5 курс, спец. "Маркетинг", д.ф.н., Науковий керівник - Нікульча В. А., Чернівецького торговельно-економічного інституту КНТЕУ м.Чернівці
Шрифтове оформлення рекламного звернення
У теперішній час можна спостерігати стрімкий розвиток рекламних технологій. Інформація про товар або послугу, його властивості, переваги, а також місцезнаходження є найважливішою у рекламному зверненні і потребує серйозного підходу з боку рекламодавців. Одним з основних чинників успішного рекламного звернення є шрифтове оформлення, яке привертає увагу та формує певне ставлення у споживача до пропонованого товару або послуги. Для того, щоб повідомлення запам’ятовувалось та відрізнялось від інших, можна звернутись до дизайнера, який створить відповідний до рекламованого товару шрифт. Комплект шрифту (fount) – це повний алфавіт з усіма розділовими знаками, а «гарнітура» (family) – набір різних варіантів даного шрифту, літери якого можуть мати різні розміри та товщину [1, с. 280]. Використання шрифтів для рекламної кампанії залежить від досвіду, смаків та вподобань дизайнера. Проте існують деякі загальні правила: • якщо реклама супроводжується текстом, це означає, що він має зразу читатися. Всі надписи повинні бути гранично чіткими, видимими на відстані; • варто уникати в рекламі, де потрібна ясність тексту, застосування вигадливих декоративних шрифтів; • для дрібних написів використовується шрифт без зарубок, простий у накресленні; • великі букви підряд можна використовувати тільки у коротких, із трьох слів текстах; • перешкоджає сприйняттю використання більше двох різних шрифтів. Неприпустиме змішання шрифтів, різних за характером і стилем; • небажано захоплюватися підкресленнями, великими буквами, накресленнями bold (напівжирний) та italic (похилий). • правильний підбор кольору необхідний для посилення емоційного впливу рекламного звернення на читача. Колір шрифту та тексту завжди мають бути контрастними – чим різкіше виділяється шрифт на фоні, тим він легше читається та сприймається; • естетичні критерії при виборі шрифтового оформлення рекламного звернення недоречні. Найкраще користуватись таким критерієм, як функціональність [2, с. 279]. Обираючи шрифт для рекламного звернення, необхідно пам’ятати, що його стиль має відповідати товару, який рекламується. Так, наприклад, шрифти з округлими формами та складними малюнками варто використовувати для того, щоб підкреслити легкість та вишуканість. Більш прості форми та чіткі строгі лінії акцентують увагу на надійності та якості товару, а важкі жирні шрифти використовують для реклами побутової техніки. Важливою складовою розробки рекламного звернення, окрім малюнка шрифту, є визначення його розмірів, кольору, відстані між буквами, довжини та розміщення рядків. При виборі шрифту необхідно враховувати чотири умови: • читабельність - найважливіша умова. На нього впливають: стиль шрифту, товщина і розмір букв, довжина рядка, відстань між словами, між рядками, між абзацами. • доцільність - при сучасному достатку шрифтів, як по стилю, так і за розміром, весь комплекс настроїв і відчуттів можна передати як би окремо від значень слів. Одні шрифти можуть передавати відчуття стійкості і мужності, інші - крихкості і жіночності. Наприклад, шрифт, що викликає відчуття старомодності, недопустимий в рекламі сучасної техніки. Слід врахувати і тип аудиторії, на яку направлено оголошення. • гармонійність - шрифти повинні гармонувати з іншими елементами рекламного оголошення, включаючи ілюстрації і композицію, і бути близькоспорідненими. • акцент - може бути досягнутий за рахунок контрасту (декілька стилів одного і того ж шрифту, курсив проти прямого, прописні букви проти рядкових і т. д.) [3]. Стилі шрифтів поділяють на дві групи: видільну та текстову [1, с. 280]. Видільний тип характеризується більшими розміром та товщиною, і використовується для заголовків, логотипів та інших елементів, на яких необхідно сконцентрувати увагу. Текстові літери великого розміру також можна використовувати у заголовках. Шрифти поділяються на такі сімейства [4]: • Serif – шрифти із зарубками на закінченнях літер, які виглядають традиційно, типово та сприяють легшому сприйняттю великих об’ємів тексту; • Sans – serif – шрифти без зарубок, які широко використовують для електронних документів; • Cursive – шрифти курсивного зображення (рукописні шрифти), які використовують для привабливості заголовків; • Fantasy – декоративні шрифти - це категорія шрифтів,що складає численні шрифти, які не вкладаються в звичайні групи. Ці шрифти призначені для надання привабливого вигляду тексту і можуть імітувати визначений історичний стиль або декоративну обробку форми. Декоративні шрифти найчастіше використовують для підсилення новизни, яскравості, індивідуальності сторінки; • Monospace – моноширинний шрифт (з буквами однакової ширини). Найбільш відомими і широковживаними є такі види шрифтів: Times New Roman, Academy, Compact, Pragmatica, Izhitsa та Herold. Якісно виконане рекламне звернення робить текст привабливим, а за допомогою шрифтів можна створити власний стиль та виокремити найважливіші ознаки рекламованого об’єкта. Шрифти можуть бути альтернативними - розроблені у власному стилі, індивідуально для кожного, або ж, за браком коштів можна скористатись бібліотекою шрифтів, доступною для всіх.
Список використаних джерел: 1. Джефкіне Ф. Реклама : Практ. посібник : Переклад з 4-го англ. вид. / Ф. Джефкіне. – К.: «Знання», 2001. – 456 с. 2. Владимирська А., Владимирський П. Реклама : Навч. посібник / А. Владимирська. – К. : Кондор, 2006. – 336 с. 3. Виноградова М. Графическое и шрифтовое оформление реклами [Електронний ресурс] / М. Виноградова. - Режим доступу: http://xreferat.ru/80....my.html 4. Шрифтове оформлення рекламного звернення // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://conf-cv.at.ua/forum/99-978-1
SAT.ua продовжує утримувати лідируючі позиції на ринку транспортно-логістичних послуг України, пропонуючи надійні та ефективні рішення для перевезення вантажів до 2 тонн https://www.sat.ua/tariffs/vantazhni-perevezennya-2-tonny/