Вівторок, 23.04.2024, 08:31
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Савчук І., Етика у сфері маркетингу - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 23.05.2014 » Маркетинг і реклама в Україні інтеграція теорії та практики » Савчук І., Етика у сфері маркетингу
Савчук І., Етика у сфері маркетингу
conf-cvДата: Понеділок, 26.05.2014, 11:03 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline



Ірина Савчук,





3 курс, спец. «Товарознавство», д. ф. н.
Наук. кер. – Лошенюк І.Р.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці





Етика у сфері маркетингу





У сучасній діяльності підприємств роздрібної торгівлі велика увага приділяється питанням етичної поведінки на ринку. При спробі максимізувати прибуток, збільшити обсяги реалізації та розширити клієнтську базу, дані об’єкти ринку повинні притримуватися певних принципів, зокрема:
 чесності та правдивості у наданні інформації про товар та його характеристики;
 дотриманні правил добросовісної конкурентної боротьби;
 уникненні проявів сексизму та дискримінації при створенні та передачі повідомлень;
 недопущенні маніпулюванню підсвідомістю та психологічного тиску на споживача;
 дотриманні загальних моральних норм поведінки;
 захисті прав споживачів, своєчасне реагування та залагодження конфліктної ситуації зі споживачем;
 у ставленні до споживача як до цілі діяльності, а не як до засобу досягнення максимізації прибутку;
 відповідному прояві поваги до споживача незалежно від його соціального стану та рівня матеріального забезпечення [1, с. 26].
Етика маркетингу розглядає правильні і неправильні, з точки зору етики, дії в даній галузі. По-перше, вона систематично вивчає з етичної точки зору маркетингові дії і методи, по-друге, етика маркетингу - це стандарти або норми, які використовуються в маркетинговій діяльності при її етичній оцінці [2]. До сфери її розгляду відносяться, наприклад, етичні проблеми, пов'язані з безпекою продукту, правдивістю реклами і справедливістю ціноутворення, вона є невід'ємною частиною прийняття маркетингових рішень.
Дані питання розглядають в працях Верденська М., Остапченок Д., Решетнікова І.Л., Уткін Є.А. та інші, які в основу своїх публікацій ставлять проблеми і перспективи етики в маркетингу.
Мета нашого дослідження полягала у аналізі використання норм етики в маркетинговій діяльності підприємств.
Дотримання норм етики особливо необхідні підприємству при донесенні інформації про товари до споживачів, при відповідному ставленні до технології купівлі-продажу товарів, при взаєминах між підприємствами-конкурентами.
Етичні проблеми можуть виникати протягом усього життєвого циклу товару, починаючи з його розробки і закінчуючи зняттям з виробництва й подальшої реалізації. Тому поведінка підприємств, що займаються ними, повинна базуватися на таких цінностях як чесність, справедливість, добропорядність стосовно задіяних об’єктів і суб’єктів.
Одним із найважливіших принципів дотримання етичних норм при доведенні товару до споживача є донесення правдивої інформації, зокрема -рекламування. Сучасна реклама не тільки інформує споживачів про можливість купівлі того чи іншого товару, а дає змогу раціональніше здійснити купівлю, отримуючи об’єктивну інформацію про якість, ціну, способи його використання та інші аргументи, що необхідні для здійснення правильного вибору.
Крім того, реклама допомагає будь-якому підприємству створити коло надійних клієнтів, які постійно купують його товари та завдяки прихильності до нього залучають нових покупців. Водночас сприяє поліпшенню життєвого рівня споживача, стимулює їхні зусилля стосовно придбання якісних та безпечних товарів [4, с. 259].
Наступним важливим принципом при дотриманні норм етики вважається відповідне ставлення до споживача. При цьому поведінка підприємств повинна також базуватися на таких цінностях, як чесність, справедливість, добропорядність, дотримання верховенства закону, норм поведінки і прав споживача [4, с. 263]. Це дозволить забезпечити ефективний маркетинг товару: викликає у споживачів бажання придбати товар, забезпечить власні потреби -отримання прибутку.
Таким чином, етична поведінка передбачає формулювання основних цінностей і принципів діяльності, розроблення і прийняття стандартів відповідно до призначення і сфери діяльності підприємств, а також створення механізму і системи контролю для підтримки та забезпечення норм етичної поведінки. Підприємства, які бажають збільшувати свій дохід і обсяги реалізації повинні дотримуватися етичних принципів, що забезпечать бажані результати. Варто враховувати загальноприйняті моральні принципи, які надаватимуть змогу функціонувати на ринку успішно. Головне, етика дозволяє бути чесним по відношенню до споживачів, поважає їх права на достовірну інформацію про товари, їх основні переваги та способи використання.

Список використаних джерел:
1. Остапченок Д. Дослідження етичності маркетингових комунікацій в Україні / Д. Остапченко, М. Верденська // Маркетинг в Україні. – 2013. - №4.- с. 25 – 34.
2. Уткін Є.А. Основи маркетингу [Текст] : підручник / Є.А. Уткін, Т.В. Бутова. – 2009. [Електронний ресурс] – Режим доступу: – http://ellib.org.ua/books/files/marketing/mark2/index.html
3. Решетнікова І.Л. Етичний маркетинг як концепція маркетингової діяльності / І.Л. Решетнікова // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2012. - №4.- с. 91 – 96.
4. Лихолат С.М. етика бізнесу / С.М. Лихолат, І.Б. Гапій // . – К : Знання, 2013. – 324 с.


 
Форум » Матеріали конференції 23.05.2014 » Маркетинг і реклама в Україні інтеграція теорії та практики » Савчук І., Етика у сфері маркетингу
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: