Пятниця, 29.03.2024, 00:49
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Дутка О., ПРОТИКРАДІЖКОВІ СИСТЕМИ В МАГАЗИНАХ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 14-15.12.2010 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Дутка О., ПРОТИКРАДІЖКОВІ СИСТЕМИ В МАГАЗИНАХ...
Дутка О., ПРОТИКРАДІЖКОВІ СИСТЕМИ В МАГАЗИНАХ...
conf-cvДата: Середа, 15.12.2010, 11:16 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Оксана Дутка


Наук. кер. – Бозуленко О.Ю.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Чернівці


ПРОТИКРАДІЖКОВІ СИСТЕМИ В МАГАЗИНАХ САМООБСЛУГОВУВАННЯ


Самообслуговування - спосіб продажу товарів, у процесі якого покупець має вільний доступ до товарів, самостійно їх оглядає, відбирає, розраховується за підібрані товари у вузлі розрахунку та контролю і виносить з магазину куплені товари [1].
За статистикою, товарообіг у точках продажу, де діє самообслуговування, збільшує рівень продажів на 25–45%, адже клієнт має можливість добре роздивитися товар зблизька, прочитати написи на упаковці, все перевірити. Здійснення покупцем незапланованих покупок – основна перевага використання форми самообслуговування [2, с.106].
Проте є тут і зворотний бік: прямий доступ до товару збільшує спокусу для відвідувача нишком покласти собі щось до кишені. Навіть якщо найняти армію охоронців, їх очі не зможуть добре розгледіти, що відбувається у кожному закутку супермаркета. Кількість вкрадених речей у вітчизняних супермаркетах становить 5% від усього товарообігу, у той час як у західних – лише 1-3% [3]. Тому надзвичайно актуальним на сьогоднішній день є питання встановлення у магазинах самообслуговування системи захисту від крадіжок.
У публікаціях вітчизняних практиків це питання порушували О.Пашкевич, Л. Дзюпіна, З. Франко, О. Бучак та багато інших.
Протикрадіжкова система призначена для захисту товарів від крадіжок, а також як засіб відлякування потенційних крадіїв. Складається вона з антен, розташованих на виході з касового проходу, захисних міток, і деактивувальних пристроїв. У разі несанкціонованого винесення товару з торговельної зали антени реагують на прикріплені до товару мітки, подаючи звуковий та світловий сигнал. Такі системи дають покупцям вільний доступ до більшості товарів і водночас дають змогу скоротити втрати від крадіжок на 60–80% [4].
На сьогодні використовують 4 основні технології протикрадіжкових систем: радіочастотні, електромагнітні, акустомагнітні, радіомагнітні.
В основу радіочастотної технології закладено метод виявлення радіочастотними (РЧ) антенами коливального (LС) контуру, який налаштований на задану частоту (світовий стандарт – 8,2 МГц) і розташований в захисному елементі на товарі. Система – це комбінація антен, приймачів та передавачів, котрі детектують резонансні коливання LС-контуру та видають звуковий або світловий сигнал.
Радіочастотна система має такі переваги: високий відсоток спрацьовування, в тому числі в широких проходах; безконтактна деактивація одноразових захисних етикеток на великій відстані від деактиватора; можливість встановлення у широких проходах; найвища стійкість до перешкод (мала ймовірність хибного реагування); низька випромінювальна здатність(середня радіочастота, на якій працюють системи, абсолютно безпечна для оточуючих, товару й електроприладів); на самоклейкі захисні етикетки можна нанести будь-яку інформацію, їх легко кріпити до виробу за допомогою етикет-пістолетів; можна застосовувати для захисту відео- та аудіокасет.
Недоліки системи: неможливість детектування захисного контуру на металевих поверхнях, ймовірність повторного спрацювання мітки. Крім того, захисна наклейка має доволі великий розмір (2,5 х 3 см і більше) – покупець може відірвати або пошкодити її.
Радіочастотні системи оптимальні для захисту одягу, білизни, виробів з хутра, головних уборів, взуття, книг, у деяких випадках – для захисту товарів продовольчої групи. Понад 60% усіх систем, встановлених у продовольчих магазинах, супермаркетах та гіпермаркетах – радіочастотні [5].
У рейтингу популярності акустомагнітні системи розташовуються відразу за радіочастотними. Їх особливості: майже відсутні хибні спрацьовування системи, висока надійність, підвищена перешкодостійкість, проста синхронізація, можливість встановлення у широких проходах, порівняно з радіочастотними системами низька чутливість до металу (виявляють мітки навіть у металевих кошиках та візках), повторна активація/деактивація міток, можливість автоматичного маркування, пристосованість до різноманітних сегментів ринку.
Але ця технологія має одну особливість: етикетку у вигляді невеликого шматочка досить жорсткого пластику треба клеїти на ідеально рівну поверхню де її більш помітно. Такі системи найбільшого поширення знайшли у магазинах одягу та взуття [4].
Принцип роботи електромагнітної системи такий самий, як радіочастотної. Антени створюють магнітне поле низької та високої частоти, що дає змогу виявити мітку, що складається зі сплаву певних металів.
Електромагнітна технологія була розроблена спеціально для супермаркетів та гіпермаркетів.
Основна перевага електромагнітних систем над системами інших технологій – це захисні етикетки, які не бояться перегинання і перерізання. Крім того, що майже непомітні (стандартні розміри – 3,2 х 1,9 та 2,6 х 1,6 см), вони ще й недорогі. Є два різновиди електромагнітних етикеток – у вигляді цінника та так звані невидимі (тонкі, ледь помітні захисні смужки, на яких ще й можна розмістити логотип компанії).
Електромагнітні системи дають змогу захистити навіть товар з неферомагнітних металів і товари, запаковані у фольговані матеріали. Для захисту одягу, взуття, білизни, сумок тощо виготовляють також електромагнітні бірки з ударостійкої пластмаси. При оплаті покупки захисні бірки знімають з товарів спеціальним ключем (знімачем) [5].
Як уже згадувалося, найпопулярніші з протикрадіжкових систем – радіочастотні – мають суттєвий недолік: принцип їх побудови унеможливлює розпізнавання міток, загорнених у фольгу або прикріплених до металевих предметів. Компанії «Gateway» та «Checkpoint» винайшли більш досконалу систему, що поєднала можливості радіочастотної з електромагнітною: система реагує і на радіочастотні, і на електромагнітні мітки.
Найчастіше системи радіомагнітної технології встановлюють у книжкових магазинах, магазинах косметики та парфумерії, в аптеках.
Недолік таких систем – ширина проходу повинна становити не більш як 90 см: антени мають вузький діапазон розпізнавання міток [5].
Захисні мітки – це малогабаритні пристрої багаторазового використання у складі протикрадіжкової системи, призначені для захисту товару від несанкціонованого винесення.
Принцип роботи деактиватора полягає в деактивації (нейтралізації) гнучких міток у момент оплати товару на касі. У випадку недеактивації біркованого товару протикрадіжкові системи, встановлені на вході/виході з магазину, подають звуковий сигнал, що сповіщає про несанкціоноване винесення товару з магазину. Для зручнішої експлуатації деактивувальний пристрій можна розташовувати не лише на касовому столі, а й під ним, що дає змогу нейтралізувати мітки непомітно для покупців.
Є два види деактиваторів за способом нейтралізації: контактний та безконтактний. При використанні контактного деактиватора нейтралізація етикетки відбувається після зіткнення панелі деактивувального пристрою з нею, а безконтактний деактиватор не потребує безпосереднього дотику етикетки біркованого товару до своєї панелі. Також деактиватори розрізняють за сигналом сповіщення: для зручності нейтралізація етикетки може супроводжуватися звуковим сигналом і світловою індикацією, завдяки чому касир завжди буде впевнений у тому, що деактивація відбулася [4].
Отже, в умовах кризи боротьбi з крадiжками слiд придiлити особливу увагу. За прогнозами експертiв, зростання крадiжок в Українi може сягнути 30%. Використовуючи якiсне обладнання, можна уникнути значних збиткiв i таким чином пiдвищити ефективнicть роботи торговельної мережi.
Список використаних джерел:
1. Наказ Міністерства економіки України від 20.07.2000 № 153
Рекомендації щодо організації продажу товарів методом самообслуговування
2. Голошубова Н. А. Организация торговли. - М.: Книга, 2004. - 560 с.
3. Зоряна Франко Коли у злодія очі розбігаються... // Високий замок 13.03.2008
4. Лідія Дзюпіна Піймай злодюжку або Протикрадіжкові системи для вашого дому // Продукти і Торгівля - 1-2(24)2009
5. Оксана Пашкевич Справа техніки //Український дiловий тижневик "Контракти" / № 48 вiд 29-11-2004
 
Форум » Матеріали конференції 14-15.12.2010 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Дутка О., ПРОТИКРАДІЖКОВІ СИСТЕМИ В МАГАЗИНАХ...
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: