Пятниця, 19.04.2024, 17:29
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Павлюк Ю., ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 29.04.2011 » Маркетинг та реклама в Україні інтеграція теорії та практика » Павлюк Ю., ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ...
Павлюк Ю., ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ...
conf-cvДата: Середа, 04.05.2011, 17:29 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Юлія Павлюк


5 курс, спец. «Фінансовий менеджмент», д.ф.н.,
Наук. кер. – Горбач Л. М.,
Волинський інститут ім. В. Липинського, МАУП,
м. Луцьк

ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КОМЕРЦІЙНИХ БАНКІВ


В умовах ринкової економіки питання ведення маркетингової діяльності комерційними банками набуває особливої ваги. Якщо банк прагне охопити якнайбільшу частку ринку, займати в рейтингах перші позиції, він має активно фінансувати та вдосконалювати свої маркетингові інструменти.
Проблеми маркетингової діяльності комерційних банків досліджуються в працях багатьох вітчизняних науковців, зокрема М. І. Савлука, А. М. Мороза, Г. С. Панова, О. Р. Вишатицької, О. І. Штейн та ін.
Наприкінці 60-х років банки почали розглядати маркетинг лише як засіб вивчення попиту, стимулювання і залучення клієнтів, і лише згодом, у 80-ті роки, сформувалася концепція банківського маркетингу, яка стала основою управління комерційними банками. Банки розбудували власні маркетингові служби, системи збору й обробки інформації. На сьогоднішній день у поняття «маркетинг у банківській сфері» відноситься виявлення існуючих та потенційних ринків для надання послуг, вибір сфер найбільш вигідної пропозиції банківських послуг та виявлення потреб клієнтів у цих сферах, встановлення коротко- та довгострокових цілей для розвитку і така пропозиція послуг, яка призводить до їх придбання клієнтами [3, c. 223].
Нещодавно практично всіма банками клієнтам пропонувався стандартний набір банківських послуг. Нині банки змушені постійно розробляти нові види банківських продуктів, які адресовані конкретним групам клієнтів – великим підприємствам, дрібним фірмам, окремим категоріям фізичних осіб (студентам, молодим сімейним парам, пенсіонерам тощо) [1, c. 154].
З метою реалізації маркетингового підходу у діяльності банку, необхідним є постійне виконання ряду властивих цьому підходу функцій, до яких належать розробка та реалізація маркетингової стратегії, збір і обробка зовнішньої та внутрішньої інформації, створення нових банківських продуктів, просування їх до споживачів, а також управління всім комплексом маркетингових заходів у банку.
Метою банківського маркетингу має стати:
• задоволення потреб клієнтури;
• задоволення потреб банку як організації;
• задоволення (мотивація) персоналу;
• постійний пошук порівняльних переваг.
Орієнтація на ці завдання є основним мотивом маркетингу, адже маркетинговий підхід у стратегії управління банком передбачає, що під час роботи перед банком ставиться наступне завдання: задовольнити клієнта шляхом диференціації послуг при зацікавленості працівників у результатах своєї роботи для досягнення рентабельної діяльності банку [3, c. 225].
В умовах фінансової кризи банки змінили свою політику. Наприклад, з метою залучення коштів населення з’явилися нові продукти, зокрема короткострокові депозити (від 7 днів), мультивалютні депозити, нові депозитні ставки.
Проте в умовах кризи багато банків допустилися помилки, знижуючи свою рекламну активність та зменшуючи витрати на маркетингову діяльність. Ми погоджуємося з думкою спеціалістів, що в таких умовах варто використати три способи оптимізації витрат на просування продуктів: пошук принципово нових рекламних носіїв; вдосконалення заходів стимулювання збуту; підвищення ефективності функціонування маркетингових підрозділів [2, c. 155].
Таким чином, сьогодні спостерігається стійке зростання інтересу до розробок у галузі банківського маркетингу з боку вітчизняних фінансистів. Застосування принципів маркетингу в українській банківській практиці є достатньо обґрунтованим, бо вже склалися всі необхідні передумови для формування ринку покупця. Відсутність маркетингового підходу в їх діяльності призводить до недоотримання прибутків, внаслідок чого може втрачатися стійкість та платоспроможність. Тому, з метою ефективного функціонування на внутрішньому ринку та виходу на зарубіжні ринки капіталів, банківська діяльність повинна постійно доповнюватись проведенням активної маркетингової політики.
Список використаних джерел:
1. Вишатицька О. Р. Сучасні тенденції маркетингової діяльності комерційних банків / О. Р. Вишатицька // Вісник Хмельницького національного університету. – 2009. – № 5. – С. 153-154.
2. Косар Н. С. Дослідження впливу змін середовища на маркетингову діяльність банків в сучасних умовах / Н. С. Косар, Н. Є. Кузьо, М. Ю. Тернущак // Вісник Хмельницького національного університету. – 2009. – № 5. – С. 154-157.
3. Штейн О. І. Банківский маркетинг: сучасна стратегія на ринку банківських послуг / О. І. Штейн // Вестник СевГТУ. – 2006. – Вып. 73: Экономика и финансы. – С. 219-227.

 
Форум » Матеріали конференції 29.04.2011 » Маркетинг та реклама в Україні інтеграція теорії та практика » Павлюк Ю., ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ...
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: