Гриджук Л., ЛЮДИНА І КУЛЬТУРА - Форум
Неділя, 11.12.2016, 00:15
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Гриджук Л., ЛЮДИНА І КУЛЬТУРА - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Соціальні, економічні та політичні перспективи розбудови державності України » Гриджук Л., ЛЮДИНА І КУЛЬТУРА
Гриджук Л., ЛЮДИНА І КУЛЬТУРА
conf-cvДата: Понеділок, 27.05.2013, 13:50 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline



Гриджук Лідія,





1 курс, спец. «Фінанси», д.ф.н.,
Наук. Кер.-Городницька Л.В.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці





ЛЮДИНА І КУЛЬТУРА





Термін культура здавна застосовується для позначення того, що зроблено людиною. У такому широкому сенсі цей термін вживається як синонім суспільного, штучного. З точки зору впливу культури на духовний розвиток людини можна виділити наступне визначення культури. Культура як сума всіх видів діяльності, звичаїв, вірувань; вона як скарбниця всього створеного людьми включає в себе книги, скарбниці і т. п., а також знання шляхів пристосування до соціального і природного оточення, мова, звичай, систему етики, етику, релігію, які складалися століттями.
У ході історії поняття «культура» набувало все більш широкий зміст, ставши в кінцевому рахунку синонімом «штучного», створеного людиною[2,с. 13].
Часом видається, що людина створює світ культури, своєї значущості, і потім черпає з нього цінності для самоствердження. Культура тоді виявляється якимось складом загальнодоступних цінностей, тим багатшим і здатним для задоволення потреб у відновленні значущості людини, чим довше людство знаходиться на землі.
Культура формує особистість членів суспільства, тим самим вона в значній мірі регулює їх поведінку[1, с.10].
Є три рівні співвідношень культури та людини. Практичний рівень виражається в реальному створенні людиною «другої природи»- культурних предметів і процесів, а також реального створення культурою людини; практично-духовний рівень – у міфологічному, релігійному, художньому осмисленні культурою людини; духовно-теоретичний рівень у вивченні культурою людини і людиною культури( у буденній свідомості, науці, філософії тощо).
Осмислення духовності відбувається в філософії інформаційного суспільства через аналіз свідомості, мислення. Філософія формує культуру мислення, особливу універсальну мову духовної картини світу. Нове розуміння раціональності, формуванням нових форм знання стає для людини не тільки можливістю осягнення реальності, а підґрунтям діяльності [4, с.17].
І. Зязюн доцільно зауважує, що «матеріальні та духовні компоненти культури визначають зміст виховання і учіння, а цінності і сенси становлять основне змістове ядро освіти»[3, с.30].
Видатні творці культури з`являються у будь-які часи і у всіх народів. Кожна сфера матеріального та духовного виробництва потребує таланту, творчої ініціативи. Багато технічних, архітектурних, художніх пам`яток культури створені невідомими нам майстрами, щирими представниками народу. Неможливо уявити історію української культури без імен Г. Сковороди, Т. Шевченка, Л. Українки, М. Грушевського, І. Франка, М. Лисенка, І. Гулака-Артемовського, І.Яблонської, О. Довженка. Всі вони творили в і`мя народу і заради народу.
Людина є мірою культури і в її творенні, і в суспільному функцію ванні. Адже кінцевою метою культурного розвитку виступає світ людини, або «друга природа», яка будується самою людиною. Антропологізм культури означає, з одного боку процес людино творення, а з іншого- творення культури за образом і подобою людини. Творча людина- наче та квітка, з якої культура започатковується і з розвитком якої завершується.
Головне полягає в тому, щоб саме буття людини стало творчим, насиченим пошуком, знахідками, відкриттями. Найкращий спосіб розвинути свої творчі здібності- це творити культуру, засвоювати і утверджувати культурні цінності у всіх сферах особистого і суспільного буття.

Список використаних джерел:
1.Большаков В.П., Новицька Л.Ф. Особливості культури в її історичному розвитку( від зародження до епохи Відродження),- Великий Новгород, 2000.с-10
2.Введення в культурологію. Курс лекцій/ За ред. Ю.Н. Солонина, Є.Г. Соколова. СПб., 2003.с 13-14
3. Зязюн І.А. Естетичні засади розвитку особистості// Мистецтво у розвитку особистості: Монографія/ За ред., передмова та післямова Н.Г. Никало-Чернівці: Зелена Буковина, 2006.-с.30
4.Кобина Ю.Е. Актуалізація духовних цінностей в сучасному світі- Ставрополь:СГУ, 2007.-с.16-19



 
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Соціальні, економічні та політичні перспективи розбудови державності України » Гриджук Л., ЛЮДИНА І КУЛЬТУРА
Сторінка 1 з 11
Пошук: