Четвер, 28.03.2024, 13:37
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Турецька Ю., ПРОБЛЕМИ ОБЛІКУ ТА РОЗПОДІЛУ ТРАНСПОРТНО.... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Розвиток теорії і методики обліку, аналізу та аудиту » Турецька Ю., ПРОБЛЕМИ ОБЛІКУ ТА РОЗПОДІЛУ ТРАНСПОРТНО....
Турецька Ю., ПРОБЛЕМИ ОБЛІКУ ТА РОЗПОДІЛУ ТРАНСПОРТНО....
conf-cvДата: Вівторок, 24.12.2013, 17:27 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Юлія Турецька,



6 курс, спец. «Облік і аудит», з.ф.н.,
Наук.кер. - Євдощак В.І.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м.Чернівці




ПРОБЛЕМИ ОБЛІКУ ТА РОЗПОДІЛУ ТРАНСПОРТНО-ЗАГОТІВЕЛЬНИХ ВИТРАТ



Основним джерелом надходження виробничих запасів є їх купівля (придбання за плату). Первісна вартість виробничих запасів, в даному випадку, складається з сум, що сплачені постачальнику та інших витрат, які безпосередньо пов’язані з їх придбанням.
Проте одночасно виникає ряд інших питань, що стосуються обліку та розподілу витрат, пов’язаних з надходженням виробничих запасів. Зокрема, дискусійним залишаються питання щодо встановлення суттєвості та необхідності здійснення витрат, організації їх обліку та застосування найоптимальніших варіантів розподілу з метою включення до первісної вартості придбаних запасів відповідно до особливостей функціонування конкретного підприємства.
Для цілей належної організації обліку з метою внутрішньогосподарського контролю за формуванням первісної вартості виробничих запасів, зазначені витрати пропонуємо згрупувати за двома основними видами:
- транспортно-заготівельні витрати;
- інші витрати.
В подальшому транспортно-заготівельні витрати підлягають включенню до собівартості придбаних запасів. З цього приводу Ліберман Л.В. зазначає, що при придбанні матеріалів одним з основних питань є облік та розподіл транспортно-заготівельних витрат [1, с.45].
П(С)БО 9 «Запаси» [2, с.30] містить два методи обліку та розподілу транспортно-заготівельних витрат.
За першим – понесені витрати включаються до собівартості придбаних запасів безпосередньо у момент їх виникнення. Суттєвим недоліком даного методу є те, що не всі транспортні організації, що здійснюють перевезення запасів, вчасно надають документи про величину транспортно-заготівельних витрат. До того ж при придбанні декількох номенклатурних одиниць матеріалів (тканини, ниток, голок, гапликів тощо), понесені витрати підлягають розподілу пропорційно до вартості або кількості придбаних запасів.
За другим методом транспортно-заготівельні витрати загальною їх сумою пропонується відображати на окремому субрахунку рахунку обліку запасів.
В подальшому ці витрати підлягають щомісячному розподілу між сумою залишку запасів на кінець звітного періоду (шляхом множення середнього відсотку транспортно-заготівельних витрат на вартість запасів, що є в залишку) і сумою вибулих (використаних, реалізованих, безоплатно переданих тощо) у звітному періоді (шляхом множення середнього відсотку транспортно-заготівельних витрат на вартість вибулих запасів). При цьому сума транспортно-заготівельних витрат, що відноситься до вибулих запасів, відображається за дебетом рахунків, за якими відображено вибуття самих запасів.
Для того щоб вирахувати середній відсоток необхідно суму транспортно-заготівельних витрат на початок періоду і тих, що одержані в звітному місяці поділити на суму вартості одержаних запасів і тих, що були в залишку на початок звітного періоду.
Подальших роз’яснень та коментарів щодо застосування окремого субрахунку обліку транспортно-заготівельних витрат П(С)БО 9 «Запаси» не містить.
Крім того виникає питання щодо розподілу цих витрат. Це пов’язано з тим, що зазначений субрахунок відображає узагальнені дані про витрати з придбання основних і допоміжних матеріалів, палива, запасних частин тощо, що не сприяє контролю за їх часткою у собівартості конкретного виду запасу. А якщо взяти до уваги, що при надходженні самих матеріалів підприємство здійснило незначні витрати, пов’язані з їх заготівлею та транспортуванням, а при купівлі запасних частин та палива – вагомі, то до собівартості виготовлених виробів безпідставно буде включена завищена сума транспортно-заготівельних витрат, яка фактично не була понесена при їх придбанні.
З цього приводу Чечета А.П. зазначає, що такий спосіб обліку та розподілу транспортно-заготівельних витрат приводить до викривлення собівартості продукції і заготівельної вартості окремих видів матеріалів [3, с.104].
Отже, дослідження питань обліку та розподілу транспорно-заготівельних витрат є актуальним та дасть змогу зменшити собівартість запасів при їх надходженні на підприємство.
Список використаних джерел:
1. Либерман Л. В. Учет материальных ценностей / Либерман Л. В. – М. : Финансы и статистика, 1989. – 107 с.
2. Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 9 «Запаси», затверджене наказом Міністерства фінансів України від 20. 10. 99 р. № 246 // Все про бухгалтерський облік. – 2007. – № 18. – С. 29 – 32.
3. Чечета А. П. Экономия материальных ресурсов : пути совершенствования учета и анализа / Чечета А. П. – М. : Финансы и статистика, 1983. – 176 с.

 
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Розвиток теорії і методики обліку, аналізу та аудиту » Турецька Ю., ПРОБЛЕМИ ОБЛІКУ ТА РОЗПОДІЛУ ТРАНСПОРТНО....
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: