Четвер, 28.11.2024, 10:08
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Білюк М., ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИН ЯК ЗАСІБ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Білюк М., ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИН ЯК ЗАСІБ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ
conf-cvДата: Субота, 19.11.2011, 22:18 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Микола Білюк,



5 курс, спец. «Економічна кібернетика», д.ф.н.,
Наук. кер. – Чернов В.М.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці




ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИН ЯК ЗАСІБ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ



Високі темпи розвитку електронних комунікацій, зокрема мережі Інтернет, призвели до революційних змін у комерції. Завдяки загальнодоступності мережі Інтернет створене досить сприятливе середовище для поширення принципово нових способів ведення комерційної діяльності. На сьогодні ця сфера в Україні знаходиться тільки на етапі свого розвитку, тому її вивчення і розширення набуває високої популярності серед науковців, підприємців та зацікавлених осіб. За даними матеріалів Європейської Комісії з проекту ESPRIT виділяють наступні моделі електронної комерції [1, ст. 322]: інтернет-магазини, електронні торгові майданчики, електронні аукціони, віртуальні співтовариства, інтернет-біржі та інші. В роботі розглянуто такий засіб ведення електронної комерції як інтернет-магазин, його основні конкурентні переваги, недоліки та аналіз перспектив щодо покращення ведення такого бізнесу.
За своєю суттю інтернет-магазин являє собою програмний комплекс, що дозволяє вести торгівлю через мережу Інтернет та автоматизувати управління бізнес-процесами. Вищезгаданий спосіб продажу товарів має ряд переваг, серед яких [2, ст. 36]:
• налагоджена система доставки;
• можливість пошуку необхідних товарів;
• нижча ціна за рахунок зниження невиробничих витрат підприємства;
• широкий асортимент продукції і т.д.
Однак, крім відчутних переваг є ціла низка проблем, а саме:
• проблема безпеки, тобто можливість незаконного проникнення в систему інтернет-магазину;
• обмеження прав споживача, через унеможливлення ним пересвідчитись в якості товару доти, доки він не буде доставлений;
• високий рівень недовіри (по крайній мірі на сьогодні в Україні) до магазинів такого типу серед потенційних споживачів та ін.
Найбільш поширеними товарами, які добре продаються та купуються online є в основному такі, що не потребують значних витрат на перевезення, доставку, документування, розміщення про них інформації на веб-сторінках. Попит та зацікавленість ними споживачів можна легко дослідити, використовуючи спеціальні комп’ютерні технології.
За останніх декілька років електронна комерція в світі набула важливого значення через її стрімке розширення. Тільки в Україні в мережі Інтернет функціонує більше 500 електронних магазинів та торгівельних майданчиків, які, об’єднуючись в холдинги, декларують щорічний дохід в декілька мільйонів доларів США [3, ст. 183].
Як було зазначено раніше, основою будь-якого інтернет-магазину, є динамічний веб-сайт, за допомогою якого відвідувач знаходить потрібний йому товар, та оформляє його придбання. На сьогодні в Україні спостерігається швидкий розвиток інформаційних систем для ведення електронної комерції. Можна зауважити, що наша країна в цьому питанні випередила багато країн СНД. Підтвердженням цього може стати запуск цього року в Україні національного сегмента мережі інформаційно-маркетингових центрів (ІМЦ) країн СНД (www.content.net.ua). Цей центр пропонує бізнесу засоби для реалізації електронних офісів, електронної торгівлі, «цифрового» маркетингу та ін. Усі ці засоби реалізуються з використанням новітньої технології Cloud Computing, яка передбачає розподілене опрацювання даних та надання користувачу в користування комп’ютерних ресурсів та потужностей як інтернет-сервісу. Основною перевагою цієї технології є те, що будь-який клієнт може прозоро і з високою гнучкістю змінювати обсяги споживання у разі зміни своїх потреб. Відтепер Україну можна розглядати як привабливий інвестиційний суб’єкт в міжнародній інформаційній спільноті.
Отже, інтернет-магазин як засіб ведення електронного бізнесу є дуже перспективним як і в нашій країні, так і за її межами. До того ж в останні роки спостерігається стрімке піднесення і популяризація цього способу ведення бізнесу з поміж традиційних, що підкреслює його важливість і необхідність в сучасному інформаційному суспільстві. І найважливіше те, що з’явилися сервіси у мережі Інтернет, які дозволяють будь-якому підприємцю, навіть мало обізнаному в сучасних інформаційних технологіях, створювати ефективні засоби для ведення електронного бізнесу загалом, та роздрібної електронної конкуренції, зокрема. Наступним кроком має стати поява в українському сегменті Інтернет проектів, аналогічних ContentNet, що призведе до посилення конкуренції та здешевлення таких сервісів для українських підприємців.

Список використаних джерел:
1. Кудрявцева С.П., Колос В.В. Міжнародна інформація.Навчальний посібник./ С.П.Кудрявцева, В.В. Колос — К.: Видавничий Дім «Слово», 2005. - 400с. – С.322
2. Меджибовська Н. Перспективи розвитку електронного бізнесу в Україні/ Н. Меджибовська // Економiка Украïни. – Одеса, 2003. – Вип.14. – С.36
3. Маслак О.І., Романенко С.С. Вісник КДПУ ім. Михайла Остроградського. Випуск 1/2010 (60). Частина 1. Застосування маркетингових інструментів у сфері електронної комерції/ О.І. Маслак, С.С. Романенко – Кременчуцький державний університет імені Михайла Остроградського – С.183

 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: