Соколова І., АНАЛІЗ ВПЛИВУ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА... - Форум
Субота, 10.12.2016, 16:36
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Соколова І., АНАЛІЗ ВПЛИВУ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 14-15.12.2010 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Соколова І., АНАЛІЗ ВПЛИВУ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА...
Соколова І., АНАЛІЗ ВПЛИВУ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА...
conf-cvДата: Середа, 15.12.2010, 09:48 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Ірина Соколова


Наук. кер. - Лозовський О.М.,
Вінницький торговельно — економічний інститут КНТЕУ,
м.Вінниця


АНАЛІЗ ВПЛИВУ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ТА ЙОГО ФАКТОРІВ НА ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА В СУЧАСНИХ УМОВАХ ГОСПОДАРЮВАННЯ.


Кожне підприємство перебуває в умовах, що постійно змінюються. Тому найважливіша характеристика організації - її взаємозв’язок із зовнішнім середовищем. Жодна організація не може існувати сама по собі. Вона повністю залежить від навколишнього світу, від зовнішнього середовища відносно як своїх ресурсів так і споживачів, користувачів тими результатами, яких вона намагається досягти.
З кожним роком керівництво вимушене враховувати все більшу кількість чинників зовнішнього середовища, які набувають глобального характеру. Організації повністю залежать від навколишнього середовища, яке, як правило, знаходиться поза впливом менеджера (керівника).
Зовнішнє середовище — це сукупність елементів, які не входять до складу організації, але здійснюють певний вплив на неї[1, с.165].
Виходячи з цього ,можна впевнено сказати ,що для успішного функціонування на ринку, підприємство повинно чітко визначити параметри дослідження зовнішнього середовища і вибрати чинники, які найістотніше впливають на діяльність фірми. Це чинники її макро- та мікросередовища ( фактори опосередкованої та прямої дії ).
Макросередовище охоплює матеріально-технічні й економічні умови, суспільні відносини та інші чинники, що впливають на діяльність підприємства опосередковано.
Ф.Котлер вважає, що макросередовище складається з шести основних факторів:
1. Економічні — фактори, що пов’язані з обігом грошей, товарів, інфор-мації та енергії.
2. Політичні — фактори, що впливають на політичні погляди та поділяють людей на окремі політичні групи і знаходять вираження в діяльності та прийнятті рішень місцевими органами влади та уряду.
3. Соціально – демографічні фактори, які впливають на рівень і тривалість життя людей, а також формують їхню ціннісну орієнтацію.
4. Технологічні — фактори, що пов’язані з розвитком техніки, обладнання, інструментів, процесів обробки та виготовлення продуктів, матеріалів і технологій,а також know-how.
5. Конкуренція — фактори, які відбивають майбутні та поточні дії конку-рентів, зміни в частках ринків, концентрації конкурентів.
6. Географічні — фактори, пов’язані з розміщенням, топографією місце-вості, кліматом і натуральними ресурсами (зокрема, корисними копалинами)[2,с. 44].
Багато науковців, такі, як Віханський О.С., які займались цим питанням, додають до переліку вищезгаданих компонентів зовнішнього середовища ще й правове та міжнародне середовище.
Правове середовище являє собою систему законодавчих і нормативно-правових актів, урядових і політичних організацій, законодавчої, судової і виконавчої влади, яка створює правове поле бізнесової діяльності, впливає на умови ведення бізнесу в тій чи іншій країні.
Міжнародне середовище включає сферу відносин між окремими державами та міжнародними інституціями, що безпосередньо впливають на результати діяльності даної організації[3, с.86] .
Таку класифікацію можна використовувати для забезпечення орієнтації в питанні, що розглядається. Однак процеси, які відбуваються в зовнішньому середовищі, дуже складні, взаємопов’язані та містять багато суперечностей, внаслідок цього, всі ці процеси треба уважно та систематично вивчати.
Фактори прямої дії: постачальники матеріалів, капіталів, трудових ресурсів; закони і законодавчі органи, що безпосередньо визначають статус, напрями і механізми діяльності даної ділової організації; споживачі; власники; конкуренти .
Ми розглянули основні фактори ,які впливають на підприємство ,але треба зважати й на те, що взаємодія організацій чи окремих підприємств з оточенням має певну специфіку: окремі компоненти середовища по-різному впливають на окремі підприємства. Ступінь впливу залежить, як правило, від розмірів і галузевої належності підприємства, територіального розміщення та якості управління тощо.
Виходячи з усього вищесказаного можна зробити висновок, що кожне підприємство має з’ясувати для себе, які саме із зовнішніх факторів найсуттєвіше впливають на його діяльність, і ретельно досліджувати їх ,щоб мати змогу вчасно і ефективно скоординувати свою діяльність і підлаштуватись відповідно до змін зовнішнього середовища.

Список використаних джерел :
1.Осовська Г.В. Основи менеджменту: Навч. посібник, для студентів вищих навчальних закладів. — К.: «Кондор», 2003 — 556 с, с. 75-76
2.Котлер Ф. Основы маркетинга. — М.: Прогресс, 1990. С. 152 — 176.
3.Виханский О.С. Стратигическое управление: Учебник. / О.С. Виханский – М.: МГУ, 1995. – 252 с.

 
Форум » Матеріали конференції 14-15.12.2010 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Соколова І., АНАЛІЗ ВПЛИВУ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА...
Сторінка 1 з 11
Пошук: