Четвер, 28.03.2024, 21:56
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Кратюк Д., Динаміка міжнародного туризму в світі у 2012 - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Міжнародна конкурентоспроможність України в умовах євроінеграційних процесів » Кратюк Д., Динаміка міжнародного туризму в світі у 2012
Кратюк Д., Динаміка міжнародного туризму в світі у 2012
conf-cvДата: Понеділок, 27.05.2013, 12:02 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline



Кратюк Діана,





3 курс, спец. «Міжнародна економіка», д. ф. н.
Наук. кер. – Козменко В.М.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Чернівці




Динаміка міжнародного туризму в світі у 2012





На сучасному етапі міжнародний туризм розвивається значними темпами, охоплюючи зростаючу частину світового ринку товарів і послуг. Так за даними World Tourism Organization (UNWTO) ЮНВТО станом на кінець 2012 рік доходи від міжнародного туризму склали 30 % світового ринку послуг. Зважаючи на останні зміни кон’юнктури світового ринку, виникає гостра необхідність в дослідженні тенденцій розвитку міжнародного туризму та аналізі причин цих коливань.
Міжнародний туризм не лише могутній інструмент економічного розвитку, він може бути дієвим фактором створення іміджу певної території, пропаганди її історії та здобутків сьогодення. Імідж держави залежить від змісту, характеру і координації дій її державних органів та суспільства як на міжнародній арені, так і в середині країни, і безпосередньо пов’язаний із відповідним ставленням до цих дій світової громадськості та власних громадян.
Сприйняття країни іншими держави та їх громадянами залежить від того, як ця країна демонструє себе в світі.
Сьогодні, завдяки своїй глобалістичній сутності, туристична галузь, на яку зараз припадає 5% світового ВВП.
Згідно з останніми даними ЮНВТО у 2012 р. число міжнародних туристських прибуттів зросло більш ніж на 4% і склало 1035 млрд. Зростаючі економіки (+4.1%) повернули собі лідируючі позиції, обійшовши розвинені країни (+3.6%), причому найбільш успішних результатів домоглися Азіатсько-Тихоокеанські ринки. Очікується, що в 2013 р. темпи зростання туризму збережуться, хоча будуть дещо нижче рівня 2012 р. (+3% - +4%), що відповідає довгостроковим прогнозом ЮНВТО [1].
Після того як показник в 996 млн. туристів 2011 виріс на 39 млн. туристів в 2012 р., число міжнародних туристських прибуттів вперше в історії перевершило мільярдний рубіж (1.035 млрд.). Попит був хорошим протягом всього року, причому в четвертому кварталі навіть більш високим, ніж очікувалося.
Серед регіонів найбільш високих результатів добився Азіатсько-Тихоокеанський регіон (+7%), а серед субрегіонів список кращих очолюють Південно-Східна Азія, Північна Африка (+9% кожен) і Центральна та Східна Європа (+8%).
У 2012 р. країни з ринковою економікою (+4.1%) росли більш швидкими темпами в порівнянні з розвиненими країнами (+3.6%), - тенденція, яка спостерігається в секторі протягом вже багатьох років.
Число міжнародних туристських прибуттів в Європу, самий відвідуваний регіон світу, збільшилася на 3%, що є досить позитивним результатом на тлі нинішньої економічної ситуації і після високого результату 2011 року (+6%). Загальна кількість прибуттів досягло 535 млн., - на 17млн. більше ніж у 2011 р. Серед субрегіонів кращими стали тур напрямків Центральної та Східної Європи (+8%), за якими іде Західна Європа (+3%). Тур напрямків південно-средіземноморської Європи (+2%) зміцнили свої відмінні результати 2011 р. і в 2012 р. повернулися до своїх звичайних темпах зростання.
В Азіатсько-Тихоокеанському регіоні (+7%) число прибуттів в 2012 р. зросло на 15 млн., і загальне число міжнародних туристів склало 233 млн. Південно-Східна Азія (+9%) виявилася кращою серед субрегіонів в значній мірі завдяки проведенню політики сприяння розвитку міжрегіонального співробітництва та координації діяльності в галузі туризму. Впевнені темпи зростання також були зафіксовані в Північній Азії (+6%) внаслідок відновлення в'їзного та виїзного туризму в Японії, в той час як в Південно-Східній Азії (+4%) і Океанії (+4%) вони були порівняно більш слабкими.
В Американському регіоні (+4%) число прибуттів зросло на 6 млн., і загальний показник склав 162 млн. Лідирували за показниками темпів зростання тур напрямків в Центральній Америці (+6%), в той час як в країнах Південної Америки (+4% ) спостерігалося їх деяке уповільнення в порівнянні з двозначними показниками зростання в 2010 і 2011 рр.. Країни Карибського басейну (+4%), з іншого боку, перевершили свої показники за два попередні роки, в той час як країни Північної Америки (+3%) зміцнили свої результати 2011р.
Африка (+6%) успішно відновила свої темпи зростання після спаду в 2011, коли число прибуттів скоротилося на 1% головним чином через негативних результатів Північної Африки. По числу прибуттів був досягнутий новий рекорд (52 млн.) завдяки відновленню темпів зростання туризму в Північній Африці (+9% порівняно зі скороченням на 9% в 2011 році) і зростанню туризму в тур напрямків країн на південь від Сахари (+5%). На Близькому Сході (-5%) результати покращилися після 7% зниження в 2011 р., і тим не менш, згідно з оцінками, в регіоні було зареєстровано на 3 млн. туристських прибуттів менше в 2012 році незважаючи на явне відновлення темпів зростання туризму в Єгипті [2].
Наявні дані по міжнародним туристським доходах і видатках за перші дев'ять місяців 2012 р., підтверджують позитивні тенденції в області прибуттів.
Серед 10 тур напрямків-лідерів особливо істотно доходи зросли в Гонконзі (Китай) (+16%), США (+10%), Великобританії (+6%) і Німеччини (+5%). У той же час, у великій кількості тур напрямків світу надходження від міжнародного туризму збільшилися на 15% або більше - Японія (+37%), Індія та Південна Африка (+22% в кожній), Швеція та Республіка Корея (+19% в кожній ), Таїланд (+18%) і Польща (+16%).
Хоча найвищі показники зростання витрат за кордоном серед десяти провідних ринків належать країнам з ринковою економікою - Китай (+42%) і Росія (+31%) - важливі традиційні направляючі туристів ринки домоглися особливо добрих результатів.
В Європі, незважаючи на економічний тиск, витрати на міжнародний туризм в Німеччині були на хорошому рівні +3%, у той час як Великобританія (+5%) відновила позитивні темпи зростання після двох млявих років. В Американському регіоні, як в США так і Канаді, цей показник зріс на 7%. З іншого боку, у Франції (-7%) та Італії (-2%) було зареєстровано скорочення витрат на подорожі. До числа менш великих ринків, на яких спостерігався суттєвий приріст витрат на подорожі, відносяться: Венесуела (+31%), Польща (+19%), Філіппіни (+17%), Малайзія (+15%), Саудівська Аравія (+14 %), Бельгія (+13%), Норвегія і Аргентина (+12% в кожній), Швейцарія та Індонезія (+10% в кожній) [1].
У 2012 р. в світі, і зокрема в єврозоні, постійно зберігалася нестабільна економічна ситуація. І все ж, міжнародному туризму вдалося не збитися з курсу. Сектор продемонстрував свою здатність пристосовуватися до мінливих ринкових умов і, хоча й більш помірними темпами, буде, як очікується, продовжувати рости в 2013 р. Таким чином, туризм є одним із стовпів розвитку, який повинний підтримувати уряди в усьому світі в якості частини вирішення завдання стимулювання економічного зростання.
ЮНВТО прогнозує, що число міжнародних туристських прибуттів в 2013 році зросте на 3% - 4% в 2013 р., що значною мірою збігається з її довгостроковим прогнозом на 2030 р.: в середньому +3.8% в рік в період 2010 - 2020 рр. Цей прогноз підтверджується Індексом впевненості ЮНВТО. Це Індекс, що складається на основі опитування більше 300 експертів у всьому світі, показує, що перспективи на 2013 р. аналогічні оцінці минулого року (124 пункти на 2013 р. і 122 пункту на 2012 р.) [3].
За очікуваним показникам зростання регіонів в 2013 р. кращі перспективи має Азіатсько-Тихоокеанський регіон (+5% - +6%), за яким ідуть Африка (+4%), Американський регіон (+3% - +4%), Європа ( +2% - +3%) і Близький Схід (0% - +5%).
Міжнародний туристський бізнес буде й далі видозмінюватися, розширюватися й перетворюватися. В епоху глобалізації ринки стали нестійкими. Те, що сьогодні з успіхом працює, може зовсім не працювати в майбутньому. Перед тим як приступити до створення нового турпродукта або послуги, почати роботу із залучення нових туристів або збереженню старих клієнтів, туристські центри, як ті, які тільки вирішили вийти на ринок міжнародного туризму, так й активно працюючі на ньому, повинні знайти час для перегляду своїх програм просування убік стратегічного маркетингу.

Список використаних джерел:
1. El turismo internacional mantendrá un crecimiento fuerte en 2013[Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://media.unwto.org/es....en-2013
2. International tourism maintains momentum despite challenges [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://media.unwto.org/en....llenges
3. International tourism to continue robust growth in 2013 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://media.unwto.org/en....th-2013



 
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Міжнародна конкурентоспроможність України в умовах євроінеграційних процесів » Кратюк Д., Динаміка міжнародного туризму в світі у 2012
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: