Пятниця, 29.03.2024, 01:22
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Тонкошкур Л., ЕФЕКТИВНІСТЬ КОМУНІКАЦІЙ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 15.01.2015 » Менеджмент як фактор розвитку підприємницької діяльності » Тонкошкур Л., ЕФЕКТИВНІСТЬ КОМУНІКАЦІЙ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ
Тонкошкур Л., ЕФЕКТИВНІСТЬ КОМУНІКАЦІЙ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ
conf-cvДата: Середа, 21.01.2015, 10:34 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline




Лілія Тонкошкур,





4 курс, спец. «Менеджмент організацій торгівлі», д/ф,
Наук. кер. - Лозовський О.М. к.п.н., доцент
Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Вінниця





ЕФЕКТИВНІСТЬ КОМУНІКАЦІЙ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ




Комунікація, або процес передачі інформації від людини, групи чи організації іншій людині, групі або організації, лежить в основі функціонування будь-якого підприємства і пронизує всі системи менеджменту. Деякі дослідники вважають, що ефективність менеджменту пропорційна ефективності комунікаційних процесів в організації
Метою комунікації є розуміння, осмислення переданої інформації. Без інформаційного обміну неможливе повноцінне функціонування будь-якої організації, тому вивчення проблем і шляхів вдосконалення комунікацій в системі менеджменту є вкрай важливим завданням.
Питанням розвитку комунікацій в менеджменті, займалися такі зарубіжні дослідники як: А. Файоль, Г. Мюнстерберг, К. Шенон, В. Зигерт, Л. Ланг, Х. Т. Грэхем, Р. Беннет, Б. Адамс, Е. Мерманн та ін. [1, с.37].
Комунікація – це процес передавання інформації від однієї особи до іншої (інших). Комунікаціями (спілкуванням) пронизана вся система управління організацією.
Проте комунікація не обмежується простим передаванням інформації. Вона має здійснюватися таким чином, щоб надіслана інформація впливала на поведінку того, кому вона адресована, мотивувала його до певних дій. А це можливо у тому випадку, коли обидві сторони впевнені у тому, що рішення і відповідні дії на основі даної інформації змінять ситуацію на краще. Для цього інформація має бути достовірною, своєчасною, повною і релевантною.
Комунікації є невід'ємним атрибутом процесу управління. Вони зв'язують окремі елементи організації у єдине ціле, даючи можливість координувати їх дії, аналізувати успіхи та невдачі, виправляти допущені помилки, доручати нові завдання тощо; з'єднують її із зовнішнім середовищем – дозволяють отримувати інформацію про стан ринку та поведінку на ньому суб'єктів господарювання, повідомляти партнерів по бізнесу і споживачів про свої наміри та впливати на їх поведінку.
Комунікація поділяється на два види – зовнішні та внутрішні. Кожен із видів комунікацій переслідує свою задачу і здійснюється за певними правилами чи процедурами, дотримання яких забезпечує їх ефективність. Розглянемо їх детальніше.
Зовнішні комунікації відбуваються у двох напрямках – всередині фірми і поза її межі. Мета перших – отримати якомога повнішу і достовірнішу інформацію про середовище господарювання шляхом аналізу даних, опублікованих у засобах масової інформації та офіційних документах, через конфіденційні джерела, чутки тощо. Мета других – повідомити споживачам, партнерам, конкурентам про стан справ на фірмі і сформувати у них позитивне сприйняття її діяльності засобами public relations, цілеспрямованої реклами товарів, публікації щорічних звітів. В обох випадках, залежно від обставин, можуть використовуватися різні методи комунікації – як письмові, так і усні. Інформація, що надходить із зовнішніх джерел є, здебільшого, письмовою.
До внутрішніх комунікацій відносять комунікації, що здійснюються між членами організації як формальними, так і неформальними каналами [3].
Досить важливо звернути увагу до перешкод комунікації. Основні перешкоди, які ми можемо виділити стосуються:
1) комунікатора або комуніканта, виділяються три основних типи комунікаційних проблем: біологічні, психологічні, соціологічні;
2) повідомлення: проблеми стилістики повідомлення, його мовного словника й можливості однозначного трактування;
3) каналу прямого і зворотного зв'язку;
4) кодування (декодування) повідомлення і відгуку (проблеми пошуку ідентичності).
Відповідно для мінімізації впливу чи подолання кожного із зазначених перешкод Л. Сагер виділяє певні заходи, щодо їх усунення зокрема такі:
- удосконалення та модернізація технічної інфраструктури комунікацій та програмного забезпечення;
- удосконалення інформаційного забезпечення діяльності підприємства;
- розроблення або вдосконалення зовнішньої та внутрішньої комунікаційної стратегії;
- підвищення комунікаційної грамотності працівників;
- дотримання принципів формування системи внутрішніх комунікацій на підприємстві. [2, с.70].
Отже на підставі вище викладеного можна зробити висновок, що комунікація в менеджменті – це не що інше, як процес передачі і отримання будь-якої інформації, обмін відомостями або досвідом. Вона необхідна для того, щоб підприємство функціонувало ефективно, продуктивно, створюючи конкурентоздатний бізнес. Комунікація в менеджменті має таке велике значення з тієї причини, що надає можливість координувати діяльність всіх співробітників підприємства. Дуже часто саме від швидкості передачі інформації залежить ефективність роботи підприємства.
Список використаних джерел:
1. Делія О. Ефективна комунікація в управлінні персоналом / О. Делія // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2012. — Вип. 1 (6). — С. 36-40.
2. Сагер Людмила Юріївна, Науково-методичні аспекти управління комунікаціями на промисловому підприємстві // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С.66-73.
3.http://www.ukrreferat.com/index.php?referat=27386


 
Форум » Матеріали конференції 15.01.2015 » Менеджмент як фактор розвитку підприємницької діяльності » Тонкошкур Л., ЕФЕКТИВНІСТЬ КОМУНІКАЦІЙ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: