Понеділок, 23.12.2024, 16:39
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Батовська З., ШЛЯХИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ТОВАРІВ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Батовська З., ШЛЯХИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ТОВАРІВ...
conf-cvДата: Неділя, 25.11.2012, 19:07 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Зоряна Батовська ,



3 курс, спец. «Товарознавство та торговельне підприємство», д.ф.н.,
Наук. керівник - Бозуленко О.Ю.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Чернівці




ШЛЯХИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ТОВАРІВ ВІД КРАДІЖОК В МАГАЗИНАХ САМООБСЛУГОВУВАННЯ



Самообслуговування - спосіб продажу товарів, у процесі якого покупець має вільний доступ до товарів, самостійно їх оглядає, відбирає, розраховується за дібрані товари у вузлі розрахунку та контролю й виносить з магазину куплені товари [1, c. 25].
Щорічно в світі в результаті крадіжок у магазинах роздрібна торгівля втрачає товари на суму понад 10 мільярдів доларів. Тобто більше 25 мільйонів на день.
Втрати від крадіжок українські торгові фірми відносять до комерційної таємниці, і кожна вирішує проблему крадіжок по-своєму.
Світовий і вітчизняний досвід показує, що відсоток втрат у магазинах подвоюється кожні 14 років. Неважко підрахувати, що без прийняття необхідних заходів до 2022 року торгувати буде просто збитково.
Розглянемо більш детально загальні причини втрат, пов'язані безпосередньо до магазину як торговельному підприємству, виділивши кілька груп чинників ризику.
До першої групи факторів ризику можна віднести тип магазину, який складається з трьох складових: по-перше, це система організації торгівлі (прилавок, самообслуговування), по-друге, тип товару, що продається. Немає необхідності пояснювати, що в меблевому магазині рівень ризику втрат від відвідувачів значно нижче, ніж у супермаркеті або продуктовому магазині самообслуговування. По-третє, орієнтація на певного клієнта. Звичайно, в елітних бутіках частота розкрадань менше, ніж у масовому супермаркеті, однак збиток іноді буває значно більше.
За оцінками вітчизняних експертів основними характеристиками так званої "гарячої продукції" є: можливість швидко сховати товар; цінність, корисність вкраденим продукції; можливість швидкого збуту; особисте задоволення від використання (у випадку «крадіжки для себе»).
Другою групою факторів ризику виступає відсутність професійної охорони, підготовленості персоналу з контролю за товаром та обладнання магазину засобами безпеки.
У сучасній торгівлі застосовуються такі технічні засоби безпеки: системи контролю доступу; системи відеоспостереження; протикражні системи; системи захисту товару на стелажах (вітринах); дзеркала безпеки [3, c. 53].
Поряд із зазначеними системами застосовуються охоронні сигналізації, стаціонарні і переносні кнопки екстреного виклику наряду міліції, неможливо також обійтися без систем оперативного зв'язку та оповіщення, які забезпечують систем (електроживлення, охоронного освітлення тощо).
Третьою групою факторів ризику є планування магазину, розташування стелажів, розстановка товару.
Ідеальним торговим залом можна вважати замкнуте приміщення має один вихід, через обладнаний касовий вузол [2, c. 158].
Результати проведених досліджень дають загальні пропозиції певного планування магазинів і розташування стелажів, які можуть сприяти магазинним крадіжок.
Характеристики планування найбільш схильних до крадіжок магазинів:
багато виходів, в особливостях, де можна вийти, минаючи вихідний контроль або касовий вузол; наявність проходів, тупикових кутів і затишних ніш; наявність кімнати відпочинку або примірочних; високі стелажі з товаром, які приховують покупців (злодіїв) від огляду; скупчення покупців у місці складування найбільш затребуваних товарів; наявність проходів між рядами, які персонал не може оглядати; відсутність запобіжних заходів, не використовуються технічні засоби, спрямовані на зниження крадіжок, спеціальне торгове обладнання; не враховуються рекомендації по розташуванню товару в торговому залі [4, c. 89].
За даними дослідження всі втрати торгових компаній розподіляються в наступній пропорції: 20 - 25% припадає на шлюб і псування товару в процесі продажу, 20 - 25% крадуть покупці, 20 - 30% - касири, ще 20 - 40% - це крадіжки решти персоналу (в тому числі і співробітників охорони).
Дослідження показують, що в магазинах, де встановлена комплексна система безпеки, відсоток втрат від крадіжок всіх типів скоротився на 40-50%. Звичайно, будь-яку систему можна обдурити. Але чим краще продумана ця система, чим повніше набір її можливостей - тим важче це зробити.
Список використаних джерел:
1. Організація торгівлі : Підручник / Н.О. Голошубова. – К.: КНИГА, 2004.
2. Берман Б., Эванс Д. Розничная торговля: стратегический подход: Пер. с англ. – М.: Изд. Дом «Вильямс», 2003. – 1184 с.
3. Егоров В. Ф. Организация торговли. – СПб.: «Питер», 2004. – 352 с.
4. Джоунс Г. Торговый бізнес: Как организовать и управлять: Пер. с англ. – М.: ИНФРА-М, 1996. – 304 с.

 
menigorekДата: Понеділок, 09.09.2024, 09:49 | Повідомлення # 2
Учасник конференції
Група: Користувачі
Повідомлень: 4
Нагороди: 0
Репутація: 0
Статус: Offline
супер
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: