Іліка Г., ЧОРНИЙ ПІАР ЯК ІНСТРУМЕНТ... - Форум
Понеділок, 05.12.2016, 16:29
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Іліка Г., ЧОРНИЙ ПІАР ЯК ІНСТРУМЕНТ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Іліка Г., ЧОРНИЙ ПІАР ЯК ІНСТРУМЕНТ...
Іліка Г., ЧОРНИЙ ПІАР ЯК ІНСТРУМЕНТ...
conf-cvДата: Понеділок, 27.05.2013, 15:06 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline



Ганна Іліка





2 курс, «Маркетинг», д/ф,
Наук. кер. – Чаплінський Ю.Б.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці




ЧОРНИЙ ПІАР ЯК ІНСТРУМЕНТ СУЧАСНИХ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ





Статтю присвячено дослідженню використання «чорного піару» підприємствами з метою просування свого товару на ринок. В ній визначено інструменти та особливості його використання в сучасних умовах розвитку економіки .
В даних умовах розвитку економіки, коли створення нового якісного товару на ринку, встановлення на нього оптимальної ціни та вибір правильних каналів розподілу не є запорукою успішного бізнесу, особливу увагу слід приділяти четвертій складовій комплексу маркетингу, тобто методам просування товару, які представлені сукупністю маркетингових рішень, пов’язаних з комунікаціями та зв’язками з громадськістю. Зараз зв'язки з громадськістю (PR) є найпоширенішим засобом маркетингових комунікацій, які використовуються для встановлення доброзичливих відносин із громадськістю та спрямовані на просування товарів. Проте дедалі частіше підприємці заради успішного просування свого товару на ринок вдаються до використання так званого «чорного піару».
Незважаючи на загальне занепокоєння з приводу проблем поширення чорного піару, сьогодні не існує єдиного розуміння сутності проявів цього явища та перспектив його подолання. Дослідженню проблем чорного піару присвячені праці таких вітчизняних вчених, як Бутурова Н.П., Воробей П.А., Гончарук С.Т., Музики А.А. Проте дана проблема все ж залишається досить актуальною і потребує подальшого дослідження.
Метою нашого дослідження є визначення суті «чорного піару» його складових та причин виникнення.
PR як діяльність виникла у США наприкінці ХІХ ст. Її поява була зумовлена потребами великого бізнесу, який у той період опинився під нищівною критикою громадськості за ігнорування потреб суспільства та експлуатацію найманих робітників.
В сучасній економічній літературі під PR розуміють заплановані тривалі зусилля спрямовані на створення і підтримання доброзичливих стосунків і взаєморозуміння організації та громадськості (визначення Інституту суспільних відносин, Великобританія) [3].
Чорний піар є частиною PR. Існує дві позиції: згідно з першою чорний піар – це явище негативне, а відповідно до другої чорний піар – вищий ранг PR-технологій. Ті, хто притримується першої думки, вважають, що чорний піар – це піар, націлений на дискредитацію конкурента. Причому способи дискредитації можуть бути різними – як законними, так і незаконними, але саме дискредитація є основним показником «чорноти» піар-кампанії, незалежно від того, наскільки відповідає істині інформація, що використовується. На думку ж прихильників іншого підходу, до чорного піару варто відносити надання свідомо недостовірної інформації, яка стосується особливостей процесу виробництва чи споживання товарів. [1].
Таким чином, узагальнюючи ці два підходи можна сказати, що чорний піар – це дії, спрямовані на те, щоб заплямувати товар конкурента в очах громадськості. Боротьба з цим явищем, в Україні досить складний процес, оскільки, по-перше, в країнах, колишніх учасників СРСР, досі немає відповідного законодавства, а по-друге, чорний піар побудований на принципах сугестії (навіювання), а змінити ідею, зафіксовану на підсвідомому рівні, досить складно [2].
Вважають, що «чорний піар» передбачає використання великої кількості коштів. Проте, слід зазначити, що в умовах загальної спрямованості ЗМІ на сенсації та нові чутки розповсюдження негативної інформації, а також такої, яка дискредитує, може вимагати незначних коштів.
Досить часто комунікація, з використанням «чорного піару» переростає в інформаційну війну з доволі непередбачуваними наслідками, адже застосування таких заходів зумовлює відповідну реакцію тих, проти кого застосовуються такі прийоми.
Раціональний підхід у зв’язках з громадськістю потребує відмови від неетичних методів ведення конкурентної боротьби. Ще один негативний наслідок використання «чорного піару» – це збільшення соціального напруження в суспільстві, – як наслідок, це призводить до неможливості передбачити реакцію аудиторії, немотивований поділ її на групи та введення певних систем суспільної адаптації як, наприклад, зниження купівельної активності. Прикладів різних технологій чорного піару є безліч, зокрема можна виділити такі як недовіра, тобто все те, про що говорить конкурент неприйнятне та неправдиве та негативне очікування (від конкурента не можна чекати нічого доброго) [4].
Чорний піар просто не зміг оминути таку популярну сферу життя сучасних людей як інтернет. Оскільки разом зі зростанням популярності інструментів онлайн-маркетингу, збільшується і кількість недоброзичливців, які прагнуть використати ці інструменти на шкоду компаній і для цього цілеспрямовано розповсюджують негативну чи неправдиву інформацію у соціальних мережах, на форумах чи блогах і т. п.
Нижче наведене лише деякі інструменти, які використовуються піар-технологи сьогодні:
1. Брехливі коментарі. Які націлені на те, щоб зруйнувати прихильність споживачів до даного товару. Недоброзичливці публікують від імені підприємства, яке його виготовляє, відверто провокаційні чи просто непрофесійні коментарі при цьому у брехливих коментаря посилаються на сайт або блог "підприємства".
2. Брехливий профіль. Створення фальшивих сторінок, які нібито належать підприємству або його представникам. Робиться це з двох причин:
 задля розповсюдження негативної чи неправдивої інформації;
 для того, щоб переманювати частину цільової аудиторії компанії.
Окрім того, якщо така сторінка стане популярною – її можна продати підприємству за велику суму грошей.
3. Схема «поганий роботодавець». Стала досить популярною у зв’язку з кризою та зростанням безробіття, оскільки саме зараз стрімко почала зростати відвідуваність сайтів для пошуку роботи, а разом з нею зріс сам інтерес до відгуків про роботодавців. Тепер разом із ображеними співробітниками (під їх виглядом) на компанії все частіше скаржаться конкуренти. Серед найрозповсюдженіших скарг можна виявити такі:
 низька зарплатня;
 ненормований робочий день;
 невиконання обіцянок та контрактів;
 психологічний тиск;
 незаконні звільнення без компенсації тощо.
Скоріш за все, в недалекому майбутньому, боротьба з чорним піаром в Інтернеті стане послугою, яка користуватиметься найбільшим попитом серед користувачів інтернет-мережі, на рівні із просуванням в соціальних медіа та розповсюдженням прес-релізів [5].
Всю сукупність PR-інструментів завдяки яким проводиться маніпуляція масовою свідомістю можна поділити на два типи:
 ті, які заборонені законом (наприклад, 25-ий кадр);
 ті, які незаборонені, тобто цілком прийнятні технології.
Адже «брудних піар-технологій» не буває. Вплив на психіку, якщо він приймається та розповсюджується цією ж самою психікою, не може бути «брудним» або «чистим».
Отже, «чорний піар» - це процес, який проявляється як маніпуляція аудиторією завдяки порушенню принципів та стандартів масової інформаційної діяльності; спрямовується на створення негативних наслідків впливу на аудиторію. Окрім того, чорний піар – це справжнє мистецтво пошуку потрібної інформації, вміння нею володіти та використовувати для власних цілей. З огляду на активне використання і самого терміна і технологій, що стоять за цим явищем у політичному, культурному, соціальному вимірах, – такі дослідження набувають дедалі більшої актуальності в період становлення демократичних систем масової комунікації в незалежній Україні.
Список використаних джерел:
1. В.В. Остроухов Інформаційна безпека (соціально-правові аспекти): [підручник] / Остроухов В. В., Петрик В. М., Присяжнюк М. М., Є. Д. Скулиш. - К. : КНТ, 2010.-776 с.
2. В.М. Петрик Сугестивні технології маніпулятивного впливу : [навч посіб.] / В.М.Петрик, М.М.Присяжнюк, Л.Ф.Компанцева, Є.Д.Скулиш, О.Д.Бойко, В.В.Остроухов Є.Д.Скулиш. - К. : Наук.-вид. відділ НА СБ України, 2010. - 248 с.
3. Н.В. Бутенко, Маркетинг: [підручник] / Бутенко Н.В. – К.: Атніка, 2008. – 300 с.
4. О.Митюк Чорний піар як інструмент маркетингу/ [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://eztuir.ztu.edu.ua/4265/1/330.pdf
5. Я. Федорак Чорний PR в Інтернеті: Чого варто остерігатися вашій компанії / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://blog.management.com.ua/item/964



 
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Іліка Г., ЧОРНИЙ ПІАР ЯК ІНСТРУМЕНТ...
Сторінка 1 з 11
Пошук: