Понеділок, 25.11.2024, 01:28
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Гончар О., ДОСЛІДЖЕННЯ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Гончар О., ДОСЛІДЖЕННЯ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА...
conf-cvДата: Середа, 15.12.2010, 11:32 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Ольга Гончар


Наук. кер. - доц. Боровська О.Г.,
Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Вінниця


ДОСЛІДЖЕННЯ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА ШВЕЙНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ «ГРАЦІЯ»


У сучасних реаліях до основних проблем управлінської діяльності приєднався принципово новий, систематичний характер змін умов функціонування промислових підприємств. Зміни окремих складових зовнішнього оточення можуть викликати ланцюгову реакцію якісних змін у зовнішньому середовищі господарюючих суб’єктів, внаслідок чого постійно підвищується ступінь його невизначеності і з’являються невраховані фактори ризику.
Особливе значення має виявлення факторів, що формують зовнішнє середовище промислових підприємств, зокрема, підприємств швейної промисловості. Теоретична дискусія з приводу структурних елементів зовнішнього середовища та їх класифікації ведеться як у працях основоположників концепції стратегічного управління і маркетингу, так і в наукових працях молодих українських та зарубіжних вчених. Зокрема, в дослідженнях М.Х. Мескона, М. Альберта, Ф. Хедоурі запропоновані класифікації факторів маркетингового середовища, а також у напрацюваннях С.С. Гаркавенко, Г.А. Азоєва, Л.В. Балабанова, А.В. Войчака, В.Г. Герасимчука, П.С. Зав’ялова, О.Д. Заруби, А.І. Кредисова, В.П. Оніщенка, П.Г. Перерви, І.В. Семеняк та інших можна виділити вітчизняне бачення на формування, дослідження та аналіз зовнішнього маркетингового середовища на промислових підприємствах.
Метою даної роботи є дослідження зовнішнього маркетингового середовища та його вплив на діяльність приватного підприємства швейної промисловості «Грація», яке знаходиться в м. Вінниця. Основною діяльністю даного підприємства є пошиття легкого та верхнього одягу, спецодягу та одягу для матерів, що годують.
Будь-яке підприємство здійснює свою діяльність не ізольовано від інших об'єктів чи сил, а під впливом найрізноманітніших факторів, які утворюють маркетингове середовище.
Маркетингове зовнішнє середовище підприємства — це сукупність активних суб'єктів і сил, які діють за межами підприємства і впливають на можливості служби маркетингу встановлювати та підтримувати з цільовими споживачами стосунки ділового співробітництва.
Спеціалісти з маркетингу пропонують різні моделі зовнішнього середовища. В їх основі лежить типова модель зовнішнього середовища, представлена Ф. Котлером у працях «Основи маркетингу», «Маркетинг. Менеджмент» та ін. Маркетингове середовище підприємства традиційно складається з мікросередовища та макросередовища. Мікросередовище представлене силами, що стосуються самого підприємства і його можливостей з обслуговуванням клієнтів – постачальниками, посередниками, клієнтами, конкурентами та контактними аудиторіями. Макросередовище характеризується силами ширшого плану, які впливають на мікросередовище, і включає до свого складу фактори демографічного, економічного, природного, технічного, політичного та культурного характеру.
На основі проведених досліджень і дотримуючись прийнятої в маркетингові класифікації факторів зовнішнього середовища, ми пропонуємо таку модель зовнішнього середовища, яка максимально наближена до специфіки діяльності ПП «Грація».
Передусім варто виділити чотири методологічних рівня дослідження зовнішнього середовища: мега-, макро-, мезо-, мікрорівень, підходи до вивчення яких повинні бути диференційовані. Об’єктом дослідження на мегарівні є глобальні процеси, що можуть вплинути на економічну рівновагу. Наприклад, стан світового ринку енергоносіїв, капіталів, світової банківської системи й обміну товарами та послугами. На макрорівні потрібно розглядати такі фактори зовнішнього середовища, які стосуються всіх господарських суб’єктів – політичні, економічні, соціально-культурні, демографічні. На мезорівні слід аналізувати і виявляти взаємозв’язок та взаємозалежність галузевих і регіональних елементів зовнішнього середовища: регіональні і місцеві податки, тарифна політика регіону і швейної галузі, об’єднання регіонального і місцевого значення, ринок товарів та послуг тощо. На мікрорівні доцільно виділяти фактори зовнішнього середовища, що стосуються безпосередньо ПП «Грація», і здійснювати аналіз того, як виявлені на макрорівні події можуть вплинути на інтереси даного підприємства, на його виробничі та управлінські характеристики, яких втрат зазнає і які вигоди отримає підприємство.
Безпосередній вплив на формування попиту на продукцію ПП «Грація» справляє спосіб життя, рівень середньодушового доходу, рівень диференціації потреб, наявність у суспільства традицій, звичаїв і вірувань, що знаходить відображення у соціально-культурній складовій.
Зовнішнє мікросередовище даного підприємства представлене типовим набором факторів: конкуренти, споживачі, постачальники, контактні аудиторії.
Конкуренція на ринку швейних виробів м. Вінниця загострюється у зв’язку з можливостями задоволення потреб в одязі та іншій швейній продукції товарами закордонного виробництва та приватним способом. Тому, ПП «Грація» повинне з особливою ретельністю постійно вивчати своїх конкурентів і підтримувати свої конкурентні переваги.
Підсумувавши, можна сказати, що побудова моделі зовнішнього оточення ПП «Грація» є одним з основних етапів розробки стратегії розвитку та балансу підприємства із зовнішнім середовищем.
Список використаних джерел:
1. Котлер Ф. Основи маркетингу/ пер. з англ. – СПб.: Питер Ком, 2009. – 816с.
2. Мескон М.Х. Основи менеджменту: пер. з англ./ за ред. М.Альберт, Ф.Хедоурі. – М.: Дело, 2005. – 720с.
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: