Пятниця, 22.11.2024, 15:17
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Філіп С., ВПЛИВ ДЕРЖАВНИХ БОРГІВ НА ФІНАНСОВУ БЕЗПЕКУ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Філіп С., ВПЛИВ ДЕРЖАВНИХ БОРГІВ НА ФІНАНСОВУ БЕЗПЕКУ...
conf-cvДата: Четвер, 05.05.2011, 23:54 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Станіслав Філіп,


3 курс, спец. «Фінанси», д.с.н.,
Наук. кер. - Руснак Л. Р.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці


ВПЛИВ ДЕРЖАВНИХ БОРГІВ НА ФІНАНСОВУ
БЕЗПЕКУ УКРАЇНИ.

Актуальність вивчення фінансової безпеки держави пов'язана з економічними проблемами України на сучасному етапі розвитку: зростанням зовнішнього та внутрішнього боргу країни, підвищенням рівня інфляції та рівня монетизації, збільшенням обсягів зобов'язань суб'єктів господарювання тощо.
Проблеми фінансової безпеки й обсягів державного боргу розглядали в наукових працях такі вітчизняні вчені: М. Єрмошенко, О. Василик, Т. Вахненко та інші.
Метою даної роботи є дослідження формування державного боргу, його структури та механізму реструктуризації для забезпечення фінансової безпеки держави.
Боргова безпека — рівень внутрішньої та зовнішньої заборгованостей з урахуванням вартості її обслуговування й ефективності використання внутрішніх і зовнішніх запозичень й оптимального співвідношення між ними, достатній для задоволення нагальних загально - економічних потреб, що не загрожує втратою суверенітету та руйнуванням вітчизняної фінансової системи. [1, с. 338]
Основними індикаторами, що визначають боргову безпеку, є обсяги внутрішніх та зовнішніх боргів держави. Це величина непогашених у термін запозичень, що здійснює держава на внутрішніх та зовнішніх ринках. Рівень боргової безпеки держави для внутрішнього та зовнішнього боргів визначається відношенням внутрішнього або зовнішнього боргу до валового внутрішнього продукту.
Згідно із Законом України «Про структуру державного внутрішнього боргу України» Верховна Рада України затверджує структуру і граничний розмір державного боргу країни. Внутрішнє позичання здійснюється в Україні переважно через облігації внутрішньої державної позики (ОВДП). Ринок ОВДП не визначається своєю інтенсивністю, що потребує втілення довгострокової програми розвитку ринку ОВДП та відновлення довіри до них. [2]
Зовнішні борги мають як негативний, так і позитивний вплив на фінансову безпеку держави. З погляду негативного впливу неотримання або несвоєчасного одержання, або отримання в менших розмірах фінансової допомоги, призводить до невиконання низки бюджетних програм, погіршення стану платіжного балансу, і як наслідок, загрожує як бюджетній, так загалом і фінансовій безпеці держави. У свою чергу, надмірні щодо узагальнювальних об'ємних економічних показників, розміри зовнішнього боргу та кошти на його обслуговування потенційно загрожують фінансовій безпеці держави. З позитивної позиції у зв'язку з браком коштів міжнародна фінансова допомога сприятиме вирішенню нагальних потреб держави, що поліпшить стан її фінансової безпеки.
Аналіз безпеки держави у сфері зовнішньої заборгованості здійснюється шляхом експертного оцінювання, а саме порівнюються боргові індикатори конкретної держави з їхніми граничними значеннями, що використовуються у світовій практиці. Безпечним вважається зовнішній борг, що не перевищує 60% ВВП. Значне використання запозичень протягом двох - трьох років створює фінансову піраміду, що зумовлює фінансовий крах усієї системи. Взагалі, про наростаючу кризу зовнішнього боргу будь-якої держави свідчить збільшення його співвідношення з ВВП, обсягом експорту, співвідношення імпорту до чистих золотовалютних резервів.
Отож, до заходів підвищення боргової безпеки України належать такі дії:
1. Удосконалення законодавчого забезпечення формування внутрішньої та
зовнішньої заборгованості;
2. Узгодженість зі стратегією економічного розвитку, прогнозам ВВП,
платіжного балансу, резервів НБУ;
3. Поліпшення процесів формування, обліку, обслуговування та контролю
державних запозичень;

4. Розробка системи індикаторів щодо стану сукупного державного боргу;
5. Переведення частини заборгованості у державні цінні папери;
6. Проведення скоординованої політики співвідношення між зовнішніми і
внутрішніми запозиченнями;
7. Запровадження зваженої системи управління державним боргом, за
допомогою якої приймалися б рішення залежно від ситуації, що склалася у
фінансовій сфері.

Список використаних джерел:
1. Барановський О. І. Фінансова безпека / О. І. Барановський. – К.: Фенікс, 1999. – 338 с.
2. Закон України «Про структуру державного внутрішнього боргу України»
3. Аресентьев М. Экономическая безопасность финансового // Обозреватель. –
1998. – №5. – С. 5-9.
4. Дмитриева М. Безопасность финансового рынка России //
www/sbcinfo/ru/artcles/8th_2000conf/2_5/htm
5. Барановський О.І. Фінансова безпека в Україні (методологія оцінки та механізми забезпечення) Монографія. – К.: Вид. Київ-го нац-го торг.-еккон-го ун-ту, 2004. – 759с.

 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: