Середа, 27.11.2024, 11:39
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Якушенко Л., Дячук О., Гладка О, Реклама в мережі Іnternet.. - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Якушенко Л., Дячук О., Гладка О, Реклама в мережі Іnternet..
conf-cvДата: Середа, 15.12.2010, 13:51 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Любов Якушенко, Оксана Дячук, Ольга Гладка


Наук. кер. – Вдовічена О.Г.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Чернівці


Реклама в мережі Іnternet: за чи проти?


Інтернет реклама - це найдешевший спосіб інформування потенційних клієнтів та партнерів про свою діяльність, оскільки веб-сайт, на якому розміщується інформація про підприємство 24 години на добу інформує всіх бажаючих про товари (послуги), які надає та чи інша компанія.
Таким чином актуальність даної теми продиктована тим, що при використанні інтернет реклами досягається високий ефект при низьких витратах.
На жаль дослідженням даної теми займалася незначна кількість вчених, але можна відмітити таких вчених як Ф. Котлер, У. Хенсон, А. Хартман, І. Успенський, Л. Балабанова, А. Павленко, тому варто досліджувати рекламу в інтернет просторі.
За даними досліджень SpyLOG, користувачами мережі Іnternet є населення близько 150 країн світу, все більша кількість жителів України стають її користувачами. На даному етапі розвитку Іnternet-індустрії реклама в цій мережі є конкурентоспроможною, а дохід від неї перевищує навіть доходи популярних телевізійних програм. Зокрема, за даними SpyLOG, російський портал Яndex збирає за день 96 тис. відвідувачів, а за місяць – 2 млн., Апорт – відповідно 49 тис. і 1,4 млн. Для українських веб-ресурсів ця цифра нижча, але досить значна, для того щоб розглядати його як масовий засіб реклами. [8].
Необхідно звернути особливу увагу на те, що в мережі Іnternet знаходиться велика кількість потенційних споживачів, переважну більшість яких складають студенти та платоспроможні особи, що отримують близько 100$ на місяць на одного представника сім’ї, і складають 15% від загального числа Іnternet-користувачів. Молоді люди віком від 16 до 30 років, становлять 64%, тому можна говорити про велику потенційну можливість даної мережі у просуванні торгових марок.
Іnternet як площу для розміщення реклами розглядають самі Іnternet-ресурси (наприлад, реклама Nokia на порталі Vkontakte) та деякі іноземні компанії (Volvo, L’oreal).
У порівнянні з іншими рекламними інструментами (радіо, телебачення, друковані видання) європейські спеціалісти-маркетологи виділяють наступні особливості мережі Іnternet [6, cт.35]:
1. Іnternet поєднав усі існуючі рекламні засоби, додавши до них перспективно нові елементи. Так, наприклад, поєднавши переваги телебачення і друкованих матеріалів, які дають можливість відтворювати інформацію і за бажанням повертатися до неї; можливість об’єднати короткий і повноцінний опис предмета, який раніше був доступним лише «Телемагазинам» і спеціалізованим друкованим каталогам.
2. Іnternet надав можливість здійснювати вплив на потенційного споживача, спостерігати за його реакцією, проводити опитування і визначити рівень зацікавленості, а оскільки носії інформації є статичними засобами, то рекламодавці можуть здійснювати цей вплив на споживача протягом 24-х годин на добу 7 днів на тиждень. Крім того, з’являється можливість негайного продажу товарів за рахунок швидкого знайомства з характеристиками і властивостями товару [1 cт.23].
Відношення людей до Іnternet-реклами завжди змінюється: від повного схвалення до повного заперечення. Так само змінюється і відношення інвесторів до Іnternet-агенств. Аналітики висувають декілька основних факторів, які спричинюють недовіру інвесторів до високоприбуткової індустрії:
 негативна тенденція в сфері Іnternet-компаній. «Фірми-невдахи» поступово банкрутують, у життєздатність моделей, побудованих тільки на рекламі, мало хто вірить, а будь-який рекламний бюджет скорочується;
 ефективність Іnternet-реклами. Іноді, складається враження, що рекламні агентства нездатні переконати замовників в ефективності своєї реклами і вирішили відмовитися від показника CTR (Click-Through Ratio – показник, що використовується для оцінки ефективності рекламного майданчика);
 небажання рекламодавців фінансувати кампанії, ефективність яких є сумнівною;
 поява малого бізнесу, який негативно ставиться до мільйонних рекламних бюджетів, майже не дбає про світову відомість та репутацію і вимагає визначених результатів на витрачені кошти.
Вищенаведені судження, на перший погляд, здаються стереотипними, але саме малий бізнес найбільш чутливий до помилок і на випадок успіху збільшує обсяг продажу. За даними досліджень багатьох компаній і дослідницьких груп основною причиною замовлення Іnternet-реклами представниками малого бізнесу є досягнення вищого рівня конкурентоспроможності. [7, cт.325].
Також, можна помітити, що у сфері малого бізнесу крім методів «спам» (масова розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру людям, які не висловили бажання її одержувати) існують і цивілізовані методи, такі як електронна пошта, партнерські програми і банери. Тому реклама в мережі Іnternet є лише діяльністю недобросовісних рекламодавців – у даному середовищі присутні і допустимі способи маркетингу.
Рекламодавці, які займають велику частку ринку, в свою чергу, користуються послугами рекламних агентств, оскільки ці фірми приносять більший прибуток та іноді менше турбуються про ефективність або про CTR своєї Іnternet-кампанії. Незважаючи на поширену думку про марнотратність великих компаній і бюджети, що приймаються на початку року і витрачаються незалежно від умов, в практичній діяльності все виглядає інакше. Дослідивши першу десятку рейтингу компанії «Fortune 500», можна помітити, що лідером у рекламному бюджеті є компанія «ІВМ».
Загалом становище рекламної індустрії не є кризовим, а швидше за все, це явище можна назвати спадом та втратою зацікавленості. Але з розвитком Іnternet збільшуватиме кількість рекламодавців.
На сьогодні найбільший інтерес до соціальних мереж виявляють компанії таких галузей, як споживчі товари, виробники алкогольних напоїв, автовиробники, компанії індустрії розваг.
Незважаючи на зменшення витрат на онлайн-рекламу представниками багатьох галузей промисловості (серед них компанії у сферах туризму, програмного забезпечення, фінансових послуг і телекомунікацій), зростання витрат на рекламу в мережі досить значне. Так, витрати представниками індустрії розваг на розміщення реклами збільшилися на 812%, а витрати тур агенцій – на 364% [5, cт.15].
У порівнянні з 2008 роком у 2009 споживачі стали проводити більш відкриту політику до угод, які пропонують їм по електронній пошті. Якщо у 2008 році лише 47% респондентів говорили про готовність відкрити повідомлення, які пропонують дисконтні купони (знижки на товари і послуги), то в 2009 році цей відсоток опитуваних піднявся до 53%. Більш того, зросла і кількість тих, хто ділиться такими пропозиціями зі своїм колом контактів: від 28 до 30%. [3, ст.51].
Однак не тільки користувачі мережі Іnternet виявляють свою лояльність до комерції, але й маркетингові методи зазнали помітних змін. На 50% підвищилася кількість електронних повідомлень від магазинів, що працюють в режимі офлайн, які інформуватимуть своїх потенційних відвідувачів про знижки і спеціальні пропозиції.
Реклама в Іnternet значно відрізняється від реклами в інших мас-медіа. Першочерговою відмінністю рекламування в мережі є її інтерактивність, тобто користувач, переглянувши рекламний ролик має можливість негайно потрапити на сервер рекламодавця для отримання більше інформації про товар, компанію виробника, її партнерів і клієнтів. Також Іnternet також активно підтримує традиційні види реклами. Прикладом можуть бути адреси рекламодавців в Іnternet, які зустрічаються в телевізійній і друкованій рекламі [8].
Виходячи із вищенаведеного можна дійти висновку, що Іnternet – це тільки один з інструментів ефективної маркетингової та рекламної політики сучасного підприємства. Лише використовуючи його в комплексі з традиційними засобами можна досягти максимального ефекту. Та все ж, якщо використовувати тільки Іnternet як засіб впливу на споживача (цільову аудиторію), також можна досягти істотних результатів, враховуючи правильну постановку мети компанії і використання саме тих інструментів, які максимально сприятимуть досягненню цієї мети. Однак на сьогодні рекламодавці недостатньо прагнуть оцінити ефективність просування в блогах (віртуальних мережних журналах) і соціальних мережах, інвестуючи в них кошти, але не прораховуючи економічної доцільності. Після того як численні промо-кампанії в таких медіа не приносять запланованих результатів, настає період розчарування.

Список використаних джерел

1. Алексеев А.А. Web promotion или как предпринимателю понять, что он рекламирует в Интернет. // А.А. Алексеев // Мир Интернет. – 1997. – №6 – С. 23.
2. Алексеев А.А. Комплексная реализация задач маркетинга в системе глобальной сети Іnternet //А.А. Алексеев //Доклад: Международний конгресс «Маркетинг и проблемы информатизации предпринимательства». – СПб: Из-во СПУЭиФ. – 1997. – С. 83
3. Литовченко І. Інтернет-маркетинг як інструмент антикризових програм підприємства / І. Литовченко // Маркетинг в Україні. – 2009. – №5. – С. 49-53.
4. Окландер М.А. Комплекс Інтернет-комунікацій в маркетингу / М.А. Окландер, І.Л. Литовченко // Маркетинг в Україні. – 2008. – №10. – С. 29-35.
5. Орлова В. Соціальні мережі – комунікативний канал ХХІ століття / В. Орлова // Маркетинг в Україні. – 2010. – №2. – С. 13-18.
6. Рогов В. Рогов Реклама в сети – новое направление в би знесе // В. Рогов // Экономика и жизнь. – 1997. – №21. – С. 35.
7. Хенсон У. Інтернет-маркетинг / У. Хенсон. – М. : ЮНИТИ, 2002. – 528 с.
8. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.crisis 2008.ru/blog/internet/73/html.

 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: