Пятниця, 29.03.2024, 09:37
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Романик М., Бенчмаркінг в Україні: проблеми та перспективи.. - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 14-15.12.2010 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Романик М., Бенчмаркінг в Україні: проблеми та перспективи..
Романик М., Бенчмаркінг в Україні: проблеми та перспективи..
conf-cvДата: Середа, 15.12.2010, 10:14 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Мар’яна Романик


Наук. кер. – Чаплінський Ю. Б.
Чернівецький торговельно – економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці


Бенчмаркінг в Україні: проблеми та перспективи розвитку


Бенчмаркінг – це процес систематичного і безупинного виміру процесів роботи підприємства, та порівняння з іншими підприємствами у світі, з метою одержання інформації, корисної для удосконалення власної характеристики та роботи. Сам термін бенчмаркінг, який характеризує самостійний вид діяльності, вперше з'явився в 1972 році в Інституті стратегічного планування (Кембридж, США) [1, с. 231]. Взагалі у провідних країнах світу цей метод є дуже популярним він застосовується на державному (міждержавному) рівні. Уряд країни замовляє проведення дослідження загальнодержавного значення за методом бенчмаркінгу, що спрямоване на визначення місця країни серед інших країн світу. На сьогодні в Україні такі дослідження є дуже необхідними, оскільки в нашій країні нестабільною залишається політична ситуація, яка призводить до уповільнення розвитку національної економіки а також інноваційного розвитку країни.
На відміну від держави, наші вітчизняні підприємства вже почали у своїй діяльності використовувати бенчмаркінг, як елемент стратегії підвищення конкурентоспроможності, але поки таких фірм одиниці. Це тому, що більшість керівників не є близько знайомими з цим поняттям, оскільки вважають його продуктом еволюційного розвитку, або певним екзотичним продуктом японської бізнес-практики.
Однак потенціал бенчмаркінгу великий, і найближчим часом еталонне зіставлення займе своє законне місце в арсеналі керівників. Бенчмаркінг, як ніякий інший метод, дозволяє проаналізувати і порівняти продукти, підприємницькі процеси, послуги, методи, самі підприємства або середовище, що оточує підприємство. Цей метод, якщо його впровадити на підприємстві, дозволить досягти високих результатів роботи підприємства і підвищити конкурентоспроможність серед провідних підприємств [3, c.74].
Якщо взяти до уваги розвиток бенчмаркінгу в світі, то найбільш ефективно його використовують у Японії та США. В цих країнах він розвивається при інтенсивній державній підтримці. Обмін своїм досвідом здійснюють компанії, таким чином спрощується їхня діяльність, а це в свою чергу позитивно відзначається на економіці країни в цілому. Разом із тим сприйняття та прийняття бенчмаркінгу, безсумнівно сприятиме тому, що в країні будуть створюватися та розвиватися консультаційні центри, завдяки яким, різні організації будуть співпрацювати. Для України бенчмаркінг може виявитися цінним інноваційним інструментом, завдяки якому можна буде розробити зміни в соціально - економічній політиці держави. Проте слід пам’ятати, що бенчмаркінг не може бути одноразовим аналізом, оскільки для одержання належної ефективності від застосування цього процесу необхідно зробити його системним. Можна сказати, що в основу бенчмаркінгу покладена в першу чергу ідея порівняння діяльності не тільки підприємств - конкурентів, але і передових фірм інших галузей. Дехто вважає, що бенчмаркінг це просто копіювання чужого досвіду або банальне шпигунство, але це не так, тому що, на першому місці повинна бути оцінка потенціальних можливостей підприємства яке застосовує цей метод. Бенчмаркінг надає дуже хорошу а інколи і нову інформацію щодо сильних сторін та сфер, які потребують вдосконалення і є важливими для процесу підвищення ефективності. [2, c.141].
Дуже швидкими темпами бенчмаркінгові дослідження завойовують свою популярність та стають невід’ємною складовою стратегії розвитку різних підприємств та країн світу, і це призводить до того, що збільшується кількість користувачів, що вводять бенчмаркінгові дослідження в свою діяльність. І якщо правильно використовувати цю новинку на підприємстві, то покращення результатів роботи відповідного підприємства не змусять себе довго чекати. Взагалі такого роду дослідження є дуже позитивними і вони ніби зближують конкурентів, тому що при бенчмаркінгових дослідженнях підприємства чи країни діляться своїм досвідом роботи і стараються допомогти один одному, а в теперішній час, коли більшість підприємств припиняють свою діяльність через те, що не можуть знайти вихід із кризи бенчмаркінгове дослідження є ефективним способом втриматися на ринку.
Станом на сьогоднішній день, бенчмаркінг є найкращим методом еталонного співставлення, за допомогою чого він отримує статус глобального та розглядається, як інструмент міжнародного обміну бізнес - інформацією. Країни та підприємства, що вже використовують цей метод стають лідерами, оскільки вони вчасно помітили недоліки та відставання в своїй діяльності серед конкурентів, тому саме завдяки цьому методу вони зможуть навчитися не залишатися позаду та застосовувати провідний та перевірений досвід для досягнення бажаних цілей.

Список використаних джерел:
1. Подсолонко О. А. Менеджмент: теорія і практика [Текст] / О. А. Подсолонко. – К.: Знання, 2004. – 301 с.
2. Коваленко О. В. Сутність та особливості бенчмаркінгу в антикризовому управлінні підприємством [Текст] / О.В. Коваленко // Механізм регулювання економіки. – 2009. - № 3 : Економіка підприємства та організації виробництва. – С. 141.
3. Механік О. В. Бенчмаркінг для України: пошук власної стратегії інноваційного розвитку України [Текст] / О. В. Механік // Формування ринкових відносин в Україні. – 2008. - № 3 : Інноваційно – інвестиційна політика. – С. 74.

 
Форум » Матеріали конференції 14-15.12.2010 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Романик М., Бенчмаркінг в Україні: проблеми та перспективи..
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: