Пятниця, 29.03.2024, 03:38
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Атаманчук О., УХИЛЕННЯ ВІД СПЛАТИ ПОДАТКІВ .... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Роль фінансово-кредитної системи у розвитку економіки країни » Атаманчук О., УХИЛЕННЯ ВІД СПЛАТИ ПОДАТКІВ ....
Атаманчук О., УХИЛЕННЯ ВІД СПЛАТИ ПОДАТКІВ ....
conf-cvДата: Вівторок, 24.12.2013, 00:12 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Оксана Атаманчук,



4 курс, спец. «Фінанси і кредит», д.ф.н.,
Наук. кер. – Стужук Т.М.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці




УХИЛЕННЯ ВІД СПЛАТИ ПОДАТКІВ ЯК ОСНОВНА ПРИЧИНА ЗМЕНШЕННЯ ПОДАТКОВИХ НАДХОДЖЕНЬ ДО БЮДЖЕТУ



На даний момент зниження надходжень до бюджету виступає основною дестабілізуючою причиною, що загрожує ефективному та дієвому розвитку економіки держави. Серед чинників, які перешкоджають наповненню державного бюджету значну роль займає ухилення від оподаткування.
З початком виникнення податкової системи почався пошук шляхів ухилення від сплати платежів, тому можна сказати, що коли зародився податок, то зародилась і проблема уникнення сплати податкового зобов’язання.
Дослідження проблеми ухилення від сплати податків займались такі вітчизняні науковці як Буряк П.Ю., Васильков Т.В., Гусев Т.А, Єлісев Т.В., Мельник П., Павленко С., Попович В. та ін. В основу їх дослідження покладено ціль – виявити причини та наслідки ухилення від сплати податків, підготувати та узагальнити пропозиції щодо вдосконалення механізмів оподаткування, усунути причини існування тіньового сектору.
Ухилення від оподаткування – це форма зменшення податкового навантаження, за якою платник податків свідомо уникає сплати податкового зобов’язання чи зменшує його розмір, порушуючи чинне законодавство [2, c.245]. Найчастіше порушення податкового законодавства якраз і полягає у використанні нелегальних методів ухилення від сплати податків, таких як: неподання документів до органів податкового контролю, приховування та зниження об’єкта оподаткування, завищення фактичних витрат, незаконне використання податкових пільг, не оприбуткування готівкових коштів, отриманих від продажу товарів, оформлення фіктивних документів на купівлю продукції, ведення подвійної бухгалтерії. В останні часи найбільш вагоме місце у загальній частці порушень податкового законодавства займають схеми ухилення від оподаткування, які допомагають злочинцям зменшити розміри бази оподаткування або приховати кошти. Ці схеми постійно вдосконалюються та трансформуються у нові, таким чином сприяють руху «тіньового» капіталу в економіці.
За даними Міністерства економічного розвитку і торгівлі обсяг тіньової економіки в Україні у 2013 році досяг близько 40 % обсягу ВВП країни, в 2012 р. цей показник сягав 45 % обсягу ВВП [4]. Отже позитивні тенденції у виведенні грошової маси з тіні існують, але згідно з оцінками податківців, опублікованими в ході презентації Концепції реформування податкової системи в серпні 2012 року, обсяг тіньового сектора української економіки досі становить як мінімум 350 млрд. грн. на рік, з яких 170 млрд. грн. становить зарплата в "конвертах", 100 млрд. - доходи власників активів - виведення безготівкових коштів у готівкову форму або на інвалютні рахунки в іноземних банках, 35 млрд. - неофіційні платежі, 45 млрд. грн. - основні засоби, матеріальні ресурси і послуги тіньового сектора [4].
За даними Міністерства доходів і зборів України до офшорів та низькоподаткових юрисдикцій тільки в цьому році з-під оподаткування в Україні було виведено понад 33 млрд. грн. [3]. Це є ще однією проблемою, що потребує термінового вирішення. Для цього необхідне співробітництво в межах формування глобальної системи автоматичного обміну податковою інформацією між Україною та країнами ЄС, що забезпечить попередження виведення прибутків з-під оподаткування.
Ефективне функціонування податкової системи є однією з найважливіших складових економічного зростання держави. Від ефективності механізму справляння податків залежить рівень надходжень до бюджетів, їх забезпеченість фінансовими ресурсами та розвиток суб’єктів господарювання. Прийняття Податкового кодексу України стало важливим кроком у впровадженні податкової реформи та покращенні податкового законодавства і узгодження його з європейськими стандартами [1, с.206]. Однак, робота над удосконаленням податкового законодавства триває, адже це є одним з кроків ведення ефективної податкової політики, яка у свою чергу повинна зменшити масштаби ухилення від оподаткування, вивести з тіні великий об’єм коштів, що створить додаткові надходження до бюджету і дозволить державі ефективніше проводити політику економічного зростання.

Список використаних джерел:
1. Гармонізація податкового законодавства: українські реалії: [Монографія]/ [Білецька Г.М., Кармаліта М.В., Куц М.О. та ін.]. – К.: Алерта, 2012. – с.206;
2. Калінеску Т. В. Адміністрування податків[Текст] Навч. посіб. /Т. В. Калінеску, В. О. Корецька-Гармаш, В. В. Демидович– К.: «Центр учбової літератури», 2013. – с. 245 ;
3. Міністерство доходів і зборів. Україна та ЄС разом боротимуться з ерозією податкової бази [Електронний ресурс] – режим доступу: http://cv.minrd.gov.ua/media-ark/news-ark/116533.html
4. І. Прасолов. Рівень тіньової економіки в 2012 році становив 45% ВВП. [Електронний ресурс] – режим доступу: http://www.newsru.ua/finance/23may2013/prasolov_ten.html

 
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Роль фінансово-кредитної системи у розвитку економіки країни » Атаманчук О., УХИЛЕННЯ ВІД СПЛАТИ ПОДАТКІВ ....
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: