Понеділок, 23.12.2024, 21:18
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Халус О., ОСОБЛИВОСТІ ЦІНОУТВОРЕННЯ ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Халус О., ОСОБЛИВОСТІ ЦІНОУТВОРЕННЯ ...
conf-cvДата: Понеділок, 26.05.2014, 12:26 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline



Халус Олеся,






спец. «Менеджмент організацій», д/ф
Науковий керівник – Соколюк О.В.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, м. Чернівці





ОСОБЛИВОСТІ ЦІНОУТВОРЕННЯ НА ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОМУ РИНКУ.





Для сучасного світового ринку характерна наявність великої кількості різних галузевих ринків товарів і послуг, множинність цін. У принциповому плані процес ціноутворення на внутрішньому і зовнішньому ринках схожий, однак діяльність на зовнішньому ринку ускладнюється наявністю набагато більшого числа продавців і покупців, більш гострою конкуренцією. Процес ціноутворення на міжнародних ринках багато в чому залежить від типу ринку, у рамках якого діє відповідний суб'єкт зовнішньої торгівлі. Актуальність обраної теми полягає в тому, що за сучасних умов господарювання виникає проблема конкурентоспроможності підприємств. Тобто вітчизняним підприємствам доводиться виявляти нові методи та умови ціноутворення, які були б ефективними в умовах ринкової економіки на зовнішньоекономічному ринку.
Проблемні питання особливостей ціноутворення зовнішньоекономічної діяльності знайшли відображення у працях багатьох науковців, зокрема: А.Р. Дунська [1], В. Г. Місевра [2], В.О. Новак, Т.Л. Мостенська, Г.С. Гуріна, О.В.Ільєнко [3], І. В. П’ятак [4] та інших. Однак, на практиці українські підприємства при визначенні ціни не враховують специфіку ринків збуту, а саме попит на товар, ціни конкурентів, ціни товарів субститутів, дохід, смаки та очікування покупців. Тим самим вони створюють передумови до недоотримання прибутку. Ці проблеми потребують поглибленого розкриття і розвитку.
Метою даної роботи є дослідження процесу ціноутворення та його особливостей.
Протягом багатьох поколінь учені замислюються над питаннями: що являє собою ціна, що лежить в її основі, чому товари обмінюються на інші в певних пропорціях? Намагання багатьох економістів дати відповідь на поставлені запитання відображені в різних теоріях вартості та ціни.
Ціни зовнішнього ринку – це ціни, за якими проводяться великі експортні та імпортні операції, достатньо характеризуючи стан міжнародної торгівлі. Вони визначаються: для одних товарів – рівнем цін країни-експортера; для інших – цінами бірж та аукціонів; для багатьох готових виробів – цінами провідних фірм світу [1, с. 351].
На зовнішньому ринку процес ціноутворення має свої особливості, які пов'язані з тим, що учасники міжнародної торгівлі зіштовхуються на ринку з більшою кількістю конкурентів, ніж на внутрішньому. Отже, вони повинні постійно працювати в режимі порівняння своїх витрат виробництва не тільки з внутрішніми ринковими цінами, але й світовими [2].
Ціна зовнішньоекономічного ринку залежить від співвідношення попиту і пропозиції на світовому ринку на конкретний товар або групу взаємозамінюваних товарів, від цін на послуги із транспортування та страхування, і застосовується при укладанні угод міжнародної торгівлі.
Рівень ціни зовнішньоекономічного ринку визначається національною вартістю товарів найважливіших покупців чи продавців, або основних центрів міжнародної торгівлі, і встановлюється під час здійснення великих та регулярних угод з товарами у вільноконвертованій валюті на світовому ринку (на біржах, аукціонах). Відомості про них містяться в журналах, довідниках, бюлетенях. На підставі ціни зовнішнього ринку розраховуються ціни зовнішньоторговельних угод відповідно до стандартів якості продукції.
Ціни товарів, що реалізуються на сформованих зовнішніх ринках, характеризуються певними особливостями. По-перше, тим, що світова ціна відрізняється від внутрішніх цін.
Ціни зовнішньоекономічного ринку базуються на інтернаціональній вартості, сформованої ведучими країнами-експортерами. Внутрішні ціни ґрунтуються на національній вартості та відображають витрати національних виробників. Як правило, ціна зовнішнього ринку нижча внутрішньої. Розрив між ними може складати більше 30 відсотків, при цьому на готові товари він значніший, ніж на сировинні, що пов’язано з більш високим рівнем тарифних і нетарифних бар’єрів при ввозі готової продукції. Таким чином, внутрішня ціна в більшості випадків не визначає остаточно рівня ціни зовнішнього ринку. Перехід від внутрішніх цін до зовнішніх складається, як правило, з цілого ланцюжка доплат, що нашаровуються при імпорті на світові ціни (мита, компенсаційні збори), чи тих, що відділяються при експорті від внутрішніх цін (податкові, амортизаційні, транспортні та інші пільги, субсидії).
Другою особливістю цін зовнішнього ринку є їхня різноманітність, тобто наявність декількох рядів цін на той самий товар. Різноманітність світових цін обумовлена різною якістю товару, різними умовами постачання, характером торгової угоди, термінами постачання, упакуванням При абсолютному значенні ціни необхідно докладно вказати наступні реквізити: якісні характеристики походження товару, умови постачання, терміни постачання. упакування.
Третьою особливістю світових цін є їхнє швидке старіння, що відбиває зрушення в кон’юнктурі товарних ринків. Так, на рухливі біржові товари ціни протягом дня коливаються іноді в межах 100 відсотків і більше. Приймаючи до уваги специфічні ознаки світових цін, можна виділити основні особливості організації цінової роботи [3, с. 286].
В Україні є проблема з вільним ціноутворенням. У спадок від СРСР Україні дісталася масштабна система адміністративного субсидування цін для населення, від неї країна повною мірою не позбулася й досі. Це стосується передусім ринку імпортних енергоносіїв, що заважає впровадженню енергоефективних технологій і перешкоджає інтеграції в Європу. Повсюдно виявляється схильність до монополізму, законодавчі, адміністративні та регуляторні перепони, колосальні масштаби корупції створюють складнощі для функціонування нормального ринку, які важко здолати [2].
На підставі різноманітності цін на той самий товар важливим стає питання у виборі орієнтира, основи для визначення ціни угоди, тобто світової базисної ціни. Ціни, що відповідають поняттю базисної ціни, повинні задовольняти двом основним вимогам: по-перше, бути доступними для будь-якого продавця чи покупця; по-друге, бути представницькими для світового товарообігу.
На практиці ціни зовнішнього ринку використовуються як експортні чи імпортні ціни основних постачальників і покупців відповідних товарів.
У принципі в міжнародному товарному обміні, так само як і у внутрішній торгівлі, остаточне вирівнювання цін і, отже, формування кінцевої ціни на будь-який товар здійснюється з орієнтацією на покупця [4].
Таким чином, базисні ціни зовнішньоекономічного ринку – це ціни найважливіших експортерів чи імпортерів, ціни основних центрів світової торгівлі, що відносяться до звичайних, великих, регулярних, роздільних операцій, здійснюваних в умовах відкритого торгово-політичного режиму з платежем у вільноконвертованій валюті.

Список використаних джерел:
1. Дунська А.Р. Зовнішньоекономічна діяльність: теорія і практика: навчальний посібник /А.Р. Дунська. – К.: Кондор, 2013. – 688с.
2. Місевра В. Г. Обґрунтування вибору цінової стратегії підприємства на зовнішньому ринку / В. Г. Місевра // Управління розвитком. - 2013. - № 12. - С. 16-18.
3. Новак В.О. Зовнішньоекономічна діяльність: підручник / В.О. Новак, Т.Л. Мостенська, Г.С. Гуріна, О.В.Ільєнко. – К.: Кондор, 2012. – 552 с.
4. П’ятак І. В. Ціноутворення та фактори впливу на становлення цінової політики / І. В. П’ятак // Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу . - 2012. - № 4. - С. 130-134.



 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: