Понеділок, 25.11.2024, 19:05
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Чернова В., РОЛЬ МАРКЕТИНГУ НА ПІДПРИЄМСТВІ - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Чернова В., РОЛЬ МАРКЕТИНГУ НА ПІДПРИЄМСТВІ
conf-cvДата: Середа, 04.05.2011, 17:35 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Валентина Чернова


3 курс, спец.”Рекламний бізнес”, д.ф.н.,
Наук. кер. – Москвічова О. С.,
Вінницький торговельно – економічний інститут КНТЕУ,
м. Вінниця


РОЛЬ МАРКЕТИНГУ НА ПІДПРИЄМСТВІ

На сьогоднішній день маркетинг займає одну із основних позицій в розвитку підприємств - це пов’язано із збільшенням конкуренції на ринку товарів та послуг і сприяє постійному удосконаленню та фінансуванню маркетингових інструментів з боку виробничих фірм, які бажають охоплювати переважну частку ринку та збільшить попит на товар. Відповідно збільшення попиту в подальшому сприятиме збільшенню прибутків підприємств.
Маркетинговими дослідженнями займались безліч економістів, як вітчизняних, так і іноземних, багато результатів досліджень опубліковані. Звичайно передові позиції в даній галузі займає Ф.Котлер, істотний внесок зробили і інші науковці, а саме: Г. Армстронг, Л.В. Балабанова, С.С. Гаркавенко, Є.В. Крикавський, М. Портер та інші.
Головною метою маркетингових досліджень на підприємстві є їх комплексний характер, розроблення та забезпечення стійких конкурентних переваг задля завоювання стабільних позицій на ринку. Сутність комплексного маркетингу полягає в оперативному реагуванні на зміни становища на ринку [2].
Завданнями маркетингової діяльності є прогнозування, планування і регулювання попиту на ту продукцію (послуги), яка виготовляється на даному підприємстві. Щоб виконувати таку діяльність маркетолог має володіти відповідними методами і користуватися системою кількісних показників [3].
Важливим фактором у маркетингу є системність його інструментарію - це означає, що кожний із системних інструментів маркетингу володіє характеристиками, які втрачаються, якщо його використовувати для впливу на споживача окремо, без взаємозв’язку з іншими системними інструментами. Формування системного маркетингового інструментарію було закономірним результатом розвитку концепцій комерційної діяльності [1].
Встановлено, що керівні органи майже 80% досліджуваних підприємств, вважають, за необхідне проведення маркетингових досліджень ринку, товарів, споживачів, цін, поведінки конкурентів. З іншого боку, спостерігається невисока зацікавленість у проведенні досліджень, ефективності комунікаційної політики, через несистематичне проведення рекламних кампаній. Однак відсутність аналізу ефективності даних напрямів не дозволяє керівництву підприємства оцінити, наскільки вигідно були вкладені кошти в рекламну кампанію, який результат, а мова йде звичайно про прибуток, був отриманий.
Інформація, яка одержується внаслідок дослідження цін, товарної структури та поведінки конкурентів, є необхідною для коректування поточних планів маркетингу, а також елементів маркетингу. Так, розробкою товарної політики займаються 72% опитаних підприємств, у межах такої політики здійснюється управління товарним асортиментом з урахуванням життєвого циклу товару; позиціювання товару на ринку; створення товару на ринку; створення і просування асортиментних брендів – цей напрям є нині найбільш актуальним для досліджуваних підприємств. Крім того, розробка і реалізація маркетингової політики виробничих фірми, з урахуванням ринкової ситуації, чітке і продумане виконання службами маркетингу та збуту підприємства своїх функцій сприяють вирішенню проблем збуту, посиленню господарських зв’язків, міжрегіональної інтеграції споживчого ринку та забезпеченню стійких ринкових позицій підприємств [1].
Питання вивчення ринку завжди було і буде актуальним, оскільки це дає змогу підприємствам доцільно використовувати ресурси та отримувати прибутки. Проте нагадаємо, що маркетинг є ефективним лише при його комплексному застосуванні. Крім того необхідно, пам'ятати про безмежні потреби людства та, по можливості, задовольняти їх, а для цього потрібно вивчати потреби покупців, стосунки між покупцями і продавцями, можливості та способи перетворення потенційних споживачів у реальні, що і забезпечує маркетинг на підприємстві.
Список використаних джерел:
1. Артімонова І.В. Концепція маркетинг-міксу як основа програмно-цільового підходу до організації маркетингової діяльності підприємства// Актуальні проблеми економіки.-2010.-№4.-С.94-101.
2. Багінський В.В. Вдосконалення маркетингової діяльності на підприємстві// Економіка & держава.-2009.- №5.-С.57-60.
3. Сворцов І.Б. Кількісні методи планування маркетинговою діяльністю підприємства// Економіка & держава.-2009.- №11.-С.128-130.

 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: