Середа, 24.04.2024, 10:06
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Заболотна А., ДО ПИТАННЯ ПРО ЗНАЧЕННЯ СЛУЖБИ МАРКЕТИНГУ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 14-15.12.2010 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Заболотна А., ДО ПИТАННЯ ПРО ЗНАЧЕННЯ СЛУЖБИ МАРКЕТИНГУ...
Заболотна А., ДО ПИТАННЯ ПРО ЗНАЧЕННЯ СЛУЖБИ МАРКЕТИНГУ...
conf-cvДата: Середа, 15.12.2010, 11:12 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Антоніна Заболотна


Наук. кер. Тернова А.С.,
Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Вінниця


ДО ПИТАННЯ ПРО ЗНАЧЕННЯ СЛУЖБИ МАРКЕТИНГУ В ДІЯЛЬНОСТІ СУЧАСНОГО ПІДПРИЄМСТВА


Становлення і розвиток ринкових відносин в Україні обумовлюють необхідність удосконалення системи управління торговельними підприємствами, орієнтації системи менеджменту на ринкові умови господарювання, здатності швидко і гнучко реагувати на зміни в маркетинговому середовищі. В даний час тільки незначна частка підприємств використовує маркетингові методи управління в процесі господарювання, і лише деякі з них - системний підхід в управлінні на основі маркетингу [1].
У цілому ряді випадків маркетингова діяльність розглядається як елемент діяльності підприємства, який існує окремо і є самостійним об'єктом управління. Але ринкові економічні трансформації вимагають розгляду всіх сфер діяльності підприємства через призму маркетингу. Внаслідок цього вся система управління діяльністю підприємства повинна мати маркетингову орієнтацію [2].
Значенню маркетингу на підприємстві присвячено досить багато наукових праць зарубіжних і вітчизняних учених: О.М. Азарян, Р. Асселя, Л.В. Балабанової, А.В. Войчака, В.В. Герасимчука, Е.Н. Голубкової, Е.П. Голубкова, П. Діксона, П. Друкера, Ф. Котлера, І.І. Кретова, Н.В. Куденко, Ж. Ламбена, Д. Макконелла, А.Ф. Павленко, І.В. Петенко, Л.О. Попової, А.Н. Романова, В.Д. Секеріна, Є.А. Уткіна, О.О. Шубіна .
Метою проведення даного дослідження є визначення та обгрунтування важливості проблеми відсутності маркетингової служби на торговельних підприємствах, а також дослідження наслідків діяльності таких підприємств.
Роль маркетингу в наш час вельми значна не тільки для успішного розвитку діяльності, але усього споживчого ринку товарів і послуг. Маркетинг повністю відповідає загальній тенденції розвитку економіки, відповідно до якої акцент переноситься з виробництва і товару на комерційні зусилля, на споживача, з орієнтацією на проблеми останнього. Упор на потреби споживача - це не тільки структурні і технологічні зміни, а, передусім, найсерйозніша організаційна, структурна, психологічна перебудова всієї роботи фірми [3].
Вимоги маркетингу обумовлюють необхідність реалізації товарів і послуг, які залучають клієнтів, задовольняють їх запити і в той же час забезпечують необхідну за рахунок застосування ефективних методів обслуговування прибуток [4].
Тому, сьогодні жодна фірма не може якісно працювати і бути конкурентноздатною не маючи в своїй організаційній структурі відділу з маркетингу, або, хоча б, відповідного фахівця у даній сфері. Таке підприємство є «сліпим» на ринку. Не проводячи відповідних маркетингових досліджень, не знаючи думку потенційних споживачів, не маючи завжди найновішої інформації про конкурентів, підприємство приречене займати лише другорядні позиції на ринку.
До таких підприємств відноситься і фірма «Ремаса», яка займається виробництвом та реалізацією борошняно-круп’яних виробів у місті Вінниця Основною його функцією підприємства є менеджмент, а маркетинг є другорядним. Дана служба забезпечує фірму замовленнями і сприяє реалізації власної продукції.
Отже, маркетингова діяльність ще не є об’єктом постійного впливу на орієнтацію планування виробництва. У діяльності відповідної фірми не передбачені певні маркетингові дослідження, збирання інформації, опитування, налагодження певних комунікативних каналів і в врешті решт використання отриманих знань задля ефективнішого функціонування підприємства. Негативним прикладом такої діяльності можна назвати повну відсутність зовнішньої реклами і фінансування на проведення її заходів, що зменшує, за розрахунками спеціалістів, валовий товарооборот фірми в середньому на 15% і чистий прибуток до 10%.
На нашу думку, об’єктом маркетингу фірми має бути комплекс «потреби – товар – ціна – збут». Центральне місце в цьому комплексі належить асортименту продукції, що реалізується з метою задоволення певних потреб (продукція, послуги, ресурси, ідеї тощо).
Стратегія й тактика маркетингу повинна базуватися на вивченні ринку, на його постійному аналізі та структуризації. З позиції маркетингової діяльності ринок розглядається як сукупність асортиментного попиту та реальних та потенційних постачальників та покупців продукції фірми.
Отже, для ефективної діяльності будь-якої фірми на ринку в її організаційній структурі обов’язково має функціонувати відділ маркетингу. Це дасть змогу підприємству бути конкурентоздатним, обізнаним на ринку і здобувати відповідний прибуток, що є головною метою діяльності кожної фірми.
Список використаних джерел:
1. Аренков И. А. Маркетинговые исследования: основы теории и методики - СПб.: СПбУЭФ, 2004.
2. http://www.management.com.ua/marketing/mark210.html
3. «Маркетингові дослідження в Україні», №4(11), липень – серпень 2005. – Саннікова А.Г.
4. Градов А.П. Маркетинг как стратегия предпринимательской деятельности. Л.: ЛПИ, 2001.
 
Форум » Матеріали конференції 14-15.12.2010 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Заболотна А., ДО ПИТАННЯ ПРО ЗНАЧЕННЯ СЛУЖБИ МАРКЕТИНГУ...
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: