Понеділок, 23.12.2024, 21:05
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Івасенко Н., ОПЕРАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Івасенко Н., ОПЕРАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ...
conf-cvДата: Понеділок, 26.05.2014, 12:09 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline


Надія Івасенко,





4 курс, д.ф.н.,
спец. «Менеджмент готельного,
курортного та туристичного сервісу»
Наук. кер. − Розман А.М.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м.Чернівці





ОПЕРАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ: ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА





За сучасних умов господарювання все більшого значення набуває операційний менеджмент, який забезпечує результативність основної повсякденної діяльності підприємств, що, у свою чергу, створює реальне підгрунтя для успішної реалізації їх загальних господарських цілей та місії в цілому. Добре налагоджений операційний менеджмент можна розглядати як важливу передумову адаптації підприємства до ринкових умов господарювання та запоруку його життєздатності й успішності у конкурентному середовищі. [4]
Конкурентоспроможність підприємства – здатність підприємства створювати, виробляти і продавати товари та послуги, привабливіші, ніж в аналогічної продукції конкурентів. Конкурентоспроможність підприємства оцінюється споживачем з положення підприємства на ринку: чи давно працює, яку частку ринку займає, які гарантії дає, який ступінь довіри до підприємства у інших споживачів, якість його продукції.
Метою даного дослідження виступає виявлення впливу параметрів операційної системи на конкурентоспроможність підприємства.
Предметом дослідження є розвиток системи операційного менеджменту як засобу забезпечення конкурентоспроможності підприємства.
Об'єктами виступають:
• підприємство, як виробники товарів та послуг;
• товари, що виготовляються;
• регіони: райони, області, країни.
Ефективне управління підприємством неможливе без оцінки конкурентної стратегічної позиції компанії.
Для того, щоб операційна система продуктивно функціонувала, як правило, необхідно розв'язати низку проблем, основні з яких: [2]
1. Всебічне вивчення ринку збуту продукції;
2. Забезпечення спроможності підприємства здійснювати стабільне виробництво продукції певних споживчих властивостей, які б відповідали вимогам замовників;
3. Формування й підтримування іміджу організації, як надійного постачальника продукції, якість, ціна і терміни поставки якої повністю задовольняють партнерів.
Дії підприємства щодо досягнення конкурентоспроможності повинні базуватися на таких принципах: [3]
• конкурентна перевага грунтується на інноваціях та нововведеннях;
• конкурентну перевагу підтримують тільки завдяки безперервним удосконаленням;
• підтримка конкурентної переваги вимагає вдосконалення її джерел;
• конкурентна перевага стосується всієї системи цінностей підприємства;
• підтримка конкурентної переваги вимагає глобального підходу до стратегії підприємства.
Підтримка високої конкурентоспроможності означає, що всі ресурси підприємства використовуються дуже продуктивно, воно виявляється більш прибутковим, ніж його головні конкуренти. Це передбачає, що організація має стабільне місце на ринку товарів та послуг і його продукція користується постійним та великим попитом. Керівництво організацій повинно вміти відстежувати та враховувати зміни, що відбуваються в умовах господарювання, і виконувати відповідні перетворення у веденні виробництва та реалізації продукції.
Контроль та оцінка якості, методи управління якістю товару або послуги визначаються за допомогою стратегічного операційного менеджменту. Якість продукції і затрати, пов'язані з якістю, стають важливим фактором економічного стану підприємств. Операційна стратегія є головною частиною стратегічного планування, яке забезпечує відповідні операційні завдання. Стратегічні завдання мають, деякий набір можливостей відповідних до умов адаптації та вимог клієнтів, щодо продукції фірми. Операційна стратегія має успіх лише у тому разі, якщо вона розглядає всі можливі варіанти пріоритетів та кожен з можливих компромісів. Ця стратегія розглядає, з одного боку, потреби споживачів, а з іншого – інших елементи структури організації. Такий підхід пов'язує загальну стратегію підприємства із цільовими ринками, виробничою структурою та операційними можливостями підприємства. [1]
Отже, операційний менеджмент виступає центральною ланкою у процесі основної діяльності підприємства, оскільки саме від ефективності виробництва залежить ціна та якість готової продукції, а відповідно і перехід до наступного циклу в комплексі операцій зі створення і реалізації готової продукції кінцевим споживачам.

Список використаних джерел

1. Василенко В.О. Виробничий (операційний) менеджмент: Навч. Посібник − К.: ЦУЛ, 2003. − 532с.
2. Гевко І.Б. Операційний менеджмент: Навч. посібник — К.: Кондор, 2005. — 228с.
3. Коломієць І.Ф. Підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства в системі факторів інтернаціоналізації // Конкуренція. − 2007. − С. 16-26.
4. Омельяненко Т.В., Задорожна Н.В. Операційний менеджмент: Навч.-метод. посібник / Київський національний економічний університет — К.: КНЕУ, 2003. — 236 с.



 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: