Вівторок, 16.04.2024, 13:34
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Терлецька Я., ОСОБЛИВОСТІ МИТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Міжнародна конкурентоспроможність України » Терлецька Я., ОСОБЛИВОСТІ МИТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ...
Терлецька Я., ОСОБЛИВОСТІ МИТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ...
conf-cvДата: Вівторок, 24.12.2013, 18:00 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Терлецька Ярослава,



4 курс, спец. «Міжнародна економіка», д.ф.н.
Наук.кер. –Бурдяк О.В.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці





ОСОБЛИВОСТІ МИТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ




Митне регулювання зовнішньоекономічної діяльності в цілому є достатньо актуальною темою для України, адже його зміни є важливими в процесі розвитку суспільства та держави, а також є необхідною умовою наближення до європейських стандартів.
Дослідженню даної темі присвячено низку наукових статей, робіт монографічного характеру зокрема О.М. Бандурки, Є.В.Додіна, І.Є.Марочкіна та інших науковців.
Митне регулювання – це вплив держави в особі державних органів (насамперед – митних) на інших суб'єктів митних відносин з метою підпорядкування їхніх дій загальнодержавним економічним інтересам [1].
Регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні здійснюється за допомогою:
• законів України;
• передбачених в законах України актів тарифного і нетарифного регулювання, які видаються державними органами України в межах її компетенції;
• економічних заходів оперативного регулювання (валютно – фінансового, кредитного та іншого) в межах законів України;
• рішень недержавних органів управління економікою, які приймаються за їх статутними документами в межах законів України;
• угод, що укладаються між суб`єктами зовнішньоекономічної діяльності і які не суперечать законам України [1].
Функції, які виконують митні органи, можна класифікувати таким чином: фіскальна, регулятивна, правова, статистична, контролююча у сфері митних відносин, законодавча, контролююча у сфері валютних відносин.
Принципи, згідно з якими здійснюється митне регулювання наступні: виключна юрисдикція України на її митній території; системність; законність; додержання прав та інтересів фізичних та юридичних осіб виключна компетенції митних органів України щодо здійснення митної справи;гласність та прозорість;ефективність;єдиний порядок переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України [2, с.56].
На сьогоднішній день основною нормативною базою митного регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні є Закон України “Про зовнішньоекономічну діяльність”, Митний кодекс України, Закон “Про митний тариф України” та міжнародні договори України.
В сучасних інтеграційних умовах все більше зростає рівень міжнародних взаємовідносин в сфері митної справи, як на рівні держави так і окремих її представництв ї відомств. Дана тенденція не обійшла стороною і митні органи України. Зокрема документами, що регламентують дану діяльність на міжнародному рівні є Конвенція про адміністративну допомогу у сфері митних відносин, Міжнародна конвенція про взаємну адміністративну допомогу у відверненні, розслідуванні та припиненні порушень митного законодавства [3, с.24].
Митна справа в Україні розвивається у напрямі гармонізації та уніфікації з загальноприйнятими в міжнародній практиці нормами та стандартами. Важливу роль у вдосконаленні митного регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні відіграє співпраця з СОТ та ЄС. Зокрема правова база регулювання митних відносин України редагується згідно європейських стандартів. Так Верховною Радою України 4.04.2013 р. було прийнято Закон України “Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України”.Вищезгадані законодавчі зміни спрямовані на забезпечення функціонування єдиної загальної системи адміністрування податків і зборів, митних платежів, а також єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, які впроваджуватимуться Міністерством доходів і зборів, що створене на базі Державної податкової служби та Державної митної служби. Метою оптимізації організаційної структури контролюючих органів держави в сфері митної справи є підвищення рівня ефективності стягнення митних податків та зборів.
Отже, митне регулювання зовнішньоекономічної діяльності України зазнало значних змін з часу проголошення незалежності. Воно змінюється та вдосконалюється у відповідності до основних принципів СОТ, європейських та міжнародних стандартів.

Список використаних джерел:
1.Закон України “Про зовнішньоекономічну діяльність” [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/959-12
2.Дідківський М.І. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства: навч. посібник / М.І. Дідківський. – К.: Знання, 2006. – 462с.
3.Додін Є.В. Митне право України: навч.-метод. посібник // Одеська національна юридична академія / Є.В. Додін –О.:Фенікс, 2008 -108с.

 
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Міжнародна конкурентоспроможність України » Терлецька Я., ОСОБЛИВОСТІ МИТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ...
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: