Понеділок, 23.12.2024, 21:19
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Нетовчена О., Дяченко Є., ФАЛЬСИФІКАЦІЇ КОНЬЯЧНИХ ВИРОБІВ - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Нетовчена О., Дяченко Є., ФАЛЬСИФІКАЦІЇ КОНЬЯЧНИХ ВИРОБІВ
conf-cvДата: Субота, 19.11.2011, 23:23 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Олена Нетовчена, Євгенія Дяченко,



4 курс, спец. “Облік і аудит”,
к. б. н., наук. кер. – доц. Булейко А. А.
Академія митної служби України,
м. Дніпропетровськ




ФАЛЬСИФІКАЦІЇ КОНЬЯЧНИХ ВИРОБІВ



Асортимент алкогольних напоїв, що надходять на ринок України, досить широкий і включає декілька груп: горілки, настойки, наливки, лікери, коньяки, ром, бренді, віски, виноградні та плодоягідні вина.
Коньяк – міцний алкогольний напій янтарно-золотистого кольору,що має складний аромат з відтінками ванілі і мяким гармонійним смаком. Назва “коньяк” привласнена лише коньяками французького походження. Коньяки, вироблені в інших країнах, можуть так називатися в межах своєї держави, але при експорті вони повинні перейменовуватись в “бренді”.
На сьогодні через митний кордон України щоденно переміщується значна кількість коньячних виробів. На жаль, не всі вони відповідають стандартам якості, затвердженими в Україні.
Реалізація коньячних виробів приносить великі доходи і виробникам, і реалізаторам, тому спокуса підробити і тим самим збільшити обсяги реалізації цієї продукції шляхом розведення водою або технічним спиртом завжди має місце. Тому проблема виявлення фальсифікованих алкогольних напоїв на сучасному етапі формування вільного ринку в Україні є актуальною.
Основними ідентифікуючими ознаками коньяку, що лежать в основі встановлення його видової приналежності є мінімальна міцність напою – 40 % об., колір – від світло-золотистого до темно-бурштинового, характерні тони смаку і аромату – тони ванілі, шоколаду, меду, кокосових горіхів, прянощів, сухофруктів [2, с. 175].
При проведенні асортиментної ідентифікації коньяку велике значення має встановлення класифікаційної групи за віком коньячних спиртів на основі даних маркування. Визначається вік гарантованим кількістю років витримки коньячного спирту в бочці. Вказаний у маркуванні вік або відповідне йому позначення, безумовно, вимагає підтвердження. Для цих цілей використовують різні вимірювальні методи. Найбільш поширеним підходом до ідентифікації віку коньяку є визначення концентрації ароматичних альдегідів (ванілінового, бузкового), які є продуктами гідролізу лігніну і нагромаджуються в певному співвідношенні в процесі витримки при контакті з деревиною дуба. При марочній ідентифікації використовують аналіз сукупності індивідуальних ознак, властивих конкретній марці: специфічних елементів дизайну та оформлення пляшок; особливостей смаку та аромату. Для визначення специфічних відтінків смаку та аромату застосовують пристрої, що працюють за принципом “електронний ніс” та/або “електронний язик”. Інтенсивний ванільний аромат, присмак дуба, суспензії і опади свідчать про невисоку якість коньяку і, можливо, його фальсифікації. Для встановлення відповідності заявленої виробником міцності визначають об’ємну частку етилового спирту (у відсотках). Природу спирту характеризує вміст летючих домішок: вищих спиртів, альдегідів у перерахунку на оцтовий альдегід, середніх ефірів в перерахунку на етилацетат, летких кислот у перерахунку на оцтову кислоту [1, с. 105].
Частка фальсифікованої коньячної продукції на українському ринку досить висока. До найбільш поширених способів фальсифікації коньяків в даний час відносять: повну або часткову заміну коньячних спиртів на винні дистиляти, отримані з більш дешевої сировини; приготування коньяків з коньячних спиртів, які не пройшли обов’язкової технологічної витримки в контакті з деревиною дуба; випуск контрафактної продукції (підробку товарних знаків, марок і т. д.). Найгрубішим способом фальсифікації є заміна коньячних спиртів на спирт зерновий або технічний. В останньому випадку фальсифікована продукція не тільки завдає моральної і матеріальної шкоди споживачам, але може представляти серйозну загрозу життю і здоров’ю.
Велике число виробників, які виробляють високоякісні коньячні вироби, потерпають від економічних і моральних збитків від випуску контрафактної продукції. Підробці підлягають не тільки престижні в усьому світі марки (“Hennessy”, “Courvoisien”, “Camus” тощо), а й марки коньяків, які мають регіональне значення, з огляду на їхню цінову доступність і популярність в країнах СНД (“Белый аист”, “Арарат”, “Дагестан” та ін.).
Випадки отруєння недоброякісними алкогольними напоями зі смертельним кінцем і тяжкими наслідками для здоров’я людини фіксуються дуже часто в багатьох регіонах країни. Основну шкоду життю і здоров’ю людини наносить фальсифікація коньяків шляхом часткової або повної заміни етилового спирту технічним, який містить у своєму складі підвищену кількість сивушних олій, метилового спирту, альдегідів, кетонів, фурфуролу, що викликають отруєння різного ступеня важкості і навіть смерть.
Отже, митна служба України повинна стати на захист інтересів споживачів і перешкоджати ввозу в Україну коньячних виробів, які не відповідають державним стандартам якості алкогольних напоїв.
Список використаних джерел:
1. Коломієць Т. М., Притульська Н. В., Романенко О. Л. Експертиза товарів. - К.: КНТЕУ, 2001. – 130 с.
2. Титаренко Л. Д., Павлова В. А., Малигіна В. Д. Ідентифікація та фальсифікація продовольчик товарів. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 320 с.

 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: