Онищук О., Роль маркетингу в діяльності підприємства - Форум
Неділя, 11.12.2016, 13:48
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Онищук О., Роль маркетингу в діяльності підприємства - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 23.05.2014 » Маркетинг і реклама в Україні інтеграція теорії та практики » Онищук О., Роль маркетингу в діяльності підприємства
Онищук О., Роль маркетингу в діяльності підприємства
conf-cvДата: Понеділок, 26.05.2014, 11:05 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline



Оксана Онищук,





3 курс, спец. ‹‹Товарознавство››, д.ф.н.,
Наук. кер. – Лошенюк І.Р.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Чернівці





Роль маркетингу в діяльності підприємства





У сучасному розвиненому світі зростає частка населення, яка занята підприємницькою діяльністю. Це призводить до збільшення конкуренції між торговельними підприємствами, боротьби за споживача, і запроваджує нові критерії, за якими визначаються лідери. Така мінливість ринкового середовища висуває підвищені вимоги до маркетингової діяльності підприємств роздрібної торгівлі.
Згідно із ст.62 Господарського кодексу України підприємство – самостійний суб'єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб'єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим Кодексом та іншими законами [1, с.43].
Потрібно зауважити, що підприємницька діяльність зводиться не лише до здійснення фінансових операцій та системи управління. Для досягнення успіху підприємствам необхідно створення свого іміджу, завоювання поваги клієнтів, затвердження на ринку. Дані проблеми вимагають нових підходів до організації й управління підприємством, що надає змогу покращити торговельний процес, налагодити ефективні зв’язки із постачальниками та посередниками, розширити асортимент товарів, впроваджувати новітні технології продажу товарів та встановлювати сучасне торговельно-технологічне устаткування.
Маркетинг акцентує увагу на особливостях діяльності підприємства, забезпечує здатність враховувати зміни зовнішнього і внутрішнього середовища та приймати обґрунтовані рішення щодо стратегії свого розвитку. При цьому він розглядається як один з головних управлінських інструментів.
До об’єктів оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємств можна віднести комплекс маркетингу, функції маркетингу, логістичну діяльність, систему маркетингового менеджменту, маркетингові стратегії та інше. Незалежну експертизу якості маркетингу здійснює міжнародна організація Marketing Quality Assurance Ltd (MQA). Її діяльність і структура підтримується відповідно до Європейського стандарту EN 45012. MQA виконує послуги з сертифікації маркетингу підприємств на відповідність систем міжнародним стандартам серії ISO 9000. Оцінюють якість маркетингу MQA за 35 стандартами, які розділені за трьома напрямками: орієнтація на споживача; ділові, маркетингові та збутові плани; відповідальність керівництва. Така система ефективності маркетингу надає змогу представити об’єктивну та різнобічну оцінку діяльності підприємства [2, с.202].
Сучасні торговельні підприємства орієнтують свою діяльність на споживача. Це ще більше підвищує значущість маркетингової складової у забезпеченні ефективного функціонування й розвитку підприємства. Визначення ступеню ефективності маркетингової діяльності є невід'ємною частиною розробки маркетингових заходів, на основі визначення результативності яких вносяться змінне в існуючу систему функціонування піприємства. У свою чергу, ефективність маркетингу – це показник оптимальності вжитих маркетингових заходів для зменшення витрат і досягнення очікуваних результатів у короткостроковій та довгостроковій перспективі [3, с. 159].
Разом з тим стратегічний маркетинг є основою маркетингової політики підприємства, який враховує інтереси всіх суб'єктів ринку в середовищі його оточення. В умовах жорсткої конкурентної боротьби за гроші покупця, за міцне місце на ринку головним є підвищення якості стратегічного маркетингу як стратегічного планування на основі прогнозування інфраструктури ринку. «Економія» на стадії стратегічного маркетингу за рахунок застосування спрощених методів аналізу, прогнозування і економічного обґрунтування майбутніх напрямів розвитку систем на подальших стадіях їх життєвого циклу приводить до втрат, які в декілька разів перевищують раніше заощаджені кошти. Завдання стратегічного маркетингу полягає в тому, щоб націлити підприємство на привабливі та ефективні економічні можливості, які будуть цілком адаптовані до його ресурсів і ноу-хау та забезпечуватимуть потенціал для зростання [4, с.111].
Таким чином, успішне функціонування підприємств роздрібної торгівлі та їх розвиток не можливе без виконання завдань стратегічного маркетингу, який знаходить найвигідніші умови для утвердження на ринку.

Список використаних джерел
1. Господарський кодекс України // Харків.: РВФ Арсіс, 2003. – С. 222. ISBN 966-7299-58-9.
2. Панасюк О.В. Основні підходи щодо оцінки ефективності маркетингових заходів на промисловому підприємстві [Текст] / О.В. Панасюк, Л.К. Яцишина // Проблеми економіки організації та управління підприємства. – 2013. № 3. С. 202-207.
3. Величко А.А. Методичні підходи до оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємства [Текст] / А.А.Величко // Управління розвитком. – 2013. - № 12(152). – С. 158-160.
4. Гуржій Н.М. Концепція управління стратегічним маркетингом [Текст] / Н.М. Гуржій // Вісник Східноєвропейського університету економіки і менеджменту. – 2011. - № 2(10). – С. 109-119.



 
Форум » Матеріали конференції 23.05.2014 » Маркетинг і реклама в Україні інтеграція теорії та практики » Онищук О., Роль маркетингу в діяльності підприємства
Сторінка 1 з 11
Пошук: