Пятниця, 29.11.2024, 04:59
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Рурак І.І., Шкрябатовська Т.М. ЗАСТОСУВАННЯ СОЦІАЛЬНО.... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Рурак І.І., Шкрябатовська Т.М. ЗАСТОСУВАННЯ СОЦІАЛЬНО....
conf-cvДата: Середа, 20.05.2009, 18:39 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Рурак І.І., Шкрябатовська Т.М.

Наук. кер. – Нікульча В.А.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці


ЗАСТОСУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕТИЧНОЇ КОНЦЕПЦІЇ МАРКЕТИНГУ В УПРАВЛІННІ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА


Перехід до ринкових відносин змінює задачі і характер управлінської діяльності підприємств. В Україні теорія і практика маркетингового управління ще не зайняли належного рівня. Проблема полягає, в тому, що вітчизняним і підприємствам важко застосовувати маркетингове управління через складні умови господарювання, брак коштів для впровадження інноваційних процесів, не цивілізовані форми боротьби. Таким чином, система маркетингового управління в Україні з погляду практики не завершена до кінця, оскільки опановано окремі елементи.
На думку авторів Ю.Ю. Корлючова, С.А. Красильнікова, А.Н. Романова, маркетингова діяльність підприємства з метою досягнення бажаного рівня збуту на різних ринках повинна досягатися в межах вибраної однієї концепції. Така концепція будується на визначенні потреб, реальних оцінок покупців асортименту і якості товарів, а також визнання необхідності пристосування виробництва і збуту до цих потреб і оцінок, при чому ефективніше ніж конкуренти [4, с. 646].
Однією з сучасних концепцій, що швидко розвивається є концепція соціально-етичного маркетингу. Ця концепція стверджує, що завданням організації є встановлення потреб та інтересів цільових ринків та забезпечення бажаної задоволеності більш ефективними і більш продуктивними (ніж у конкурентів) засобами з одночасним збереженням або укріпленням благополуччя споживача та суспільства в цілому .
Соціально-етичний маркетинг, який використовується нині передовими підприємствами розвинутих країн, виник у 80-х роках минулого століття як відповідь на вимоги часу керува¬ти тим, що люди думають і відчувають, формувати суспільну ду¬мку та настрої, прогнозувати й відстежувати кризові явища, своє¬часно й адекватно на них реагувати.
Варто зазначити, що соціально-етичний маркетинг логічно з'явився в ході розвитку маркетингу і є подальшим перспективним етапом цього розвитку. Це обумовлено рядом причин. При аналізі стадій розвитку маркетингу через проходження ним різних концепцій стає очевидним, що спочатку підприємства засновували свої ринкові рішення головним чином на міркуваннях отримання прибутку, потім вони стали усвідомлювати стратегічну значимість задоволення купівельних потреб, у результаті чого й з'явилася концепція маркетингу. На сучасному етапі при прийнятті рішень багато підприємств дбають про інтереси суспільства, тобто керуються концепцією соціально-етичного маркетингу [1, с. 23].
Головним принципом соціально-етичного маркетингу є досягнення балансу інтересів бізнесу, громадян і суспільства в цілому. Саме тому впровадження даної концепції в економіку повинно відбуватися системно і комплексно.
Відмінність соціально-етичного маркетингу від інших типів маркетингу полягає в тому, що підприємство, яке задовольняє потреби і запити покупців, повинно діяти з врахуванням довготермінового добробуту суспільства і споживачів [2, с. 327]. Саме такого роду направленість його іміджу і повинна залучати покупців і діяти як фактор конкурентноздатності даного підприємства серед інших.
Як приклад для даного типу концепції маркетингу можна привести широко розрекламований шведський електромобіль: шведи розробили і практично уже впровадили таку модель, що відповідає всім вимогам сучасності, плюс відсутність вихлопних газів. Концепція соціально-етичного маркетингу ще тільки починає знаходити свою ринкову нішу в практиці маркетингової діяльності, і вона достатньо перспективна. Однак очевидна ринкова слабкість її в тому, що зокрема ціна електромобіля, як правило, у два рази вище, ніж ціна легкового автомобіля на бензиновому двигуні.
Отже, концепція соціально-етичного маркетингу вимагає збалансування всіх трьох факторів: прибутків фірми, купівельних потреб і інтересів суспільства.
Соціальна роль маркетингу як філософії ринку полягає в пізнанні та реалізації соціально-етичних принципів функціонування бізнесу. Сьогодні це головна проблема, і науковці попереджають про небезпеку недооцінки даної концепції та деградації бізнесу [3, с. 328].

Список використаних джерел:
1. Голубков Е.П. Основы маркетинга. — М., 2002.
2. Старостіна А.О., Зозульов О.В. Маркетинг: Навч. посіб. - 2 - ге вид., перероб. і доп. - К.: Знання - Прес, 2003. - 326 с.
3. Буряк П.Ю. Карпінський Б.А., Карпова Я.Ю. Маркетинг: Навчальний посібник. - К.: ВД «Професіонал», 2005. – 320 с.
4. Скибінський С.В. Маркетинг. Ч.1: Підручник. - Львів, 2000. – 640 с.

 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: