Пятниця, 29.11.2024, 03:27
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Федун Ю., ЗАСОБИ ЗАХИСТУ ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИХ ВИРОБІВ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Федун Ю., ЗАСОБИ ЗАХИСТУ ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИХ ВИРОБІВ...
conf-cvДата: Середа, 04.05.2011, 21:58 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Юлія Федун,


2 курс, спец. «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності», д.ф.н.,
Наук. кер. - Клименко В.І.,
Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Вінниця

ЗАСОБИ ЗАХИСТУ ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИХ ВИРОБІВ ВІД ПІДРОБОК


Сьогодні, виходячи на вільний ринок України, товар здобув нову властивість, мова йде про конкурентоспроможність товару, тобто здатність товару конкурувати серед собі подібних. Конкуруючі між собою фірми намагаються якомога повніше задовольнити потреби споживачів і отримати від них більше грошей. Всесвітньо відомі фірми намагаються максимумізувати кількість грошей споживачів за свій якісний товар, але на ринку є й фірми, що шляхом обдурювання споживачів бажають отримати від покупців гроші за неякісний, а іноді і фальсифікований товар.
Тому проблема встановлення натуральності товарів, виявлення фальсифікованих товарів на сучасному етапі формування вільного ринку в Україні, є занадто актуальною.
Незважаючи на те, що в Україні прийнято закон «Про захист прав споживачів»[1], а в кожній області створені товариства споживачів, фактично індивідуальний споживач залишається сам на сам у протистоянні з виробниками й підприємцями різного рівня.
Метою дослідження є визначення основних засобів захисту лікеро-горілчаних виробів від підробок та зясування компетенції органів у сфері запобігання, боротьби підробок та фальсифікації цих товарів.
В 2010 році ДП «Укрметртестстандарт» провів ряд перевірок продукції, що реалізовувалися в Україні, і визначив, що харчову продукцію найчастіше фальсифікували в порівнянні з іншими категоріями. За словами генерального директора Державного Підприємства «Укрметртестстандарт» Михайла Мухаровського, найбільше претензії в 2010 р. були до харчової продукції[4].
Як правило, і під час сертифікації, і під час держнагляду харчова продукція бракується через невідповідність її показникам безпеки, вкладення сировини, не передбаченою рецептурою і вказаної в маркуванні, тобто фальсифікованою. Найбільше виявили фальсифікацій молочних продуктів, ковбасних виробів і морозива. Менше фальсифікують соняшникову олію, лікеро-горілчані вироби[4].
Багато великих підприємств з виробництва лікеро-горілчаних виробів для захисту своєї продукції від підробок передбачають нанесення на ковпачок або пляшку написів або шифрів напиленням водонерозчинної фарби. Штамп дати розливу, який наноситься заводом-виробником на кожну пляшку (на зворотний або зовнішній бік етикетки, на скло пляшки, на термоусадковий ковпачок тощо), має бути чітким і зрозумілим. Тару з гвинтовою пробкою заливають зазвичай до середини шийки. Ковпачок з гвинтовим різьбленням не повинен прокручуватися навколо своєї осі. На заводі-виробникові такі пляшки бракуються.
Для захисту продукції виробники спиртних напоїв застосовують: захист укупорки, захист етикеток, захист пляшки, захист торгової марки. Захист укупорки (ковпачки, корки, алюмінієві капсули для шампанського) - найбільш дієвий засіб. Технічних хитрощів тут маса. Дійшло навіть до того, що була розроблена унікальна технологія захисту лікеро-горілчаних виробів від підробки - "співоча пробка". Вона містить мікроелектронних чіп з блоком пам'яті, елемент живлення і мініатюрний музичний синтезатор. Все це монтують в стандартну пляшкове пробку. Підробка продукції виключена - при розтині пробки модуль повністю руйнується.
Наприклад на сьогоднішній день компанія Nemiroff є безумовним лідером по захисту своєї продукції від фальсифікату. Ще в червні 2002р., прагнучи захистити високу якість своєї продукції від спроб фальсифікації, фахівці компанії Nemiroff першими на території країн СНД розробили і упровадили на своєму підприємстві унікальну систему лазерного гравіювання[3]. Суть такого захисту полягає в тому що, з боку контретикетки на шийці кожної пляшки (незалежно від її ціни і вигляду), а також на ковпачку лазером вигравійовані дата і час розливу. Значення цих цифр, які розташовуються строго одні над іншими, повинні співпадати. Крім того, чіткі, рівні цифри повинні бути вигравійовані на склі і випалені на ковпачку, а не нанесені фарбою. Завдяки цим написам, які не можна знищити, кожна пляшка - оригінальна. А фірмову тару неможливо використовувати для розливу фальсифікованої горілки.
В лютому 2007г. існуюча система захисту якості продукції Nemiroff була доповнена ще одним рівнем - контролем розтину. Споживачі цілком заслужено стали називати його «детектором правди», а фахівці - «світовою прем’єрою в Україні»[3]. Дія «детектора правди» полягає в тому, що під верхньою частиною ковпачка розташовано червоне кільце - контроль розтину. Його не видно, коли пляшка закрита. Коли ковпачок провертається вперше, червоне кільце з’являється і вже не зникає. При цьому знову повернути його під ковпачок, приклавши навіть неймовірні зусилля, неможливо - кільце все одно буде видне зовні. Поява «детектора правди» у момент першого прокручування ковпачка - однозначний сигнал: усередині пляшки - справжній Nemiroff, а споживач відкрив її першим. Всередині система ковпака оснащена клапаном унікальної конструкції і спеціальною кулькою, які оберігають штоф від повторного наповнення і забезпечують рівномірне наливання навіть охолодженої горілки.
Таким чином, визначивши проблеми та способи захисту лікеро-горілчаних виробів від підробок дозволяє виробникам якнайкраще захистити свою продукцію, аби отримати якнайбільше споживачів і запевнити їх в якісному виборі продукції.
Список використаної літератури:
1. Закон України вiд від 02.12.2010 N 2741-VI ( 2741-17 ) «Про захист прав споживачів»
2. http://www.nemiroff.ua/
3. http://www.ukrcsm.kiev.ua/

 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: