Понеділок, 23.12.2024, 21:05
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Банчу А., Дзюжинська Л., АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Банчу А., Дзюжинська Л., АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ...
conf-cvДата: Понеділок, 27.05.2013, 12:36 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline



Анастасія Банчу, Любов Дзюжинська,






2 курс, спец. «Харчова технологія та інженерія»,д.ф.н.,
Наук. кер. – Романовська О.Л.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці




АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ХАРЧОВИХ ВИРОБНИЦТВ, РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА І ТОРГІВЛІ





Ресторанне господарство є галуззю основу якої складають підприємства, що характеризуються єдністю форм організації виробництва і обслуговування споживачів і розрізняються за типами і спеціалізацією.
Розвиток ресторанного господарства:
• дає істотну економію суспільної праці завдяки більш раціональному використанню техніки, сировини, матеріалів;
• надає робітникам і службовцям протягом робочого дня гарячу їжу, що підвищує їх працездатність, зберігає здоров'я;
• дає можливість організації збалансованого раціонального харчування в дитячих і навчальних закладах.
Ресторанне господарство однією з перших господарчих галузей України перейшло на ринкові відносини. Після приватизації підприємств змінилася організаційно-правова форма системи ресторанного господарства, з'явилася велика кількість приватних підприємств.
Підприємства ресторанного господарства є чисто комерційними (ресторани, шашличні, вареничні, пі церії, бістро та ін.), але разом з тим розвивається і громадське харчування: їдальні при виробничих підприємствах, студентські, шкільні. З'являються комбінати, фірми, які беруть на себе завдання організації громадського харчування.
Конкуренція - невід'ємна складова ринкової економіці, оскільки у відвідувачів з'являється можливість вибору. Основне завдання кожного підприємства- підвищення якості продукції та послуг, що надаються. Успішна діяльність підприємства (фірми) визначається якістю наданих послуг, які повинні:
• чітко відповідати певним потребам;
• задовольняти вимоги споживача;
• відповідати прийнятим стандартам і технічним умовам;
• відповідати чинному законодавству та іншим вимогам суспільства;
• надаватися споживачу за конкурентоспроможними цінами;
• забезпечувати отримання прибутку.
Для досягнення поставлених цілей підприємство має враховувати всі технічні, адміністративні і людські чинники, які випивають на якість продукції та її безпеку.
За ситуації, коли пропозиції перевищують попит, необхідний маркетинговий підхід до організації роботи і конкурентоспроможність послуг харчування та обслуговування, повинні забезпечуватися основні критерії конкурентоспроможності - безпека, якість, асортимент, ціна, сервісні послуги. Важливо проводити маркетингові дослідження якості послуг. Об'єкт дослідження - споживачі, їх ставлення до послуг, вимоги до якості та асортименту продукції і послуг.
Результати дослідження визначають систему якості. Така система має багато сегментів. Вона включає відповідальність керівництва, закупівлю сировини і продуктів, розробку нових видів продукції, управління виробництвом, контроль, ідентифікацію послуги і продукції, попередження неправильних дій, керування процесами обслуговування, статистичні методи, безпека продукції, маркетинг, підготовка кадрів.
Прийняті Закони України, покликані захистити інтереси громадян: "Про захист прав споживачів" (від 15.12. 1993 р. № 3682-ХП), "Про стандартизацію" (від 17.05.2001 р. № 2407-ПІ), "Про безпечність і якість харчових продуктів" (від 23.12.1997 р. №771), "Про підтвердження відповідності" (від 17.05.2001 р. № 2406III), Декрет КМУ "Про стандартизації і сертифікації" (від 10.05.1993 р. №46-93), Правила роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства (Наказ Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002 р. № 219). Санітарні правила для підприємств ресторанного господарства, включаючи кондитерські цехи і підприємства, які виробляють м'яке морозиво (затверджені Мінохоронздоров'я і Мінторгом СРСР 19.03.1991 р. №5777-91). Ці Закони і нормативні акти захищають права споживачів на безпечну, якісну продукцію і послуги, які повинні бути також безпечними для навколишнього середовища. Ними мають керуватися в своїй роботі і підприємства ресторанного господарства.
Відповідно до Переліку продукції, яка піддягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету стандартизації, метрології і сертифікації України (від 30.08.2002 р. № 498), вимагають підтвердження відповідності "Готельні послуги і послуги харчування, що надаються суб'єктам туристичної діяльності". Третя сторона (орган по сертифікації) дає письмову гарантію того, що процес, продукція або послуга відповідають встановленим вимогам.
Для проведення робіт по сертифікації в ресторанному бізнесі розроблені і введені в дію такі стандарти:
• ДСТУ 4281:2004 Заклади ресторанного господарства (класифікація);
• ГОСТ 3390-95 "Громадське харчування. Кулінарна продукція, яка реалізується населенню";
• ГОСТ 30523-97 Послуги ресторанного господарства "Загальні вимоги";
• ГОСТ 30524-97 "Громадське харчування. Вимоги до обслуговуючого персоналу".
При сертифікації послуг ресторанного господарства повинні перевірятися показники послуг, умови роботи виробництва, обслуговування.
Підвищення ефективності ресторанного господарства ґрунтується на загальних для всієї підприємницької сфери принципах інтенсифікації виробництва - досягнення високих результатів при найменших витратах матеріальних і трудових ресурсів.
Список використаної літератури:
1. Гамоля Н. Аппетитный бізнес./ Гамоля Н.//Контракты. – 2004. - №7.–с.34-35.
2. Васютинська Р., Тарасова О. Ресторан – це коли або пан, або пропав // Галицькі контракти. – 2003. – №6.
3. Ніколаєнко В. Громадське харчування: організація роботи, документальне оформлення, облік.// Бухгалтерія торговельного підприємства: від А до Я. – 2005. - №16.



 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: