Пятниця, 19.04.2024, 22:48
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Рурак І., Богайчук А., МАРКЕТИНГ ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 18.11.2011 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Рурак І., Богайчук А., МАРКЕТИНГ ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ...
Рурак І., Богайчук А., МАРКЕТИНГ ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ...
conf-cvДата: Субота, 19.11.2011, 22:08 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Іванна Рурак, Ангеліна Богайчук,



3 курс, спец. «Менеджмент готельного,
курортного та туристичного сервісу», д/ф
Наук. кер. - Березовська В.О.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці




МАРКЕТИНГ ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ



В наш час роль маркетингової діяльності в підвищенні ефективності функціонування підприємства набуває досить великого значення, тому що тільки з гарною обізнаністю ринку товарів, бажаннями споживачів та ефективною рекламою діяльність підприємства має шанс на успіх.
Вплив маркетингу на розвиток та функціонування підприємства вивчали П. Ю. Буряк, Б. А. Карпінський, Я. Ю. Карпова [1], Лабурцева О. І. [2], А. О. Старостіна [4], С. В. Скибінський [3]. Вони зазначали, що маркетинг є набором ефективних інструментів, які є необхідними для функціонування підприємства в умовах високої конкуренції.
Маркетингова діяльність являє собою комплекс заходів, що ставлять метою дослідження таких питань, як вивчення споживача, дослідження мотивів його поведінки на ринку, аналіз ринку підприємства, дослідження продукту, аналіз форм і каналів збуту, аналіз обсягу товарообігу підприємства, вивчення конкурентів, визначення форм і рівня конкуренції, дослідження рекламної діяльності, визначення найбільш ефективних способів просування товарів на ринку, вивчення «ніші» ринку.
Для успішної діяльності підприємство повинне розробити комплексну програму дій щодо проведення маркетингових досліджень, розробки нових видів товарів, їх виробництва, транспортування, вибору методів встановлення цін, маркірування і збуту на ринку, здійснити координацію різних служб і підрозділів. Це дасть змогу оперативно реагувати на зміни у зовнішньому економічному середовищі, на ринкову кон’юнктуру, отримувати достовірні прогнози про ринки товарів і послуг.
Маркетинг також допомагає заощадити кошти на пробних випусках товарів у заздалегідь неефективних зонах. Хоча підприємство затрачає певні суми на дослідження, вони потім себе повністю окупають. У цьому проявляється роль досліджень маркетингу для підвищення ефективності [5].
При проведенні маркетингових досліджень керівництво підприємства одержує необхідну інформацію про те, які товари й чому хочуть купувати споживачі, про ціни, які споживачі готові заплатити, про те, у яких регіонах існує попит на дані товари, тобто місткість ринку, де найбільш високий збут продукції компанії, що може принести найбільший прибуток. За допомогою проведення маркетингових досліджень визначається, у в які види виробництва, в яку галузь найбільш вигідно вкласти капітал, де заснувати своє підприємство.
Не менш важливою складовою успіху продукції підприємства є її якість. У маркетинговій діяльності підприємств України слід орієнтуватися на потреби і запити людей, які перебувають на межі виживання, прагнуть задовольнити найелементарніші фізичні й соціальні потреби. У розвинутих країнах світу маркетинг орієнтується на потреби людей середнього класу, а також на групи людей, які прагнуть піднятися на вищий ієрархічний рівень [1, c. 143] .
Сьогодні на ринку перемагає навіть не той, хто завоює нових споживачів, а той, хто зуміє втримати колишніх. Тому на перший план у конкурентній боротьбі висувається сервіс. Завданням маркетингу в цьому аспекті є вивчення потреб споживачів щодо конкретного товару та вміння подати його так, щоб у покупців залишалися приємні враження від покупки та виникло бажання придбати товар знову.
І ще одним не менш важливим аспектом маркетингу, що забезпечує успішність підприємства є стимулювання споживачів через застосування системи знижок, безкоштовне розповсюдження зразків, реклами, лотерей при купівлі й інших своєрідних знижок на ціну [4, с. 267].
Вихідним етапом маркетингового управління є маркетинговий аналіз, одним із завдань якого є визначення цільового ринку підприємства [2]. При оцінці привабливості ринку для здійснення підприємницької діяльності рекомендовано враховувати не лише характеристики ринку як такого, але й конкурентоспроможність на цьому ринку даного підприємства. Крім того, в умовах зростання динамічності і невизначеності ринкового середовища статичні аспекти оцінки ринку потрібно доповнити аналізом динаміки рушійних сил та ключових факторів успіху.
Маркетинг дає свободу і розвиває творчу ініціативу, є початком рушійних процесів, суть яких полягає в оновленні змісту, методів роботи і управління, що дозволяє зробити прорив до нових технологій, нової якості підприємницької справи.
Отже, в сучасних умовах вільної економіки для підприємств є досить великі можливості для розвитку й успішної діяльності, проте, у зв’язку з перенасиченням ринку товарами та послугами, високим рівнем конкуренції не всі є рентабельними. Маркетинг є невід’ємною складовою підприємництва, спрямованою на вивчення попиту й організацію виробництва і збуту товарів, адже успіх підприємницької діяльності залежить від споживача, який купує або не купує товар даної фірми. Тому застосування маркетингу в здійсненні підприємницької діяльності є необхідною складовою, що забезпечить ефективне управління в напрямку задоволення споживачів та отримання відповідних вигод.

Список використаних джерел:
1. Буряк П. Ю. Маркетинг: Навчальний посібник. / П. Ю. Буряк, Б. А. Карпінський, Я. Ю. Карпова. - Київ: ВД «Професіонал». - 2005. - 320 с.
2. Лабурцева О. І. Науково-методологічні основи розвитку підприємництва в легкій промисловості на засадах маркетингу / [Електронний ресурс]. / О. І. Лабурцева. - Режим доступу: http://www.dlib.com.ua
3. Скибінський С. В. Маркетинг. Ч.1: Підручник / С. В. Скибінський. – Львів. - 2000. - 640с.
4. Старостіна А. О. Маркетинг: Навчальний посібник./ А. О. Старостіна, О. В. Зозульок. - Київ: Знання-Прес. - 2003. - 326 с.
5. Щавель А. К. Маркетинг у підприємницькій діяльності. [Електронний ресурс]. / А. К. Щавель. – Режим доступу: http://www.ukrreferat.com/index.php

 
Форум » Матеріали конференції 18.11.2011 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Рурак І., Богайчук А., МАРКЕТИНГ ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ...
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: