІХ - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Горюк І., ЛІДЕРСТВО, ОСНОВНІ ЯКОСТІ ЛІДЕРА, ЩО ДОСЯГАЄ УСПІХ
conf-cvДата: Пятниця, 04.05.2012, 11:37 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Ірина Горюк



Наук. кер. – Николайчук О.М.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці




ЛІДЕРСТВО, ОСНОВНІ ЯКОСТІ ЛІДЕРА, ЩО ДОСЯГАЄ УСПІХУ



Лідерство - запорука ефективної організації праці менеджера. Для досягнення успіху в організації своєї праці менеджер насамперед повинен опанувати мистецтво впливу на людей, яким є лідерство. Дана тема є актуальною на сьогодні, адже менеджер-лідер зуміє вивести керовану їм організацію на високий рівень роботи в сфері підприємницької діяльності, зуміє втягнути людей і зацікавити їх у спільному досягненні поставлених цілей організації.
Сьогодні лідерство як наукова проблема не викликає сумніву. Багато дослідників намагалися дати власне тлумачення цьому феномену, відзначаючи найрізноманітніші його грані. Проблемами лідерства займалися не лише такі вчені, як Калашнікова С.А., Науменко О.С., Саврук О.Ю., Сіцінський А.С., Чуприна К.О., Величко А.О., та інші, але й багато зарубіжних соціологів та психологів. Серед них Ч. Хенді., Д. Макгрегор., К. Левін., М. Харріс та ін. [1,/c.136].
У менеджера, що цілком віддає себе роботі, є всі необхідні задатки для того, щоб стати лідером колективу, що сполучає в собі офіційне визнання керівництва і неофіційне - підлеглих. Навколишні, як вважають психологи, сприймають лідера за чотирма основними моделями: 1) "Один із нас", 2) "Кращий із нас - зразок для наслідування"; 3) "Втілення чеснот"; 4) "Виправдання всіх чекань", відповідно до чого і будують своє відношення до нього, дозволяють лідеру поширювати свій вплив на колектив і кожного окремо. Таким чином, надихаючи їх на те, щоб вони по добрій волі прагнули досягти.певних.цілей.
До основних якостей лідера, що досягає успіху відносяться такі якості, які можна поділити на психологічні, інтелектуальні, професійні і соціальні. До психологічних можна віднести – прагнення до лідерства, здатність керівництва; сильні вольові якості; готовність до розумного ризику; прагнення до успіху, честолюбство; здатність до домінування в екстремальних умовах; комбінаторно-прогностичний тип мислення (варіантність, темп, гнучкість, інтуїтивність, логічність, прогностичність); стійкість проти стресу; швидка пристосованість.до.нових.умов.
Інтелектуальні – прагнення до постійного самовдосконалення; схильність до сприйняття нових ідей і досягнень, здатність відрізнити їх від ілюзорних; широта мислення; мистецтво швидко опрацьовувати інформацію і приймати рішення; здатність до самоаналізу; вміння розуміти, приймати і використовувати корисну думку, протилежну власній; психологічна освіта.
Професійні - вміння ефективно використовувати досягнення прогресу; глибоке знання особливостей функціонування ринкової економіки; здатність віднаходити резерви людського чинника на підприємстві; вміння заохочувати персонал до роботи і справедливо критикувати; мистецтво приймати нестандартні рішення; вміння ефективно розподіляти завдання і виділяти час; діловитість.
Соціальні – вміння враховувати наслідки рішень; схильність керуватися принципами соціальної справедливості; мистецтво попереджати і розв'язувати конфлікти; вміння підтримувати стосунки з людьми; тактовніст і ввічливість, переважання демократичності в стосунках з людьми; вміння брати на себе відповідальність; виконання правил організації; вміння заохочувати персонал до.відвертості/[2]. .
Отже, для того, щоб реально розраховувати на лідерство в групі (колективі), потрібно: по-перше, правильно оцінити свої лідерські якості і сфери їх застосування (не прагнути охопити все, а визначити пріоритетні напрями впливу на ситуацію, взаємовідносини в колективі тощо);
по-друге, не замикати на собі всі лідерські функції, а делегувати їх членам колективу, залишивши для себе стратегічно важливі й визначальні (тим самим лідер отримує статус головного, а члени колективу – відповідальність);

по-третє, випереджати членів колективу за рівнем загального розвитку, не стаючи.при.цьому.недосяжним;
по-четверте, володіти психологічними засобами впливу на колектив;
зрештою, бути готовим до постійного психологічного самоаналізу, виявляти волю і прагнення до безперервного самовдосконалення, розвивати харизматичні.якості [3,/c.16].
Список використаних джерел:
1. Андрушків Б.М., Кузьмін О.Є. Основи менеджменту : Навч. посібник.[Текст] / Б.М. Андрушків, О.Є. Кузьмін -Львів.: "Світ", 2005.
2. Тихомиров Ю.А. Управленческое решение // 2010 - №3 [електронний ресурс]. – Режим доступу: .http://imanbooks.com/book_281_page_42
3. Выдай, А. Лидерство и мотивация [Текст] / А. Выдай // Персонал. – К., 2000. - №3. - С.81.

 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: