Четвер, 28.03.2024, 11:34
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Пастух І., ЗАСТОСУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Пастух І., ЗАСТОСУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ...
Пастух І., ЗАСТОСУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ...
conf-cvДата: Понеділок, 27.05.2013, 15:04 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline



Інна Пастух,





4 курс, спец. «Харчові технології та інженерія», д.ф.н.,
Наук. кер. – Вдовічена О. Г.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці




ЗАСТОСУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ В ЗАКЛАДІ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА





Ресторанний бізнес є однією із найбільш значущих складових індустрії гостинності. Водночас ресторанний бізнес, з одного боку, є одним із засобів використання капіталу, а з іншого середовищем із високим ступенем конкурентоспроможності.
Важливе місце в ринкових відносинах належить маркетингу саме у сфері ресторанного господарства, оскільки тут постає питання комплексної реалізації товару (продукції) та послуг. Успішна маркетингова діяльність у цій сфері дає змогу отримувати високі результати.
Сьогодні ретельний аналіз діяльності підприємств та досліджень свідчить про велику різноманітність маркетингових стратегій.
Вибір і реалізація маркетингової стратегії фірми є творчою справою, що засновується на можливостях та сильних сторонах підприємств. Тому на практиці стратегія кожного підприємства є унікальною [1].
Візьмемо до прикладу заклад ресторанного господарства, який орієнтований на високий рівень комфортності, високу якість обслуговування відвідувачів, різноманітність кулінарних, кондитерських виробів, страв і напоїв. Тобто, ресторани вищого класу. Вони спеціалізуються на приготуванні національних блюд, в меню можна включати фірмові страви, напої та закуски, які готуються винятково в цьому закладі [2].
Відтак основними напрямками маркетингу в даному закладі ресторанного господарства, на нашу думку, будуть: підвищення якості продукції та обслуговування, орієнтованість на відвідувачів з доходом вище середнього (тобто, вибір конкретної цільової групи).
Звичайно, впроваджуючи такі напрямки маркетингової політики потрібно провести сегментування ринку і спробувати охопити ще як мінімум один сегмент, тобто, якщо є можливість розширити цільову аудиторію.
Сегментування ринку – це поділ покупців на групи (сегменти) залежно від певних ознак [3]. Таких ознак як: стать, вік, дохід, освіта, місце проживання, етап життєвого циклу сім'ї та т.п.
Після цього доцільно обрати, маркетингову стратегію, яка підходить саме для цього закладу. Такою стратегією, на нашу думку, може бути стратегія охоплення ринку – стратегія диференційованого маркетингу.
Відповідно до неї заклад ресторанного господарства прагне охопити достатньо велику кількість сегментів за допомогою страв одного виду, але які відрізняються від страв конкурентів чимось особливим, неповторним, що становить інтерес для кожного обраного сегмента. Візьмемо до прикладу, поліпшення якості, за допомогою різноманітних соусів, оригінальним оформленням страв, поєднання не поєднаних страв, типу – ф'южн.
В рамках обраної маркетингової стратегії, перед закладом ресторанного господарства постають ряд цілей, таких як:
1. Стратегічні – провести сегментування ринку, виявити переваги споживачів, розробити диференціацію товару.
2. Тактичні – впровадити якомога більше фірмових незвичайних страв у виробництво; провести рекламну акцію для залучення клієнтів.
3. Кількісні – збільшити частку на ринку і прибуток; збільшити кількість відвідувачів і постійних клієнтів.
4. Якісні – удосконалювати організаційну структуру управління; комп'ютеризувати розрахункові операції з покупцями; підвищити престиж організації; освоїти нові сегменти ринку.
5. Внутрішні – переорієнтування на клієнтів з різними доходами; розвиток роботи з контактною аудиторією (ЗМІ, громадськість).
6. Зовнішні – зайнятися вивченням економічного середовища, змін доходів споживачів; приділяти більшу увагу новим технологіям.
Для досягнення обраної маркетингової стратегії необхідно провести маркетингові дослідження. В ході яких можна отримати інформацію, чому надають перевагу відвідувачі, що їх приваблює, а що не подобається в ресторані. Доцільно, щоб відвідувачі закладу запропонували різноманітні варіанти, що саме вони б хотіли змінити в даному ресторані. Це можна здійснити, за допомогою опитування відвідувачів, анкетування, обговорення на сайті закладу. Адже, створення власного сайту є засобом просування та комунікації.
В рамках дослідження необхідно отримати оцінку асортименту страв закладу. Почати розробку нових страв не тільки для даного ресторану, а й взагалі для ринку ресторанних послуг. Попрацювати над їхнім оригінальним оформленням. Не зайвим буде створення особливого символу в оформленні страв, який буде характерний тільки для даного закладу, тобто буде його фірмовим знаком, не забуваючи проте, що страви повинні бути запропоновані різних цінових категорій.
Потрібно звернути увагу на вдосконалення якості обслуговування, комп'ютеризувати розрахункову систему, адже підвищення якості має бути пріоритетним завданням ресторану.
Для досягнення швидкого комунікаційного ефекту, доцільно співпрацювати зі ЗМІ з метою розповсюдження рекламних оголошень про різноманітні акції, надання дисконтних карток на знижку.
Отже, сутність маркетингової стратегії закладів ресторанного господарства полягає в знаходженні і перетворенні потенційного клієнта в реального, утриманні цього клієнта і переведенні його в статус лояльного, на основі залучення маркетингового інструментарію.

Список використаних джерел:
1. Шкардун В.Д. Маркетинговые основы стратегического планирования: теория, методология, практика [Текст] / В.Д. Шкардун. – 3-е изд. – М.: Дело АНХ, 2008. –384 с.
2. Оробейко Е.С. Організація обслуговування: ресторани і бари: посібник [Текст] / Е. С. Оробейко, Н. Г. Шредер - М.: Альфа-М; ИНФРА-М, 2006. - 320 с
3. Петруня Ю. Є. Маркетинг : навч. посіб. [Текст] / Ю. Є. Петруня. - К. : Знання, 2010. - 351 с. : рис. - (Вища освіта XXI століття)



 
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Пастух І., ЗАСТОСУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ...
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: