Петрюк Л.І. Маркетингове ціноутворення... - Форум
Неділя, 11.12.2016, 04:08
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Петрюк Л.І. Маркетингове ціноутворення... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 21-22.05.2009 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності. » Петрюк Л.І. Маркетингове ціноутворення...
Петрюк Л.І. Маркетингове ціноутворення...
conf-cvДата: Середа, 20.05.2009, 18:41 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Петрюк Л.І.

Наук. кер. – Чаплінський Ю.Б.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці


Маркетингове ціноутворення як чинник прибуткової діяльності підприємства


Ціноутворення – одна із складових маркетингового забезпечення діяльності будь-якого підприємства. Від нього залежить необхідність визначення такого рівня ціни, за якого можливе одержання запланованого прибутку.
Орієнтація на маркетингове ціноутворення передбачає [1, с. 368]:
- визначення цінності товару для споживача;
- здійснення кількісного аналізу попиту;
- оцінку і врахування чинників цінової чутливості споживачів.
Сучасні ринки є динамічними, тому важливе місце у процесі прийняття рішення про покупку займають чинники чутливості споживачів до цінових параметрів товару. Т.Т. Негл та Р.К. Холден визначають десять найвагоміших факторів цінової чутливості споживачів, знання яких дозволяє ефективно використовувати відповідний маркетинговий інструментарій для збереження чи зростання прибутковості. Назвемо та коротко охарактеризуємо кожен з них [2, с. 544] :
1) Ефект уявлень про наявність товарів-замінників – у разі браку інформації про можливі альтернативи витрат своїх грошей споживач опирається у своїх судженнях на власний досвід.
2) Сприйняття товару як винятково унікального, здатне суттєво знизити чутливість до рівня ціни.
3) Витрати на переключення під час переходу від однієї марки до іншої призводить до додаткових витрат покупця.
4) Ускладненість порівнянь існує під час купівлі більшості товарів, оскільки реальні властивості продукції можна оцінити після безпосереднього споживання та використання.
5) Оцінювання якості через ціну товару покупець здійснює у разі пропонування іміджевих, ексклюзивних товарів.
6) Дорожнеча товару проявляється через зіставлення покупцями витрат на закупівлю з наявністю відповідних доходів.
7) Значущість кінцевого результату суттєво знижує чутливість покупця до витрат на проміжні товари.
8) Можливість поділу витрат, особливо з третіми особами.
9) Справедливість ціни: покупець тим більш чутливий до ціни товару, чим істотніше вона виходить за межі діапазону, в якому покупець вважає ціни “справедливими’’ чи “обґрунтованими’’.
10) Ефект створення запасів - це можливість створення запасів даного товару.
Маркетинговий успіх підприємства формується насамперед виваженою товарною політикою і підкріплюється відповідно обґрунтованою ціною. Ціну традиційно розуміють як певну кількість грошових одиниць, яку покупець повинен заплатити, для того щоб одержати одну одиницю конкретного товару або послуги. Для покупця, що одержує той чи інший товар, ціна є “економічною жертвою”, оскільки покупець завжди порівнює свої грошові витрати з корисністю придбання. Ціна також включає негрошові компоненти, такі як час і ризик. Для продавця ціна є винагородою за його працю, а для підприємства – найважливішим показником, що відображає вплив на розмір виторгу від реалізації, прибуток, структуру виробництва, становище підприємства на ринку. Ціна є інструментом формування попиту, вона активно використовується у конкурентній боротьбі: зі встановлення певної ціни починаються цінові “війни”, які використовуються з метою витіснення конкурентів із ринкового простору. Вдала ціна не завжди може компенсувати низьку якість товару, немодний дизайн, поганий розподіл і неефективне просування, проте неефективне ціноутворення, безсумнівно, перешкоджає фінансовому успіху навіть у разі оптимального поєднання всіх зазначених елементів.
Встановлюючи принципи, правила, критерії, відповідно до яких відбувається формування ціни на продукцію, підприємство орієнтується, по-перше, на необхідність визначення такого рівня ціни, за якого можливе одержання запланованого прибутку; по-друге, на встановлення такої ціни, за якої чиниться позитивний вплив на споживачів і процес реалізації продукції на ринку.
Ціна є надзвичайно гнучким і оперативним інструментом, що характеризується швидким впливом на ринок. Так, розроблення нових товарів або зміна структури каналів збуту займає тривалий час, перш ніж підприємство одержить результати; змінити ж ціни можна дуже швидко і так само швидко побачити наслідки цих змін.
Отже, крім зазначених аспектів маркетингового ціноутворення, на формування прибутку підприємства також суттєво впливає цінове стимулювання, вдале використання якого сприяє як утриманню наявних покупців, так і залученню нових. Також розглянуті чинники чутливості покупців до цінових параметрів, як бачимо, є досить різноманітними, що дає змогу залежно від ринкової ситуації цільової групи споживачів, категорії товару обирати саме той чинник і відповідний інструмент впливу, які у сукупності забезпечать сприятливу цінову реакцію ринку та, відповідно, прибуткову діяльність підприємства.

Список використаної літератури:
1) Липсиц И.В. Коммерческое ценообразование: Учебник для вузов. - М.: Издательство БЕК, 1997. – 368 с.
2) Негр Т.Т., Хол ден Р.К. Стратегия и тактика ценообразования. – СПб: Питер, 2001.- 544с.

 
Форум » Матеріали конференції 21-22.05.2009 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності. » Петрюк Л.І. Маркетингове ціноутворення...
Сторінка 1 з 11
Пошук: