Пятниця, 29.11.2024, 04:08
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Чехместрук М., Чебишева Н., СТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Чехместрук М., Чебишева Н., СТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ...
conf-cvДата: Середа, 04.05.2011, 21:57 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Маргарита Чехместрук, Наталія Чебишева,


3 курс,
спец. «Товарознавство і комерційна логістика», д.ф.н.,
Наук. кер. - Тернова А.С.
Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Вінниця

СТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ВИРОБНИЦТВА СПЕЦОДЯГУ В УКРАЇНІ


Сучасний ринок спецодягу та засобів охорони праці нині набирає обертів і за оцінкою спеціалістів має великий потенціал. Попит на спецодяг та засоби індивідуального захисту постійно збільшується, тому зростає кількість учасників ринку і щоб утримати лідерські позиції, компанії вводять більш жорсткі вимоги до якості своєї продукції. Використовуються новітні технології, сучасні тканини і матеріали, збільшується асортимент даної продукції. З розвитком ринку зростає і вимогливість споживача. Тож товар має бути не тільки якісним, а й доступним, як у плані коштів, так і в плані постачання.
Спецодяг - це формений одяг, який спеціально розроблений і призначений для особливих умов праці. Він забезпечує особливий захист, маскування, ізоляцію від зовнішніх впливів і чинників, а також дотримується різних правил і стандартів. Спецодяг включає в себе різні види уніформи — комбінезони, фартухи, халати, костюми, головні убори та взуття, корпоративний одяг, які повинні забезпечувати комфорт і зручність, захист, гігієну та чистоту [1].
В даний час ринок спецодягу Україні бурхливо розвивається. Вся справа в тому, що кожне підприємство хоче мати своє «обличчя». Це прагнення виражається в підборі уніформи для своїх співробітників, відмінної від уніформи інших підприємств. Мається на увазі наступне: перш за все, це нанесення свого логотипу на одяг та вибір фірмових кольорів, які будуть використовуватися при виготовленні уніформи. Чималу роль відіграє вибір моделі, оригінальні рішення в області крою та підбору тканин, з яких буде виготовлятися одяг.
Сьогодні в Україні діє більше 1000 підприємств, що займаються виробництвом спецодягу, і процвітають з них ті, кому вдається вирішити поставлені замовником завдання. Крім вимоги оригінального і сучасного виду спецодягу, величезне значення для покупця має ціна виробу. І так як головну роль у визначенні собівартості продукту грають витрати на покупку сировини, пошук тканин з оптимальним співвідношенням «ціна-якість» був і буде завжди гостро стояти перед виробниками спецодягу.
На українському ринку представлено робочий одяг як імпортного, так і вітчизняного виробництва. За словами фахівців, вітчизняна продукція, безперечно, займає левову частку ринку (за деякими оцінками - до 90% у кількісному вираженні), що пов'язано з більш високою ціновою конкурентоспроможністю. Проте останнім часом фахівці відзначають тенденцію зниження цін на імпортну продукцію, що пояснюється прагненням імпортерів збільшити займану ними частку ринку.
За словами операторів, сьогодні на українському ринку робочого одягу пропозиція значно перевищує попит. На думку виробників, зниження ціни - далеко не завжди найнадійніший спосіб в боротьбі з конкурентами [3].
Для виготовлення робочого одягу використовують як вітчизняну так і імпортну суміш волокон: бавовна - поліефір, бавовна - поліестер, з підвищеною міцністю, стійкістю до розриву і стирання, тканини «Ортон», «Грета», «Класика», «Комета», брезенти з різними видами спеціальних обробок: масло- і водо- відштовхуючою, маслобензостійкою, водотривкою, кислотно - лугостійкою та інші. Для тих, хто працює в темний час доби, розробляють спеціальні куртки, жилети й штани зі світловідбивними елементами, які додають одягу «сигнальної функції», знижуючи тим самим виробничий травматизм [4].
На думку фахівців, сьогодні переважна більшість робочого одягу шиється з імпортних тканин. Частка спецодягу, пошитого з продукції українських мануфактурщиків, складає всього 10-15%. Решта одягу виробляється з тканин, виготовлених в Росії, Білорусі, Польщі, Голландії, Кореї, Гонконгу, країнах Середньої Азії та інше.
Сталися зміни і в структурі ринку: раніше 80% від загального обсягу продажу одягу становила, виготовлена з дешевих тканин, і тільки 20% - одяг з більш дорогих. Зараз обсяги середнього і дешевого сегментів розділилися по 40% і 50% відповідно, 10% припадає на елітний сегмент.
Ціновий діапазон на звичайний і фірмовий робочий одяг настільки великий (від 120 до 400 грн), що дає можливість споживачеві будь-якого достатку зробити оптимальний вибір. Розцінки на спецодяг євростандарту багато в чому залежать від типу використаної тканини, але орієнтовані цифри такі: халат — 30–55 грн., жилет — 30–45 грн., напівкомбінезон — 60–90 грн., літній костюм —180 грн., зимовий костюм —–280 грн., кашкети 15–20 грн., а рукавиці й рукавички — 2–20 грн. (залежно від складу й наявності додаткового покриття) [3].
Зараз на українському ринку спецодягу можна виділити наступні тенденції:
1) незважаючи на те, що згідно зі статистичними даними кількість працездатного населення в Україні знижується, потреба в робочому одязі з кожним роком збільшується приблизно на 15-20%;
2) динамічне зростання попиту на спецодяг і відносно низький поріг «входження в бізнес» приваблює нових виробників і операторів ринку. За даними аналітиків, щорічно на український ринок спецодягу приходить мінімум десяток нових гравців. Так, тільки в столиці працює понад 10 великих виробників спецодягу і близько 70 - середніх і невеликих підприємств;
3) сьогодні на українському ринку робочого одягу відбувається не тільки кількісний, але і якісний стрибок. Росте не тільки попит на спецодяг, а й вимоги замовників до якості спецівки. Так, якщо ще пару років тому для більшості клієнтів визначальним чинником при виборі робочого одягу була ціна, то сьогодні багато замовників готові «розщедритися» на якісний товар [1].
Провідні компанії, що працюють на українському ринку спецодягу, вже подбали про представлення своєї продукції в мережі Інтернет - багато підприємств вже обзавелися власними сайтами, на яких докладно представлений асортимент пропонованої продукції, вказані ціни на різні вироби, розміщені фотоматеріали, інформація про додаткові послуги, які зможе надати споживачеві компанія і т.д.
На думку аналітиків, розвиток і постійне оновлення асортименту робочого одягу приведе до того, що одним з головних критеріїв її оцінки споживачем буде відповідність цього одягу європейській якості, функціональності і корпоративному стилю підприємства [2].

Список використаних джерел:

1) http://www.marketing-ua.com/articles.php?articleId=1303
2) http://www.legprom.biz/news/4/373.html
3) http://www.finanalis.ru/litra/318/3802.html
4) http://www.pantex.com.ua/uk/statt/vybor-tkani-dlja-spetsodezhdy/

 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: