Пятниця, 29.03.2024, 08:17
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Іванків О., МІЖНАРОДНИЙ ФРАНЧАЙЗИНГ ЯК ОСОБЛИВА ФОРМА ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 23.11.2012 » Аспекти міжнародної інтеграції України в контексті глобалізаційних процесів » Іванків О., МІЖНАРОДНИЙ ФРАНЧАЙЗИНГ ЯК ОСОБЛИВА ФОРМА ...
Іванків О., МІЖНАРОДНИЙ ФРАНЧАЙЗИНГ ЯК ОСОБЛИВА ФОРМА ...
conf-cvДата: Неділя, 25.11.2012, 18:33 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Ольга Іванків,



3 курс, спец. «Міжнародна економіка»,д.ф.н.,
Наук.кер. − Козменко А.В.,
Чернівецький торговельно−економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці



МІЖНАРОДНИЙ ФРАНЧАЙЗИНГ ЯК ОСОБЛИВА ФОРМА ВЕДЕННЯ БІЗНЕСУ



В країнах з розвинутою ринковою системою основу економіки складає малий і середній бізнес. На сьогодні дуже популярним бізнесовим явищем в світі є франчайзинг. Він дає не лише позитивні фінансові результати, а й сприяє покращенню зовнішньоекономічних зв’язків між країнами. В розвинених країнах це не просто спосіб ведення бізнесу, а й престижний вид комерційної діяльності. Сучасні міжнародні компанії, щоб досягти максимальних фінансових результатів і забезпечити хорошу репутацію використовують франшизний бізнес. Дрібні і середні виробники зацікавленні в отриманні права на використання високої успішності тих виробників, які вже знайшли своє місце на ринку і в одержанні ділового досвіду ведення відповідної конкурентоспроможної продукції. Франчайзинг є вигідним для обох сторін, які в кінцевому результаті отримують відповідний результат у формі прибутку, іміджу та певної стабільності.
Дослідженням даного питання займалися такі науковці як Колодізєв О.М, Кузьмін О.Є, Татарінов В.С, Вороняк Л та ін. Кузьмін О.М особливу увагу надавав дослідженню переваг і недоліків франчайзингу, а Вороняк Л.В досліджував специфіку франчайзингових оплат та внесків. Татарінов В.С розглядав франчайзинг як особливу форму міжнародних зв’язків, а також вивчав історію його виникнення.
Франчайзинг це досить багатогранне явище. Він є ефективним способом розповсюдження товарів і послуг. Міжнародний франчайзинг – це система міжнародних послугових відносин, що виникають з приводу надання дозволу відомою великою фірмою однієї країни бізнесмену чи фірмі іншої країни на використання її торгової марки або на експлуатацію її готового підрозділу [1, с. 263].
Основою ведення франчайзингового бізнесу є франчайзинговий пакет, який повинен містити торговельну марку, під якою буде здійснюватись бізнес; ноу-хау, яке буде використовуватись для ведення бізнесу; підручник по керівництву бізнесом; послуги для франчайзі та прибуткові надходження франчайзера, які зазвичай включають в себе перший (паушальний) внесок, періодичні платежі (роялті) та маркетингові відрахування [3].
Франчайзери намагаються залучити якнайбільшу кількість франчайзі, стараючись щоб його інвестиція в купівлю франшизи становила близько 10% всіх необхідних інвестицій в франчайзингову точку. Франчайзер отримує від франчайзі поточну франчайзингову оплату (роялті) за користування ним товарним знаком, ноу-хау а також підтримкою у вигляді поточних послуг згідно з франчайзинговим договором. Поточна франчайзингова оплата повинна бути такого розміру, щоб франчайзер міг надалі розвивати систему, конкурувати з іншими підприємствами постійно вдосконалюючись, і звісно бути для франчайзера джерелом особистих прибутків [2].
За даними компанії "NeoAnalytics" в 2011 році. оборот світового ринку у склав $ 4,1 трлн., що на 36,7% більше ніж у попередньому році. За словами аналітиків, більша частина доходу припадає на ринок американського франчайзингу. Обсяг світового ринку в 2013 році збільшиться до $ 7,8 трлн., а ріст складе 36, 8%. Також зросте і число компаній, які бажають розширити свій бізнес за допомогою франчайзингу [3]. Кількість нових франшиз у США на 2012 збільшилася на 1,9% − від 735 571 за даними 2011 року до 749 999 на кінець 2012. Обсяг виробництва в 2012р збільшився на 5,0% - з $ 745 млрд до $ 782 млрд − зростання складе $ 37 млрд на кінець року. Лідером 2012 року стала сфера обслуговування, з приростом в 6,2%. Трохи менший приріст спостерігається в роздрібній торгівлі − 6,1%, потім нерухомість − 5,8%. На даний час ринок франчайзингу показує стабільне зростання в будь-якій національній економіці. Ця модель розвитку бізнесу успішно використовується більш ніж у 80-ти країнах, в яких франчайзингові компанії створюють близько 15% ВНП. Світові експерти в сфері франчайзингу прогнозують, що незабаром близько половини роздрібних продажів буде здійснюватися в рамках системи франчайзингу [4].
Однак, незважаючи на свою популярність франчайзинг має певні позитивні і негативні сторони для обох сторін. Перевагою для франчайзера є те, що продаж франшизи приносить додаткові прибутки, що дає змогу розширити чи реконструювати виробництво; надходження забезпечують зростання виробництва без зовнішніх позик. Негативом є втрата безпосереднього контролю над підрозділом; необхідність виконання певних зобов’язань перед франчайзі, а це передбачає витрати як грошові так і витрати часу. Щодо франчайзі, то позитивним є те, що франшиза дає змогу залучати менший початковий капітал; економія на створенні іміджу фірми, на дослідженнях і розробках, на підборі кадрів, плануванні ринку. Негативним є щомісячні відрахування франчайзеру та повна залежність від нього. Отже, франчайзинг – це особлива форма організації бізнесу, що дозволяє розвиватися малим підприємствам та збільшує обсяги реалізації великих фірм за рахунок взаємодії цих двох суб’єктів. Такий взаємозв’язок між великими і малими фірмами дозволяє розширити збутову діяльність франчайзера на міжнародному рівні. Він сприяє підвищенню розвитку підприємницької діяльності і дозволяє поповнити внутрішній ринок високоякісними товарами та послугами, покращити конкурентоспроможність та зменшити рівень банкрутства в країні. Тому, не зважаючи на деякі нюанси, все ж таки можна сказати, що франчайзинг є новітнім способом підтримки підприємницького клімату в економіці будь якої країни.
Список використаних джерел:
1. Школа І.М. Міжнародні економічні відносини / І.М. Школа, В.М. Козменко, О.В. Бабінська - Чернівці: Книги ХХІ, 2007.- С. 262-264.
2. Вороняк Л Основи франчайзингу //Власний бізнес [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.praktyka.com.ua/index.p....&id=151
3. Офіційний сайт порталу ідей для бізнесу .Майбутнє світового франчайзингу [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://franchising.ua/aktualno/
4. Офіційний сайт Федерації розвитку франчайзингу [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://fdf.org.ua/

 
Форум » Матеріали конференції 23.11.2012 » Аспекти міжнародної інтеграції України в контексті глобалізаційних процесів » Іванків О., МІЖНАРОДНИЙ ФРАНЧАЙЗИНГ ЯК ОСОБЛИВА ФОРМА ...
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: