Пятниця, 29.03.2024, 03:27
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Карп І., ТУРИЗМ ЯК СКЛАДОВА СТАЛОГО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 23.11.2012 » Туризм як складова сталого розвитку економіки України » Карп І., ТУРИЗМ ЯК СКЛАДОВА СТАЛОГО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ...
Карп І., ТУРИЗМ ЯК СКЛАДОВА СТАЛОГО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ...
conf-cvДата: Неділя, 25.11.2012, 20:48 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Ірина Карп,



321 група, спец. «Міжнародна економіка»
наук. керівник – Ю.А. Маначинська
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Чернівці



ТУРИЗМ ЯК СКЛАДОВА СТАЛОГО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ



Туризм є важливою галуззю економіки України. Щороку Україну відвідують понад 20 мільйонів туристів (25 млн. іноземних громадян у 2008р.), насамперед з Росії та Східної Європи, а також Західної Європи та США. Структура в’їзного потоку за країною походження виглядає таким чином: країни СНД — 11,9 млн. осіб (63% загального в’їзного потоку), країни ЄС — 6,3 млн. осіб (33%), решта країн — 0,6 млн. осіб (4%) [6]. В останні роки туризм за доходами посідає друге місце у світі, поступаючись лише нафтовій промисловості. Ця галузь забезпечує десяту частину світового валового продукту. Загальновідомо, що міжнародний туризм на кінці ХХ століття став визначним соціально-культурним явищем у світі. Феноменальний успіх туризму полягає в тому, що в його основі лежить задоволення постійних людських потреб і потягу до пізнання навколишнього світу. Туризм охоплює широкий діапазон видів діяльності: економічної, соціальної, обслуговуючої, послуги туроператорів і турагентів тощо. Невипадково вперше в історії України уряд проголосив туризм одним з пріоритетних напрямків розвитку національної економіки, що дозволить нашій країні активніше інтегруватися в міжнародний туристичний простір і сприятиме розвитку в Україні різноманітних видів туризму, підвищенню економічної ефективності та посилення соціального спрямування в галузі. Таким чином необхідно докласти якомога більше зусиль для розвитку та вдосконалення туристичної діяльності в Україні. Туризм, охоплюючи широкий спектр видів економічної діяльності, вважається найпотужнішою індустрією світу, яка за обсягами прибутків від експорту випередила такі галузі, як автомобілебудування і хімічна промисловість. Розвиток туризму в економіці країни особливо актуальний, оскільки саме завдяки туризмові можна поліпшити соціально-економічну ситуацію в цілому. Наявні туристично-рекреаційні ресурси України дають змогу розглядати її як країну із високим конкурентним потенціалом. Проте, щоб сформувати високорозвинену індустрію туризму та інтегрувати її у світовий ринок туристичних послуг необхідно перш за все вирішити соціально-економічні проблеми, які спіткають нашу країну та залучити міжнародний досвід. Туризм повинен розглядатися як невід'ємна складова соціально-політики держави. Інтерес до проблем розвитку туризму та його регулювання і управління з боку держави як на макро-, так і на мікрорівні з кожним роком зростає, що відображено в працях вітчизняних і зарубіжних вчених. Так, проблеми розробки механізму управління підприємствами туризму розглядаються в роботах І.Т. Балабанова, В.В. Герасименко В.В., С.Р. Дем’яненко, М.І. Круглова; проблемам організації туристської діяльності присвячені роботи О.І. Амоші, В.Ф. Данильчука, В.Ф. Кифяка, Б.Т. Кліяненко, М.П. Мальської, В.І. Цибуха, В.К. Федорченко та інші. На сьогоднішній день в Україні у галузі туризму практично відсутня відповідна система для підготовки і перепідготовки кадрів, а також чіткі та адекватні світовим стандартам кваліфікаційні вимоги. Існуючі навчальні заклади у сфері туристичної підготовки фахівців ще не мають відповідного досвіду. Усе ще залишається актуальним питання гармонізації екологічного стану, попри те, що Україна вже зробила значний крок – порівняно із 1990 роком зменшила забруднення атмосфери на 58,56% [1]. Збільшення туристичного потоку піднімає проблеми визначення оптимального екологічного навантаження на регіони і необхідності визначення максимальної пропускної здатності без шкоди довкіллю та історико-культурній спадщині. Поряд з цим складнощі митного контролю й несприятливий візовий режим для іноземних туристів, проблеми тіньової економіки, економічна та політична дестабілізація, недосконала правова забезпеченість галузі все ще залишаються головними зовнішніми факторами, які стримують розвиток туризму в Україні. Саме ці зовнішні та внутрішні чинники можуть стати базою, на основі якої формуватимуться пропозиції щодо виходу галузі з кризового становища, допоможуть визначити подальші напрямки її розвитку. В української туристичної сфери є лише два шляхи до подальшого перебігу подій. Саме у дійсний час відбувається той вирішальний момент, від якого залежить майбутнє українського туризму: чи стане туризм вагомим джерелом надходжень до державного бюджету, чи залишиться на тому самому рівні, на якому він існував до сьогодні. Все це визначається тими орієнтирами, що будуть покладені в основу політики розвитку туризму. Таким чином, виникає альтернатива: робити акцент на іноземного споживача чи реанімувати внутрішній туристичний процес. У будь-якому разі в обох випадках потребує своєї негайної зміни до міжнародних вимог вітчизняний ринок туристичних послуг. Адже розвиток вітчизняної туристичної сфери неможливий без її зовнішньої інтеграції у світовий туристичний простір [2]. У сучасних умовах розвитку України в кожній галузі відбувається пошук нових шляхів і методів виробництва, здійснюється аналіз сучасного стану, окреслюються перспективи на майбутнє. Ці процеси відбуваються також й в туристичної галузі, яка спрямована на отримання прибутку через задоволення туристичних потреб населення, надання йому різноманітних туристичних послуг у вигляді житла, харчування, транспортного й екскурсійного та іншого сервісу. Сфера туризму підтримує майже 50 суміжних галузей та створює додаткові місця. Один турист дає роботу 10 особам. Створення одного робочого місця в туризмі в 20 раз дешевше, аніж у промисловості [5]. В широкому розумінні туристичну галузь можна визначити як міжгалузевий комплекс, який включає транспортні та туристичні підприємства; підприємства, пов’язані з туризмом капітальне і дорожнє будівництво, підприємства комунального і готельного господарства, зв’язку та ін.); широку сферу послуг, якими користується турист. Туризм може має стати сферою реалізації ринкових механізмів, джерелом поповнення місцевого бюджету. Вже сьогодні кількість туристів, які відвідують нашу країну невпинно збільшується, до прикладу візьмемо 2000 рік, в період якого кількість іноземних громадян сягала 6430940 осіб, а вже у 2011-2012 рр. кількість іноземців перевищує 21415296 чоловік [4]. При чому, найбільше громадян приїжджають до нашої країни із Росії, Молдови та Польщі – 9018487 чол. 4071785 чол. та 1720104 чол. відповідно, більшість із яких у туристичних цілях і в приватних справах, та лишень третя частина перебуває на території нашої держави в службових цілях та з метою культурно-спортивного обміну [4]. Таким чином необхідно сформувати потужну туристично-рекреаційну базу, створити якомога найкращі умови для тимчасового проживання та обслуговування туристів. Для кращого виконання поставлених цілей необхідно: дослідити, оцінити туристичний потенціал кожного регіону країни; проаналізувати туристичні галузі та їй інфраструктури; сформувати певний імідж туристичного регіону; сприяти інвестиційній політиці; створити матеріальну базу туристичній галузі. В сучасних умовах обмеженості ресурсів важливе значення в регіональній політиці сталого розвитку туризму має такий її принцип, як пріоритетність. Наступний методологічний принцип концепції сталого розвитку туризму в регіоні є принцип конкретності мети. Мета і задачі розвитку галузі є складовою соціально-економічної політики регіону, вони формуються в межах програм і прогнозів соціально-економічного розвитку регіону, як правило, на перспективу і тому можуть розглядатися в їх межах. Мета і орієнтири можуть бути різними, наприклад, модернізація технологічного процесу галузі, забезпечення зайнятості населення, розробка природних ресурсів, оновлення основних засобів галузей, створення регіональної інфраструктури та ін. Багатоукладність структур господарчої діяльності регіону, трансформація економіки, роль держави в економічному розвитку приводить до необхідності використання при формуванні і реалізації регіональної політики сталого розвитку туризму принципу диференціації об’єктів управління. Зміст цього принципу складається в тому, що при використанні єдиних уніфікованих механізмів регулювання економіки по всім напрямках існує значна диференціація по відношенню до окремих господарюючих суб’єктів. Ключовим принципом при формуванні концепції сталого розвитку туризму в регіоні є принцип забезпеченості законодавчою базою усіх учасників туристичної діяльності в регіоні. Основними перешкодами для розвитку туризму в регіоні є економічна, політична і соціальна нестабільність. Однак, розробка концепції сталого розвитку туризму в регіоні може збільшити значно більше приток туристів в регіон, тим самим забезпечити розвиток самої галузі та соціально-економічний розвиток регіону в цілому [7]. В процесі розробки концепції сталого розвитку туризму в регіоні з метою досягнення оптимального результату дуже важливо враховувати переваги і недоліки регіону, а також можливості та інтереси споживачів туристичного продукту. Врахування цих обставин дозволить правильно визначити пріоритети розвитку, форми та методи залучення інвестицій і оцінити їх обсяги. При формуванні концепції сталого розвитку туризму в регіоні потрібно врахувати і те, що економіка багатьох регіонів України має багатоукладний характер. Концепція сталого розвитку туризму регіону включає механізм забезпечення розвитку галузі. Політика розвитку галузі туризму є складовою частиною господарчого механізму регіону, в якому можна виділити основні елементи та ланки механізму забезпечення розвитку сфери туризму. Такий механізм становить собою організаційно-економічну форму здійснення заходів щодо забезпечення розвитку туризму в регіоні, що визначається як комплекс організаційних, ресурсних, правових, методичних і інших складових, спеціально розроблених і законодавчо закріплених, а також послідовність їх реалізації [5]. Отже, хоча туристична галузь в Україні розвивається дуже повільними кроками, проте починає збільшувати свої показники. Саме яким шляхом піде зараз розвиток цієї галузі, залежить все її майбутнє зокрема та майбутнє економіки, а, отже, і життя України в цілому, адже завдяки туризму Україна може поліпшити свою соціально-економічну ситуацію. Україна має значні потенційні можливості динамічного розвитку туристичної індустрії й відповідної інтеграції у світовий туристичний простір. 3 урахуванням цього, уряд має сприяти створенню організаційно-правових та економічних засад становлення туризму як високорентабельної галузі економіки, сприяти залученню міжнародного досвіду. Реалізація регіональної політики соціально-економічного розвитку вимагає розробки довгострокової концепції сталого розвитку галузі туризму, як складової господарчого комплексу регіону, яка б ураховувала особливості певного регіону та його потенціал і можливості.

Список використаної літератури:
1. Бондаренко М.П. Туристичний сектор економіки України: реалії та перспективи / М.П. Бондаренко // Економіка і прогнозування: [науково-аналітичний журнал]. – К., 2011. – № 1. – С. 104-119.
2. Герасименко В.Г. Концепція сталого розвитку туризму: етапи становлення і сучасний зміст / Зб.наук.праць “Туристична освіта в Україні: проблеми і перспективи”. – Випуск 1. – Київ: Тонар, 2007. – с. 17–23.
3. Хвостенко С. Туризм на Україні / С. Хвостенко – [підручник] – К.: 2006. – С. 300.
4. Офіційний сайт Державної служби статистики України / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ukrstat.gov.ua/
5. Туризм і сталий розвиток / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.lnu.edu.ua/faculty....all.pdf
6. Туризм в Україні / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/
7. Цьохла С.Ю. Систематизація факторів розвитку туристичної індустрії / С.Ю. Цьохла [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://science.crimea.edu/zapiski/2010/econ/uch_22_2e/373-380.pdf
 
Форум » Матеріали конференції 23.11.2012 » Туризм як складова сталого розвитку економіки України » Карп І., ТУРИЗМ ЯК СКЛАДОВА СТАЛОГО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ...
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: