Ольга Бевзюк, Глушко Тетяна,
3 курс, спец. 6.030504 «Економіка підприємства», д.ф.н.,
Наук. кер. – доц. Вдовічена О. Г.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці, Україна
Шляхи удосконалення маркетингової діяльності підприємства.
Бізнес-середовище і конкуренція у сучасних умовах розвивається дуже динамічно. Враховуючи це, сьогодні недостатньо тільки виробляти певну продукцію чи надавати послуги, а ще й потрібно вміти знаходити місце на ринку для свого продукту, перемагати конкурентів і найкраще задовольняти потреби споживачів. Це зумовлює необхідність застосування у підприємницькій діяльності нових маркетингових рішень.
В загальному не існує чітких маркетингових інструкцій, за якими слід діяти, щоб досягнути бажаних результатів у разі невдалих дій маркетологів, неправильно обраної маркетингової стратегії чи політики. Більшість маркетологів керуються інтуїцією у прийнятті рішень або у виборі інструментів впливу на споживачів, що є неефективним. Тому важливим є визначення основних шляхів щодо удосконалення маркетингової діяльності підприємства.
Вагомий внесок у дослідження питань відносно шляхів удосконалення маркетингової діяльності підприємства зробили такі відомі зарубіжні та вітчизняні вчені, як Голубков Е.П., Усик С.П., Циганкова Т.М, ДубодєловаА.В., та інші.
Маркетингова діяльність, як і будь-яка діяльність у економіці, час від часу змінюється і потребує постійного вдосконалення. Зовнішні ринкові умови, споживацькі уподобання, технології виробництва змушують маркетингові відділи систематично проводити оцінку своїх дій, переглядати маркетингові стратегії і плани, вимірювати результати своєї діяльності. Внаслідок проведених досліджень кожне підприємство може визначитись щодо шляхів вдосконалення маркетингової діяльності і покращення ефективності маркетингу на підприємстві [2].
На основі проаналізованих джерел, можна умовно виділили такі групи напрямків удосконалення маркетингової діяльності підприємств: створення цілісної, гнучкої системи маркетингу, розробка нової маркетингової стратегії, створення ефективнішої рекламної кампанії, правильний вибір цільової аудиторії, удосконалення конкретних маркетингових бізнес-процесів, впровадження маркетингових інновацій, глибше дослідження споживчого тренду, фокусування на максимальному задоволенні потреб споживачів, оптимізація комунікаційного процесу із споживачем [4].
Існують різноманітні шляхи вдосконалення маркетингу. Однак не викликає сумнівів той факт, що всі напрямки повинні реалізовуватися системно, комплексно[3].
Підприємства зможуть вдосконалювати свою маркетингову діяльність саме за такою схемою дій:
1. підготовчий етап;
2. оцінка діючої організації маркетингової діяльності;
3. обгрунтування прогресивних напрямів удосконалення та розвитку системи маркетингу;
4. обгрунтування вимог до організації маркетингової діяльності;
5. розробка моделі організації маркетингової діяльності;
6. проектування удосконаленої структури управління підрозділу маркетингу;
7. впровадження проекту удосконаленої організації маркетингової діяльності [1].
Отже, не існує чітких маркетингових інструкцій, за якими слід діяти, щоб досягнути бажаних результатів у разі невдалих дій маркетологів, неправильно обраної маркетингової стратегії чи політики. Тому важливим є визначення основних шляхів, щодо удосконалення маркетингової діяльності підприємства, згрупування напрямків удосконалення маркетингової діяльності та визначення схеми дій, яку можуть застосовувати на різних підприємствах.
Список використаних джерел:
1. Алгоритм процесу удосконалення організації маркетингом діяльності на підприємстві [Текст] / Дубодєлова А.В. // – Львів, 2000. – 25с.
2. Голубков Е.П., О некоторых аспектах концепции маркетинга и его терминологии [Текст] / Е. П. Голубков // «БИЗНЕС». – 2011. – №2 – С. 14-15.
3. Усик С. П. Оцінка ефективності маркетингової діяльності вітчизняних підприємств [Текст] / С.П. Усик // Економіка & Держава. – 2011. – № 5. – 33с.
4. Циганкова Т.М. Сучасні моделі та тенденції розвитку стратегічного маркетингу [Текст] / Т.М. Циганкова // Маркетинг в Україні. – 2010. – №4 – С. 31-36