Пятниця, 29.03.2024, 17:16
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Горошко Н., ФОРМУВАННЯ ЗБУТОВОЇ ПОЛІТИКИ ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 23.05.2014 » Маркетинг і реклама в Україні інтеграція теорії та практики » Горошко Н., ФОРМУВАННЯ ЗБУТОВОЇ ПОЛІТИКИ ...
Горошко Н., ФОРМУВАННЯ ЗБУТОВОЇ ПОЛІТИКИ ...
conf-cvДата: Понеділок, 26.05.2014, 11:10 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline



Надія Горошко






3 курс, напр..підг. «Товарознавство та
торговельне підприємництво» д/ ф,
Наук. кер. – Лошенюк І. Р.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці





ФОРМУВАННЯ ЗБУТОВОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВ





Нині комплекс маркетингу включає всі заходи, які запроваджує підприємство для створення й активізації попиту на свої товари. Зокрема, це стосується планування і асортименту товарів, забезпечення ефективної цінової політики, формування раціональних каналів розподілу та інформаційного супроводження товарів. Особлива увага приділяється створенню товарних знаків та брендів, забезпечення відповідної упаковки, налагодження та підтримування взаємовигідних стосунків із діловими партнерами та клієнтами.
Питанням вивчення збутової політики підприємств приділяли увагу як зарубіжні, так і вітчизняні вчені. Зокрема: П.І.Бєлінський, А.В.Войчак, О.М.Годін, А.П.Панкрухін, Г.О.Пересадько, О.В.Радченко та інші.
Мета нашого дослідження полягала у аналізі збутової політики та розробці шляхів ефективного розподілу товарів підприємствами.
В сучасній економічній літературі поняття "збут" трактується по-різному. Так, деякі науковці розглядають збут як процес фізичного переміщення товару й ототожнюють його з поняттями "розподіл" і "товарорух"[1, с.42]. Інші автори розглядають збут як процес взаємодії з покупцем, вважають його процесом безпосереднього спілкування продавця та покупця [2, с. 288]. Також дуже часто ототожнюються поняття "збут" і "збутова діяльність". Так, зазначається , що "суть збутової діяльності в узагальненому розумінні полягає в просуванні товарів та послуг на ринок, організації операцій товарного обміну та утримання підприємницького прибутку" [1, с. 43]. Існують погляди, які вкладають однаковий зміст у поняття "збут" і "збутова політика". Так, вважається , що "збутова політика в системі маркетингу - це організація процесу поетапного руху товарів" [3, с. 73].
На нашу думку, збутова політика підприємства представлена комплексом заходів, спрямованих на організацію дієвої та результативної збутової мережі з метою підвищення ефективності продажу товарів.
Водночас збутова політика має органічно поєднуватись з іншими елементами комплексу маркетингу: ціновою, товарною та політикою просування. Значущість ефективного управління збутом у діяльності торговельного підприємства значно посилюється гострою конкуренцією на ринках, підвищення вимог споживачів до якості сервісного обслуговування тощо.
На сучасному етапі розвитку маркетингової діяльність підприємств збутова політика розглядається у двох аспектах. Перший передбачає створення системи заходів з раціонального розподілу і реалізації товарів, а саме: вибір стратегії збуту; побудова збутової мережі (що включає встановлення каналів розподілу, з визначенням кількості посередників та зазначенням їх якісних характеристик); розробка комунікаційних рішень щодо цінової і комунікаційної підтримки всередині збутової мережі.
Другий аспект розглядає збутову діяльність як систему заходів з ефективного фізичного переміщення товарів. До цих заходів відносять: вибір транспортних засобів для постачання товарів; встановлення раціональних маршрутів надходження товарів; визначення кількості та місця розташування складів; створення інформаційного забезпечення ланцюга "підприємство - споживач".
У збутовій політиці остаточно виявляються всі зусилля маркетингу по підвищенню прибутковості підприємства. Пристосовуючи збутову мережу під споживача підприємство має більше шансів вистояти в конкурентній боротьбі. При цьому збут товарів є ланцюжком, що тісно пов'язує підприємство-виробника із споживачем через проміжні ланки, зокрема торговельних посередників.
Сьогодні для ефективної дії на споживача необхідно використання нових засобів маркетингу, вибір яких залежить від встановлених цілей. При цьому всіх їх можна об'єднати у такі групи:
- пропозиція ціни (продаж за пониженими цінами, пільгові купони, талони, що дають право на знижку);
- пропозиція в натуральній формі (премії, зразки товару);
- активна пропозиція (конкурси покупців, гри, лотереї).
Таким чином, для виконання поставлених функцій та досягнення запланованих результатів торговельному підприємству необхідно зосередити роботу служби маркетингу на питаннях організованого та добре продуманого просування товарів, вибору тих з них, які користуються найбільшим попитом у споживачів та максимально задовольняють їх потреби.
Список використаних джерел
1. Войчак А.В. Сучасні тенденції розвитку каналів розподілу / А.В. Войчак // Маркетинг в Україні. — 2010. — № 2. — С. 42-43.
2. Липчук В.В. Маркетинг: основи теорії і практики. – Львів: „Новий світ – 2000”;- 2003. – 288с.
3. Пересадько Г.О. Аналіз маркетингової політики просування та збуту продукції підприємства / Г.О. Пересадько, О.В. Пересадько, О.В. Радченко, С.І. Науменко // Механізм регулювання економіки. Міжнародний науковий журнал. — 2010. — Т. 3, № 3 (48). — С. 72-80.



 
Форум » Матеріали конференції 23.05.2014 » Маркетинг і реклама в Україні інтеграція теорії та практики » Горошко Н., ФОРМУВАННЯ ЗБУТОВОЇ ПОЛІТИКИ ...
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: