Четвер, 28.11.2024, 19:00
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Гринюк Н, Особливості використання вірусного маркетингу - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Гринюк Н, Особливості використання вірусного маркетингу
conf-cvДата: Середа, 15.12.2010, 11:29 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Надія Гринюк


Наук. керівник – Чаплінський Ю.Б.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Чернівці


Особливості використання вірусного маркетингу


Маркетингові комунікації на даному етапі розвитку суспільства використовуються дуже широко. Зараз з’являється багато видів маркетингових комунікацій, які допомагають підприємству ефективно функціонувати, один з таких видів є «вірусний маркетинг».
Вірусний маркетинг (маркетинг чуток) – це передача інформації про бренд чи компанію від людини до людини в ході безпосереднього спілкування між ними, при чому ні на зміст повідомлення, ні на сам процес передачі інформації компанія прямого впливу не має. Головною метою вірусного маркетингу є заставити людей говорити, а ЗМІ – писати про бренд чи фірму [2.с.34]. Вірусом може стати, як унікальний сервіс, так і особливий товар, головне, щоб про нього говорили. Він здатен викликати у короткий термін неабияку популярність і прихильність у споживачів (клієнтів). Основне призначення вірусного маркетингу (ВМ) – використання будь-якої можливості поширення інформації про певну послугу чи продукцію з метою залучення та стимулювання клієнтів і, відповідно, отримання прибутку. У зв’язку з цим ВМ ще називають «мережевим маркетингом» або «сарафанним радіо».
Вперше вірусний маркетинг згадується в 1994 році в книзі медіа критика Дугласа Рушкофа (Douglas Rushkoff) «Media Virus». Сам термін "вірусний маркетинг" був запропонований підприємцями Тімом Драпером (Tim Draper) і Стівом Юрветсаном (Steve Jurvetson) у 1997 році. [4.с.72]
Оскільки вірусний маркетинг є в основному новим видом маркетингу його досліджують багато вчених і науковців, маркетологів і економістів, зокрема І. Імас та А. Імас, Т. Панфілова, О.С. Тябіна, І. Барилка, С.В.Ковальчук, Д. Ковалевський, А. Крисов та інші. Проаналізувавши останні дослідження можна сказати, що Т. Панфілова в основному описує ефект «сарафанового радіо», його особливості та недоліки. А І. Імас, А. Імас порівнюючи традиційну і вірусну моделі маркетингу висвітлюють їх особливості і переваги. Основою їх роботи є аналіз діяльності різних підприємств на основі ВМ. Також вони описують так звані «гарячі кнопки».
Створення чуток і галасу тільки на перший погляд непроста задача. Насправді все набагато простіше, якщо компанія знає, на які «кнопки» необхідно нажимати. Їх всього шість: 1) новизна; 2) скандал; 3) табу; 4) сміх; 5) нестандартний підхід; 6) секрети. [2.с. 35]
Вірусна реклама - одна з самих нових, модних і що найголовніше ефективних технологій просування товарів. Як відомо, вірусний маркетинг є одним із засобів маркетингу, який застосовує ефект соціальної мережі для розповсюдження так званого вірусу, яким може бути відео-кліп, картинки або навіть текстові повідомлення. Зараз найефективнішим засобом для розповсюдження “вірусу” є Інтернет, що не дивно, адже він дозволяє швидко розповсюджувати інформацію, а нинішня популярність соціальних медіа і, зокрема, соціальних мереж, напряму сприяють поширенню “вірусу”. Варто зазначити, що відео – найбільш популярний вид “вірусів”. Дійсно, люди звикли до реклами по телебаченню, та і взагалі, глобальна статистика каже, що 82,9% людей в Інтернеті дивляться відео кліпи он-лайн [1. c.9].
Багато хто вважає, що вірусного маркетингу не існує, а якщо створюється будь-який справді гарний ролик він сам по собі стає вірусним. Потрібно пам’ятати, що підприємство бажаючи створити вірусну рекламу спеціально – ніколи цього не зробить, потрібно просто створювати хорошу рекламу, а чи стане вона вірусною залежить не тільки від того чи хороша реклама, а й від клієнтів і якості продукції яка рекламується. Вірусною цей вид реклами називається саме тому, що не потребує ніяких коштів для своєї реалізації.
Позитивні приклади використання ВМ існують як за кордоном, так і в Україні серед них можна назвати такі потужні українські бренди як «Nemiroff», «Чумак», «Наша Ряба», «Гетьман», «Миргородська» тощо. Наприклад, корпоративний лозунг компанії «Чумак» – «з лану до столу». Також вдалими виявились рекламні ролики бренду «Миргородська» з використанням відомої фрази «Це що не «Миргородська?». Оригінальний підхід до використання вірусного маркетингу дав можливість отримати прихильність усіх категорій населення і продукції торгової марки «Наша Ряба». Зокрема в одній з реклам наголошувалося, що «Наша Ряба» – «чоловіча слабість, жіноча сила».
Ефективність застосування ВМ залежить від оптимального поєднання п’яти послідовних і взаємопов’язаних елементів та дій: відправник, тема, інструменти, участь та відслідковування.
Існує 6 принципів успішного вірусного маркетингу.
1. «Безкоштовно» - це слово має надзвичайну силу, по відношенню до споживачів, тому його використання завжди успішне. Але не потрібно забувати, що те що підприємство надає безкоштовно, повинно бути якісним.
2. Маркетингове повідомлення повинно бути максимально просте – це обіцяє швидку передачу змісту повідомлення без змін і викривлень.
3. Метод передачі інформації повинен передбачати швидку можливість регулювання масштабів компанії.
4. Підприємство повинно спроектувати маркетингову компанію так, щоб врахувати основні мотиви поведінки і привичні шаблони дій, щоб люди були зацікавлені в передачі цієї інформації.
5. Маркетингове повідомлення потрібно поміщати там де проходить найбільше потоків людей і трафіка.
6. Користуватись потрібно всіма ресурсами, щоб досягти хвилі чуток. Наприклад, хороший варіант – організація партнерських програм. Люди будуть передавати інформацію про компанію, якщо для них буде в цьому якась матеріальна, соціальна чи психологічна користь.
Вірусний маркетинг вимагає чіткого планування, тривалого вибудовування дружніх відносин зі споживачем і розуміння суті проблеми. ВМ –це чудовий спосіб просування товару чи послуги, але деякі клієнти які отримали негативні враження від отриманих продукту чи послуги, можуть почати розповсюджувати так звану антирекламу, що істотно може зменшити кількість клієнтів. Тому потрібно зробити все для того, щоб всі негативи клієнт зміг висловити чи то самому виробнику, чи іншим працівникам підприємства, і тим самим владнати конфлікт. Уважна реакція у відповідь на скаргу завжди дає позитивний ефект: незадоволений покупець може стати постійним клієнтом, а задоволений – «порадником з бізнесу».
Список використаних джерел:
1. Голубков Е.П. Современные тенденцыи розвития маркетингу/ Е.П. Голубков // Маркетинг в России и за рубежом. – 204 . – № 1
2. Имас И., Имас А. Много шума из ничего / И. Имас, А. Имас. // Новый маркетинг. – 2006. – №10. – с.33-38.
3. Панфилова Т. Эфект сарафанного радио / Т. Панфилова //Современная торговля. – 2007. – №3. – с.62-64.
4. Ковальчук С.В., Тябіна О.С. Вірусний маркетинг-ліки від кризи/ С.В. Ковальчук, О.С. Тябіна// Вісник Хмельницького національного університету. – 2009. - № 6, Т.3. – с. 72-75.
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: