Кондрієвич Світлана
Наук. кер. – Урсакій Ю.А.
Чернівецький торговельно – економічний інститут КНТЕУ,
М. Чернівці
ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ РЕКЛАМИ
Економічні перетворення, що почалися на початку 90-х років, дали поштовх для стрімкого розвитку рекламної діяльності. Реклама міцно зайняла свою нішу в системі ринкових відносин, одночасно будучи і їх могутнім регулятором. Однак, для розвитку реклами потрібні правові норми, які б могли контролювати цей процес на території України.
Основними законами, які регулюють розміщення реклами є: Закон України “Про рекламу”, Закон України “Про захист від недобросовісної конкуренції”, Закон України “Про охорону прав на знаки для товарів та послуг”. Також існує ряд законів , що опосередковано стосуються реклами.
На даний момент реклама є основним інформатором про продукцію, товари, послуги. Головне завдання реклами, переконати споживача у перевагах товару фірми, позбавити недовір’я, сформувати і активізувати попит, психологічно підготувати людину до здійснення покупки. Така діяльність повинна проходити в рамках чинного законодавства, яке регулює рекламну діяльність. Реклама повинна бути чітко відмежована від іншої інформації так, щоб її можна було ідентифікувати як рекламу. Законом України забороняється розповсюдження недобросовісної реклами, тобто рекламу, що містить неточні дані, двозначність, перебільшення, замовчування інформації, що завдає шкоди окремим особам чи державі.
Якщо міжнародними забов’заннями України встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені законодавством України про рекламу, застосовують правила за міжнародними забов’язаннями. З 1 січня 1994 року Торгово–промислова палата
України є членом Міжнародної Торгівельної Палати (МТП), яка ще з 1971 року функціонує в Парижі. В даний час на території України діють деякі міжнародні кодекси, щодо регулюють рекламну діяльність.
Ряд правових норм, що регулюють сферу рекламної діяльності , введено в українське законодавство в 1993 році. У цілому вони відповідають загальносвітовій практиці. Не менше значення, чим закони, має формування професійної етики в сфері рекламного бізнесу. Фірма повинна уникати у своїй рекламі обману і дискримінації.
На даному етапі розвитку рекламної діяльності в Україні існує ряд спірних питань. До таких питань можна віднести – брехливу рекламу, реклама зі зникаючою принадою, реклама, що вводить в оману. Рекламодавці не повинні застосовувати брехливі твердження та уникати підтасованих демонстрацій. Реклама будь-якого товару, не повинна вводити в оману споживачів продукції. Ніяке рекламне посилання не повинно підривати суспільну довіру до реклами.
Не дивлячи на те, що Україна є членом Міжнародної Торгівельної Палати, прийняла ряд законодавчих актів про регулювання реклами, законодавство України щодо реклами недостатньо захищає інтереси споживачів. Та для повного захищення споживача не достатньо законодавчих та правових норм, потрібно щоб рекламодавці усвідомили повний ступень відповідальності, яку вони несуть, після оприлюднення реклами. Отже, реклама на даний час має багато перспектив для свого розвитку, та незважаючи на це, ми не повинні забувати про, те що, вона доноситься до неповнолітнього населення яке сприймає всю агресивну інформацію в повній мірі.
Список використаної літератури:
1. Міжнародний кодекс рекламної практики / Пер. З англ.. Н.В. Гениной, В.Е. Демидова. – К.: Укрреклама, 1995.
2. Маркетинг і реклама. – Харків,2000. - №2.
3. Закон України “Про рекламу” від 3.07.1996, №270/96 – ВР.
4. Реклама / Г.О.Владимирська, П.О. Владимирський. – Кондор 2005.