Неділя, 24.11.2024, 16:51
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Григоришена Н., МАРКЕТИНГОВИЙ КОНТРОЛЬ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Григоришена Н., МАРКЕТИНГОВИЙ КОНТРОЛЬ...
conf-cvДата: Субота, 19.11.2011, 22:15 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Наталія Григоришена,



3 курс, спец. «Менеджмент готельного, курортного та туристичного сервісу», д/ф
Наук. кер. – Березовська В.О.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці




МАРКЕТИНГОВИЙ КОНТРОЛЬ ЯК СКЛАДОВА МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА



На сьогоднішній день для кожного підприємства головною складовою для ефективного розвитку виступає наявність ресурсів та правильне їх використання. Актуальним в цьому питанні виступає маркетинговий контроль, який дозволяє правильно оцінити наявні ресурси, виявити позитивні і негативні моменти в конкурентних можливостях організації і внести відповідні корективи в її маркетингові програми і плани підприємницької діяльності.
Ефективне дослідження маркетингового контролю дозволить підвищити ефективність маркетингової діяльності підприємства.
Дослідженням цього питання займалось відомі вітчизняні науковці, зокрема такі як Старостіна А.О., Гаркавенко С.С., та зарубіжні - Алферова Л.А., Алексунин В.А. та інші.
Працюючи на внутрішніх, а особливо на зовнішніх ринках керівництво підприємства повинно регулярно контролювати як діяльність підприємства так і служби маркетингу з метою визначення ефективності роботи та коригування стратегій підприємства на ринку. В ринковій практиці мають місце 3 види маркетингового контролю:
1. Контроль за виконанням планів – його мета впевнитись в досягненні намічених результатів.
2. Контроль прибутковості – його мета виявити на чому фірма заробляє гроші.
3. Стратегічний контроль – його мета виявити чи дійсно фірма використовує кращі з наявних у неї маркетингових можливостей та наскільки ефективно вона це робить[1, с. 122-123].
Контроль за виконанням річних планів. Полягає у зіставленні поточних показників із контрольними цифрами річного плану. Контроль складається з чотирьох етапів. Контроль за виконанням річних планів здійснюють за допомогою: 1) аналізу можливостей збуту; 2) аналізу частки ринку; 3) аналізу співвідношення між витратами на маркетинг та збутом; 4) виявлення ставлення споживачів. Аналіз можливостей збуту полягає у вимірюванні та оцінці фактичних обсягів продажів порівняно із запланованими. Починати необхідно з аналізу статистичних даних щодо збуту. Загальну статистику збуту треба доповнювати аналізом частки ринку, який дає змогу оцінити становище підприємства стосовно конкурентів[2].
Контроль за прибутковістю передбачає оцінку рентабельності діяльності підприємства в розподілі по товарах, територіях, сегментах ринку, торговельних каналах та обсягах замовлень. Практично контроль за прибутковістю здійснює персонал служби фінансового контролю, зокрема контролери з питань маркетингу. Хоча контроль за прибутковістю спирається на фінансовий контроль, проте останній його не обмежує. Керівництво повинно мати інформацію про використання трудових ресурсів, якість продукції, дослідження ринку, НДДКР[3].
Контроль за дотриманням запланованої стратегії підприємства, його місії, цілей та завдань, або стратегічний контроль, здійснюється за допомогою ревізії маркетингу. Завдання ревізії маркетингу — встановити, які пункти маркетингового плану не реалізуються і з яких причин, чи правильно визначені ціль та завдання маркетингу. Головне завдання ревізії — розроблення пропозицій, на підставі яких необхідно коригувати діючі маркетингові плани і котрі повинні бути враховані під час опрацювання майбутніх планів. Результати ревізії подають вищому керівництву. Рішення про прийняття необхідних заходів затверджує Рада директорів підприємства[4, с.73-75].
Особливістю контролю за реалізацією є та обставина, що він може здійснюватися як вибірково так і за повною контролінг програмою, але навіть за умови вибіркового контролю обов’язковим є контроль двох показників: кількості оборотів товарних запасів та тривалості обороту товарних запасів у днях[5, с.319-320].
Отже, контроль маркетингу представляє із себе постійну, систематичну і неупереджену перевірку та оцінку положення і процесів у галузі маркетингу, зіставлення норм і реального стану справ. Контроль за виконанням річного плану потребує підтвердження ефективності використання коштів. Постійний контроль за витратами допомагає підприємству підтримувати витрати на маркетинг на необхідному рівні. Контроль за прибутковістю передбачає оцінку рентабельності діяльності підприємства в розподілі по товарах, територіях. Тому всі види контролю є досить необхідними на сучасному ринку, а їхнє дослідження та вдосконалення потребує досить вмілої роботи та відповідної кваліфікації.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Гаркавенко С.С. Маркетинг: Підручник: Навчальне видання.- К.: Лібра,
2002.- 712 c.
2. Контроль і аналіз маркетингової діяльності. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://pidruchniki.ws/1685030....i_firmi
3. Маркетинг. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://www.good-reklama.ru/marketing/93.html
4. Старостіна А.О. Маркетингові дослідження. - К.: Видавничий дім
"Вільямс", 1998. - 262 с.
5. Лиходій В.Г., Єрмошенко М.М. Маркетинг: Навчально-методичний
посібник: Навч. вид.- К., 2002.- 404 c.
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: