Скоробогач Д., ПОЗИЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ... - Форум
Вівторок, 06.12.2016, 02:48
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Скоробогач Д., ПОЗИЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Міжнародна конкурентоспроможність України » Скоробогач Д., ПОЗИЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ...
Скоробогач Д., ПОЗИЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ...
conf-cvДата: Вівторок, 24.12.2013, 18:02 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Скоробогач Денис,



2 курс, спец. «Фінанси та кредит», д. ф.н.,
Наук. кер. - Сідуняк О.В.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці





ПОЗИЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА МІЖНАРОДНОМУ РИНКУ



Питання якості вітчизняної вищої освіти на міжнародному ринку освітніх послуг є досить актуальним. Саме висококваліфіковані спеціалісти, які є випускниками вищих навчальних закладів (ВНЗ) складають основну цінність для будь-якої компанії чи установи. Метою будь-якої держави повинно бути акумулювання у ВНЗ високоосвіченої молоді та формування з них майбутньої інтелектуальної еліти держави, але це майже неможливо без грамотної освітньої політики зі сторони держави.
Різні аспекти цієї проблеми описували у своїх працях такі науковці як: Іванчук М. Г.[9], Кремень В. Г.[10], Руснак І. С.[9], Сікорський П. І.[6] та інші.
Тому основною метою статті є виявлення позицій української вищої освіти на міжнародному ринку освітніх послуг та визначення її основних проблем.
Україна володіє, великим та досить потужним інтелектуальним потенціалом. Так за якості природничо-математичної освіти Україна піднялася з 42-го місця в 2010 році на 28-е у 2013 році [1]. На території нашої держави була сформована одна із найпотужніших математично-обчислювальних баз в світі, що сприяло утворенню в Україні великої кількості фахівців в сфері програмування та ІТ-технологій. Доказом цього є високий попит на українських фахівців цієї сфери закордоном зокрема в таких країнах як США, Корея, Росія та країни Євро. Корейський уряд зараз зацікавлений у стажуваннях українських IT-фахівців у їхній країні [2].
Інвестори не охоче вкладають кошти в традиційні сфери української економіки, але водночас фінансують проекти українських програмістів, адже це і не дивно тому що якість продуктів наших програмістів користуються попитом на міжнародному ринку серед великих транснаціональних компаній. Також офіційна статистика вказує на підвищену інвестиційну активність в цій галузі в Україні. За даними Державний комітет статистики України, обсяг прямих іноземних інвестицій в українську IT-сферу за перше півріччя 2013 року склав два мільярди 47 мільйонів доларів. За півроку іноземні капіталовкладення в цю сферу збільшилися на 2,7%. Судячи з усього, в питанні інноваційного розвитку в порівнянні з іншими українськими містами провідні позиції займає Київ [3].
За даними дослідження компанії Bionic Hill, 57% українських програмістів не планують мігрувати за кордон для реалізації своїх проектів. Більшість з них - це молодь від 26 до 34 років і майже всі готові почати тут свій бізнес, пов’язаний з ІТ-сферою [4].
Також спостерігається позитивна тенденція працевлаштування фахівців у сфері програмування та ІТ-технологій, будь-який професійний програміст без проблем може знайти роботу в цій сфері. Аналітики стверджують що попит на перспективних працівників не тільки не буде знижуватись, а й спостерігається динаміка до зростання. Отже, здобутки українських фахівців у цій сфері на міжнародній арені досить вагомі, які надають українські ВНЗ.
Ще однією сферою в якій українська вища освіта продемонструвала себе з найкращої сторони – це медична освіта. Якість знань, які можна отримати в українських національних медичних університетах дуже ґрунтовна. В медичних вузах нашої держави формують висококваліфікованих спеціалістів в сфері охорони здоров’я. Про якість освіти в медичних вузах України свідчить велика кількість іноземних студентів які прагнуть здобувати знання зі сфери медицини в нашій країні. Звичайно, конкурентоспроможності української освіти на світовому ринку освітніх послуг, сприяє її цінова привабливість. Проте є суттєвий недолік української системи освіти є те, що наші стандарти освіти не співвідносяться з європейськими [5].
Тому виникає потреба в таких навчальних програмах, які готуватимуть студента до професійного життя у вітчизняному або в міжнародному середовищі. Відповіддю на таку потребу стало створення Програми міжнародного обміну студентів [6, с. 87].
Позитивним фактором, який впливає на конкурентоспроможність української вищої освіти є те, що вперше за період незалежності, в топ-500 вузів світу потрапив український університет – Київський Національний Університет імені Тараса Григоровича Шевченка. Вже тільки цей показник свідчить про значний рівень освіти в Україні.
За даними Всесвітнього економічного форуму, який визначає конкурентоспроможність, саме освіта тягне всі показники сталого розвитку України значною мірою вперед, випереджаючи і соціальні питання, і охорону здоров’я та ін. Загалом із півтори сотні країн наша загальна система освіти на 45 місці, а три роки тому була на 57-56; дошкільна і початкова освіта посіла 31 місце, а попереднє було 49 [7].
Проте існує і досить багато суперечностей та недоліків в сфері вищої освіти в Україні. Однією із проблем є велика кількість ВНЗ в нашій державі, адже така велика кількість вищих навчальних закладів тільки шкодить конкурентоспроможності вищої освіти. Так наприклад в Україні в 2012-2013 навчальному році кількість вищих навчальних закладів I-II рівнів – 489, III-IV рівнів акредитації –334 установи, тобто разом 833 ВНЗ. Про це повідомляє Державна служба статистики України [8]. У Європі престиж вищої освіти традиційно досить високий, надаючи більшу увагу якості. Вищу освіту можуть одержати тільки один з десяти тих, хто навчався в школі.
Однією із причиною яка заважає ефективному розвитку освіти є недостатнє фінансування та застаріла матеріально-технічна база українських закладів вищої освіти. Особливо гостро ця проблема спостерігається в тих галузях освіти, де потрібне сучасне обчислювальне обладнання для проведення навчального процесу, в першу чергу це -фізичні, хімічні, інженерно-технологічні та біологічні факультети. Без сучасно обладнання не можливо уявити розвиток таких галузей науки точне машинобудування, нанотехнології та інших. Це одні із найперспективніших галузей науки в світі на сучасному етапі розвитку, вони потребують висококваліфікованих та талановитих фахівців.
Отже, питання вищої освіти дуже актуальне на даному етапі розвитку нашої держави. Найважливішими компонентами педагогічного процесу є навчання й виховання, які зумовлюють суттєві зміни освіченості, професійної підготовки, вихованості й розвитку людей, а також рівня сформованості їхніх якостей [9, с.38].
Українська освітня галузь має потужний потенціал для розвитку, адже у державі проживає велика кількість майбутніх спеціалістів, яким потрібна підтримка зі сторони держави для розкриття свого потенціалу.
Отже, на нашу думку, Україна володіє надзвичайно могутнім інтелектуальним потенціалом, і для його реалізації потрібні сприятливі умови зі сторони держави. Щоб українські випускники могли реалізувати всі свої здібності в Україні потрібно й надалі розвивати українську вищу школу. Зважаючи на те, що Україна стоїть на порозі євроінтеграції та почала впровадження Болонського процесу кредитно-модульної технології навчання, перспективи для якісного перетворення вищої освіти в Україні є досить серйозними, та потрібний тільки якісний контроль зі сторони держави.

Список використаних джерел:

1. Онищенко О. Табачник завищив позиції української освіти у світовому рейтингу / Оксана Онищенко [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ua.korrespondent.net/ukraine....eitynhu
2. У Кореї високий попит на українських програмістів [Електронний ресурс ] . – Режим доступу : http:// ipress.ua/news/ u_korei_ vysokyy_popyt_na_ukrainskyh_programistiv__posol_korei_30999.html
3. Гришко Л. Сучасний Стан Української ІТ-Галузі / Лілія Гришко [Електронний ресурс ] . – Режим доступу: http://meest-online.com/?p=27444
4. Гришко Л. Українська ІТ-галузь: швидкісний прорив / Лілія Гришко [Електронний ресурс ]. – Режим доступу: http://www.dw.de/українська-іт-галузь-швидкісний-прорив/a-17205306
5 Крикун Н. О. Конкурентоспроможність України в галузі освітніх послуг/ Крикун Н. О., Старенька Т. Е., Зєрова О. Н. [Електронний ресурс]. – http://archive.nbuv.gov.ua/portal/natural/VDnabia/ 2009_5/57krikun.pdf
6. Сікорський П. Кредитно-модульна технологія навчання : навчальний посібник [Текст] / П. Сікорський. – К., 2004. – 127 с.
7. У нас гарна конкурентоспроможна освіта – ДмитроТабачник [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vnz.org.ua/novyny....bachnyk
8. Державна служба статистики. Вищі навчальні заклади [Електронний ресурс] . – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua/
9. Руснак І.С, Основи педагогіки і психології вищої школи : навч.-метод. посібник [Текст] / І.С Руснак, М.Г. Іванчук – Чернівці, Букрек, 2011. -184с.
10. Кремень В.Г. Освіта і наука в Україні: інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати. [Текст] / В.Г. Кремень – К.: Грамота, 2005. – 448 с.

 
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Міжнародна конкурентоспроможність України » Скоробогач Д., ПОЗИЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ...
Сторінка 1 з 11
Пошук: