Ольга Вівчарюк,
2 курс, «Маркетинг», д.ф.н,
Наук. кер. – Лошенюк І.Р.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, м. Чернівці
ІННОВАЦІЙНІ РЕКЛАМНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВПЛИВУ НА СПОЖИВАЧА
Cтаття присвячена розгляду рекламних технологій підприємств. Здійснено аналіз маркетингових комунікацій підприємств та сучасних інноваційних рекламних технологій. Обгрунтовано вибір нових підходів до застосування рекламних технологій підприємствами.
В умовах насиченого ринку недостатньо розробити новий якісний товар, встановити на нього оптимальну ціну і вибрати ефективні канали розподілу. Дедалі більшої ваги набувають методи просування товару, під якими розуміють сукупність маркетингових рішень, пов'язаних із комунікативністю. Зростання ролі маркетингових комунікацій викликане не лише зовнішніми структурними змінами в ринковій економіці, а й особливостями економічних відносин між суб’єктами ринку. Для ефективного просування товару та утримання лідерських позицій, підприємства використовують нові ідеї, технології у товарах, послугах та процесах.
У економічній літературі є досить багато публікацій вітчизняних та зарубіжних науковців, які присвячені питанням реклами. Серед них праці таких вчених як Д. Аакер, І. Альошьона, В. Аренс, О. Ахманов, Л. Балабанова, Р. Батр, К. Бове, І. Вікентьев, А. Дейян, О. Зарецька, Р. Іванова, Ф. Котлер, Дж. Майерс, Ю. Макогон, Про. Медведєва, Р. Мошканцов, Нікітіна, Ф. Панкратов, А. Поручник, Почепцова, О. Проніна, Т. Примак, Е. Ромат, М. Румянцев, Г. Савіна, І. Сеченов, О. Сохацька, Е. Тарасов, Є. Уткін та інші. Про те у них недостатньо уваги приділяється прийомам та методам стимулювання покупців до придбання товарів.
Мета нашого дослідження полягала у аналізі та обґрунтуванні інноваційних рекламних технологій, які стимулюють споживачів до купівлі товарів.
Маркетингова політика комунікацій розглядає систему загальних настанов, критеріїв та орієнтирів сфери взаємовідносин між підприємствами та організаціями, з одного боку, та їхніми клієнтами, з метою досягнення поставлених цілей. У свою чергу, комплекс маркетингових комунікацій підприємства включає в себе ряд елементів, до яких відносять стимулювання збуту, зв’язки з громадськістю, рекламу та персональний продаж.
Одним із центральних важелів впливу на споживачів вважається реклама. Вона може передаватись різними засобами розповсюдження, зокрема, на телебаченні, у пресі, на радіо, на місці продажу. Найбільш ефективними сьогодні є методи рекламування з допомогою Internet. Рекламуючи свій товар чи в Internet, можна розраховувати на те, що реклама буде показана на велику аудиторію. Проте у реаліях стрімкого розвитку ринку стає дедалі важче дослідити попит, сформувати чітке уявлення про уподобання споживачів та здійснити ефективний маркетинговий вплив на них. Не достатньо лише розробити новий товар, потрібно створити нову цінність для споживача та переконати його в якості даного продукту і здатності задовольняти існуючу потребу. Поряд з традиційними рекламними методами впливу на кінцевого споживача сьогодні особливий акцент приділяється прийомам з використанням інноваційних технологій, які базуються на використанні професійного технічного забезпечення, новітніх комп‘ютерних технологій і нестандартних способів подачі інформації.
Під терміном «нові технології» або інновації розуміється кінцевий результат інноваційної діяльності, що постає у вигляді нового або вдосконаленого товару чи технологічного процесу, який впроваджений на ринок або використовується у практичній діяльності підприємства [2].
Серед них істотні перспективи у технології, що розроблена компанією X3D Technologies Corporation - X3D video. Суттю її є відеореклама в місцях масового скупчення людей. Увагу споживача приваблює тривимірне зображення, що містить рекламну інформацію. Нестандартний підхід у інформуванні споживача містить технологія інтерактивної взаємодії Just Touch, яка завдяки великому сенсорному табло та легкому дотику дозволяє споживачу самому керувати функціями меню. Технологія Ground FX, розроблена компанією GestureTek дозволяє споживачеві не просто спостерігати за рекламним сюжетом, але й брати у ньому участь. Японська технологія Free Format Projection проектує на будь-яку поверхню зображення персонажів чи об‘єктів у натуральну величину, що створює відчуття їх присутності.
Найбільшого поширення нині набула така рекламна інноваційна технологія, як Івент-маркетинг . Його глибинний сенс полягає в чарівному перетворенні звичайної реклами (та й самих товарів чи послуг) в несподіваний подарунок, який обеззброює упередженого споживача і дає йому потужний стимул до дії. На відміну від маркетингу вплив event маркетингу може бути спрямований і на партнерів по бізнесу, і навіть на персонал самого підприємства.
Івент-заходи - так звані «корпоративи», або, кажучи мовою професіоналів, corporate (HR) events. Спільне святкування ювілейних дат в історії підприємства, днів народження співробітників, професійних свят, пікніки і вечірки сприяють формуванню згуртованої команди, що має найважливіше значення для розвитку будь-якого бізнесу. Кожен такий захід надає керівництву підприємства унікальну можливість непомітно донести до свідомості кожного працівника основні ідеї, на яких базується стратегія бізнесу, викликати почуття законної гордості і, нарешті, підняти свій авторитет. А присутність спеціально запрошених почесних гостей, роль яких із задоволенням зіграють старі партнери і кращі клієнти, допоможе заодно вирішити і деякі маркетингові завдання зовнішньої спрямованості. Кошти, вкладені в організацію такого свята, при правильному підході завжди виправдовують себе.
В якості вдалих прикладів corporate events можна навести сімейні свята (family day) і колективні тренінги (teambuilding). Ефективність першого інструменту обумовлена його впливом на рівні емоцій, коли у співробітників формується сприйняття рідного підприємства як великої сім'ї, де всі відповідають один за одного, а зрада просто неможлива. Тренінги проходять найчастіше у формі ділових ігор, як правило, дуже захоплюючих і несподіваних. Їх учасники вчаться розуміти і довіряти один одному, приймати колективні рішення і розподіляти обов'язки, що позитивно відобразиться наїхній професійній діяльності.
Також до івент-маркетингу можна віднести особливі заходи на зразок фестивалів, концертів, рекламних турів, церемоній вручення премій та інших аналогічних подій. Їх мета - формування у суспільній свідомості позитивного образу підприємства або конкретної марки. Відповідна реакція з боку представників цільової аудиторії буде виражатися в підвищенні споживчого інтересу. Адже будь-яка подальше згадка про бренд, який зумів подарувати масу позитивних емоцій під час святкового заходу, буде викликати приємні асоціації і непомітно для самих споживачів стимулювати їх віддати перевагу саме цій марці.
Таким чином, за рахунок нестандартного підходу і своєї новизни інноваційні рекламні технології приваблюють споживачів. Це дозволяє підприємствам підтримувати конкурентноспроможність, розширювати ринки збуту та сприяти прискоренню обіговості коштів.
Список використаних джерел:
1. Маркетингова політика комунікацій./ Лук’янець Т.І. / [Навч. посібник.] – К.: КНТЕУ, 2000. – 380 с.
2. Маркетинг інновацій./ Н.І. Чухрай. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 256 с.
3. Школа рекламіста/ [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.advertiser-school.ru