Середа, 27.11.2024, 12:30
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Ліванська О., Микитюк А., Інноваційні перетворення в оптовій - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Ліванська О., Микитюк А., Інноваційні перетворення в оптовій
conf-cvДата: Вівторок, 14.12.2010, 15:57 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Оксана Ліванська, Алла Микитюк,


Науковий керівник-Вдовічена О.Г.
Чернівецького торгово-економічного Інституту
м.Чернівці

Інноваційні перетворення в оптовій торгівлі



Економіка України в її нинішньому стані потребує ринкових перетворень і такого чинника, як "конкуренція на основі часу", та інноваційного прориву.
Стан економіки країни в цілому і аграрного сектору зокрема такий, що покращити ситуацію може саме економічний прорив в рамках формування моделі інноваційного розвитку економіки. Вирішальний вплив на інноваційні перетворення може надати саме оптова торгівля
У тріаді головних суб'єктів ринкових відносин "влада - виробництво - торгівля" саме оптова торгівля як найактивніший їх учасник здатна відчутно стимулювати інноваційні перетворення. Вона охоплює практично всі товарно-грошові операції, систему матеріального виробництва в загальній схемі руху сукупного суспільного продукту.
У наукових публікаціях останніх років, таких авторів як: А. Мазаракі, В. Торопков, Н. Голошу-Боголюбова, О. Пустовойт та ін., знайшли відображення питання ролі, місця, значення оптової торгівлі, проблеми її розвитку в Україні та пропонувалися шляхи їх вирішення. Розглядалось, що відсутність кардинальних змін у цій системі з часом призводить до накопичення проблем.
Саме тому метою дослідження є визначення концептуальних напрямів розвитку оптової торгівлі та її роль в інноваційних перетвореннях національної економіки.
В свою чергу, до загальних проблем оптової торгівлі майна відносять:
- зростання кількості підприємств;
- відсутність якісних перетворень;
- збільшення чисельності ланок в русі товару, що ускладнює всі види його контролю;
- підвищення кінцевої вартості товарів;
- неналежний вибір послуг.
Крім того, існує серйозна загроза для вітчизняного виробника сільськогосподарської продукції і продуктів харчування, особливо в умовах продовольчої кризи. Враховуючи те, що "ще жодна країна так стрімко не втрачала порівняно добре розвинений і більш-менш ефективно діючий потенціал найважливішою виробничої галузі - сільського господарства, як це сталося з пострадянською Україною" [3, с.9].
Аналізуючи шляхи виходу з даної ситуації, зауважимо, що згідно з Концепцією розвитку оптової торгівлі, можна виділити такі етапи:
- створення аналітичної бази даних розвитку ринку;
- розробка окремих програм;[2, с.14]
- складання плану організаційних заходів (з визначенням учасників, термінів і т. д.)
В свою чергу аналітична база даних розвитку ринку повинна містити:
- показники, що характеризують стан продовольчого комплексу
- показники, що характеризують стан непродовольчого комплексу
- показники, що характеризують стан оптової торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами.
Ці показники поділяються: [4, с.75]
- 1-й блок - статистичний моніторинг оптового товарообігу;
- 2-й блок - моніторинг розвитку мережі оптових підприємств;
- 3-й блок - аналіз інноваційної активності підприємств оптової торгівлі;
- 4-й блок - роль у формуванні товарних ресурсів;
- 5-й блок - ступінь задоволеності товаровиробників якістю наданих послуг, що визначається за допомогою спеціально організованих статистичних спостережень;
- 6-й блок - дослідження оптових підприємств з високим рівнем організації логістичних операцій, нових типів оптових підприємств, інновацій в оптовій торгівлі.
Така програма дій дозволить визначити, наскільки рівень оптової торгівлі відповідає вимогам ринку і виконує свою соціально-економічну функцію, а саме: рух матеріальних потоків; мінімізація запасів, організація зберігання, впровадження та використання програмних продуктів у сучасному, цивілізованому оптовому бізнесі; рівень розвитку складського господарства, його відповідність міжнародним стандартам; інноваційні технології в управлінні складськими процесами; використання логістики [1, с.11].
Для здійснення інноваційних перетворень в оптовій торгівлі необхідно надати особливого значення таким положенням як:
а) визначення ролі і місця оптової торгівлі у розвитку економіки України;
б) активізації вирішення проблем не тільки внутрішньої і зовнішньої торгівлі, але і таких секторів економіки, як сільське господарство і переробна промисловість;
в) визначення пріоритетів, що сприятиме оздоровленню ситуації у виробництві вітчизняних товарів споживчого призначення, а також мінімізує ризики від інтеграції в єдиний економічний простір;
г) розробці загальнодержавної стратегії регулювання внутрішнього ринку, системі стимулів для великих підприємств оптової торгівлі,
д) розробці інноваційних проектів оптових підприємств для формування товаропровідної мережі, зміцненню міжрегіонального співробітництва з обміну товарами.
Щодо комплексу завдань оптової торгівлі в ринковій економіці, важливо звернути увагу на те, що він повинен включати міжрегіональну і міжгалузеву інтеграцію, оптимальний розподіл товарних ресурсів країни, адже саме оптові підприємства здатні акумулювати комерційну інформацію з усіх основних питань споживчого ринку та надавати її всім зацікавленим економічним агентам.[5, с.38]
На сьогоднішній день оптові організації важко назвати "союзниками" держави, так як за своєю сутністю торгівля досить індиферентна по відношенню до національних інтересів. Тому завдання влади, на сучасному етапі - змінити сферу інтересів суб'єктів оптового підприємництва таким чином, щоб вони збігалися з інтересами вітчизняних виробників продукції.
Реалізація такої програми розвитку оптової торгівлі дозволить виділити пріоритетні напрями, а саме:
- створення єдиного інформаційного простору;
- стимулювання інноваційної активності підприємств оптової торгівлі;
- досягнення високого рівня автоматизації і механізації складських операцій та процесів;
- розширення і модернізація складських комплексів; ліквідація зайвих посередницьких ланок у процесі руху товару;
- забезпечення сприятливих умов для появи підприємств оптової торгівлі нових типів;
- залучення національного капіталу до участі в інвестиційних проектах по створенню сучасних типів підприємств оптової торгівлі;
- дієвий контроль за якістю товарів, виключення доступу на ринок фальсифікованої та неякісної продукції;
- створення інтегрованих структур (промислово-торговельних об'єднань, фінансово-торговельно-промислових груп);
- введення атестаційних паспортів для об'єктів торговельної діяльності;
- систематичний моніторинг ефективності діяльності та якості послуг, що надаються підприємствами оптової торгівлі.
Раціональна організація діяльності оптового посередництва, з переорієнтацію його інтересів у напрямку національного виробника здатні забезпечити високу ефективність всієї системи товарообігу в країні і вирішити ключові завдання виробництва та реалізації продукції. При цьому потрібно створити мережу регіональних оптових комплексів, до складу яких необхідно включити:
- організаційно-технічний блок;
- інформаційно-аналітичний блок;
- інноваційно-логістичний блок;
- фінансово-кредитний блок.
Отже, у розвитку економіки України пріоритетне місце займає оптова торгівля. Щоб регулювати внутрішній ринок держави потрібно розробити загальнодержавну стратегію розвитку підприємств оптової торгівлі. Також варто розробити інноваційні проекти оптових підприємств для формування товаропровідної мережі, зміцненню міжрегіонального співробітництва в обміну товарами.

Використані матеріали

1. Голошубова Н. О. Концепція розвитку оптової торгівлі України. "Торгівельна справа" № 6, 2006, с. 11.
2. Згуровський М. Україна в глобальних вимірах стабільного розвитку. "Зеркало недели" № 19 (598), 2006, с. 14.
3. Онішенко А., Юрчишин В. Сільське господарство, село і селянство України у дзеркалі пострадянської аграрної політики. "Економіка України" № 1,2006, с. 8.
4. Сукачова С. М. Основні напрямки розвитку оптової торгівлі в Україні // Прогресивні ресурсозберігаючі технології та їх економічне обґрунтування у підприємствах харчування. Економічні проблеми торгівлі. – Х. 2004. – Ч.2 т.1.
5. Торопков В. М. Особливості сучасного стану оптової торгівлі в Україні та завдання щодо її розвитку // Економіка і підприємництво: стан та перспективи. – К. 2005. – 78 с.

 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: