Пятниця, 29.03.2024, 14:34
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Халус О., ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКЛАДКИ ТОВАРІВ ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 23.05.2014 » Маркетинг і реклама в Україні інтеграція теорії та практики » Халус О., ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКЛАДКИ ТОВАРІВ ...
Халус О., ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКЛАДКИ ТОВАРІВ ...
conf-cvДата: Понеділок, 26.05.2014, 11:01 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline



Халус О. І.,





спец. «Менеджмент організацій», д.ф.н.
Науковий керівник – Бозуленко О.Ю.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, м. Чернівці





ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКЛАДКИ ТОВАРІВ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ТА ЇЇ ОСОБЛИВОСТІ.





За сучасних умов ринкової економіки метою існування будь-якого підприємства є отримання прибутку. Отримавши прибуток, керівники підприємства хочуть його збільшити, використовуючи різні методи та способи. Одним із таких способів є раціональна організація викладки товарів на підприємствах, адже саме правильна і вміло продумана організація викладки товарів у торговому залі є передумовою ефективного збуту продукції, стимулювання її продажу. З цього і випливає необхідність дослідження особливостей організації викладки товарів підприємства, що породжує і актуальність даної теми.
Аналіз наукових праць з організації торгівлі таких авторів, як Апопій В.В., Лозинський В.Т., Погожа Н.В., О.В. Фоміна та інших показує, що проблеми організації викладки товарів є важливими, але вони не розглядаються комплексно. Таким чином, можна стверджувати, що в Україні недостатньо проводяться дослідження проблем викладки товарів як напрямку активізації їх продажу, які мають потенціал підвищення ефективності роздрібної торгівлі.
Під викладкою товарів розуміють технологічні процеси, пов'язані з розміщуванням, укладанням і показом товарів на торгово-технологічному обладнанні або іншій площі торгового залу, яка використовується для демонстрації товарів. У результаті виконання операцій з викладення товарів утворюється так звана викладка товарів («товарна експозиція») [1, с. 432]. Ця послуга призначена для демонстрації, полегшення пошуку і вибору необхідних товарів, а також створення споживчих переваг, адже покупець прийшовши за покупкою повинен розуміти яким чином йому швидко і просто знайти товар, що його цікавить. І не важливо, на яку групу товарів звернув увагу покупець, головне щоб на стелажі спостерігалася логіка викладення товарів. Тобто повинен бути якийсь єдиний принцип, наприклад за ціною, брендом, або, навіть, обсягом тари, – важливо, щоб цей принцип був єдиний і логічний.
Тому наведемо основні принципи та вимоги, які необхідно враховувати при викладці товарів на торгівельному підприємстві, що в свою чергу слугуватиме ефективному стимулюванню їх продажу:
1. «Рівень витягнутої руки». Підтримуємо думку науковців, Лозинського В.Т. [2, с. 264] та Погожі Н.В. [2, с. 233], які вважають, що досить прибутковою полицею вважається та, яка знаходиться на рівні витягнутої руки. Якщо покупець не прикладає особливих складнощів з придбанням товару (не потрібно нахилятися або тягнутися), то більше шансів, що покупка відбудеться.
2. «Кращому товару, краще місце». Для цього необхідно застосувати АВС- аналіз, тобто визначте, який товар має найбільші продажі в структурі асортименту підприємства, і викласти його на «золоту полицю» в торговому залі. Таким чином, даний товар буде приносити ще більше прибутку. На нашу думку, це є найбільш ключове правило викладки товарів у магазині підприємства, що дозволяє отримувати великі прибутки.
3. «Частка розміщення товару, та її відповідність доходу (виручці) від реалізації». Іншими словами, товар, що приносить 1 % прибутку підприємства, не може займати половину площі торгового залу. І навпаки, ключовому товару, не можна виділяти невелику полку, десь у кутку магазину. Тоді необхідно здійснити аналіз товарної групи і, в результаті, отримаємо чітку картину скільки місця вона повинна займати та чи інша товарна група..
4. «Кожному товару своя категорія». Найкраще розміщати одиницю товару там, де розміщена вся товарна категорія або товарна група. Немає необхідності розділяти групу товарів на кілька роздільностоячих місць викладки. Природно, якщо це тільки не якась акція чи дисплейна викладка. Вся група товарів, без винятку, повинна знаходитися в одному місці.
5. «Кожному товару свій ціновий сегмент». Це ще одне ключове правило викладення. Не потрібно ставити дешевий товар в стелажі з люксовими позиціями – це завдасть шкоди і тим і іншим. Так само і навпаки, розміщення серед дешевих дорогих позицій знизять їх цінність.
6. «Товар має бути видно». Не потрібно закривати товар ні цінником, ні різними інформаційними матеріалами. Якщо покупець прийшов купувати, то він хоче бачити товар обличчям. На основі його зовнішнього вигляду клієнт робить свій вибір. Безумовно, інформаційний супровід має бути, але зробити його треба непомітним.
7. «Зручне торгове обладнання». За якими б правилами не здійснювалась б викладка товарів, якщо обладнання не кращої якості, то це загрожує тільки розчаруванням для покупця [5].
Крім того, ритмічність за формою і кольором робить викладку більш динамічною та впорядкованою. Відсутність ритму створює на полиці відчуття хаосу. Важливо не просто повернути товар «обличчям» до покупця, але й передбачити чергування кольорів, розмірів і форм для створення ефекту контрастних блоків.
Дотримання цих правил, вимог щодо викладки товарів не складе особливих труднощів на підприємстві, водночас це принесе додатковий прибуток торгівельному підприємству.
Отже, правильна викладка товарів відіграє ключову роль у збільшенні обсягу продажу підприємства. Для успішного використання викладки товарів з метою підвищення обсягу продажу, слід дотримуватися принципи викладки. Головними є: хороший огляд товару, доступність товару для покупця, заповненність полиць до створення ефекту достатку, привабливість упаковки (товари у яскравій красивою упаковці продаються швидше), певне місце полиці для певного товару (покупці що мають лояльність до якогось товару, не підуть шукати їх у іншому місці, а то й знайдуть на старому).

Список використаних джерел:
1. Апопій В.В., Міщук І. П., Ребицький В. М., Рудницький С. І., Хом'як Ю. М. Організація торгівлі: Підручник; 3-тє вид./ за редакцією Апопія В. В. - К.: Центр учбової літератури, 2009. - 632 с.
2. Лозинський В.Т. Активні методи продажу як інструмент підвищення ефективності внутрішньої торгівлі / В.Т. Лозинський // Вісник Львівської комерційної академії. Збірник наукових праць. – 2011. – Випуск 34. – С. 261-268.
3. Погожа Н.В. Шляхи стимулювання продажу вітчизняних товарів/ Н.В. Погожа // Економічний простір. – 2009. - № 23. – С. 230-238.
4. Сухарський В.С. Менеджмент: теорія, методологія, практика: Монографія / В.С. Сухарський. – Тернопіль: Астон, 2002. – 416 с
5. Фоміна О.В. Особливості обліку операцій зі стимулювання продажу товарів / О.В. Фоміна // Актуальні проблеми економіки. – 2009. – № 11 (101). – С. 137-144.



 
Форум » Матеріали конференції 23.05.2014 » Маркетинг і реклама в Україні інтеграція теорії та практики » Халус О., ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКЛАДКИ ТОВАРІВ ...
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: