Мережко А., ПЕРЕДУМОВИ ВИНИКНЕННЯ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ - Форум
Пятниця, 28.11.2014, 21:01
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Мережко А., ПЕРЕДУМОВИ ВИНИКНЕННЯ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 23.11.2012 » Розвиток науки та освіти українських ВНЗ в контексті Болонського процесу » Мережко А., ПЕРЕДУМОВИ ВИНИКНЕННЯ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ
Мережко А., ПЕРЕДУМОВИ ВИНИКНЕННЯ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ
conf-cvДата: Субота, 24.11.2012, 21:37 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1577
Нагороди: 4
Репутація: 8
Статус: Offline

Анжела Мережко,



3 курс, спец. «Іноземна мова (за проф. спрямув.)», д. ф. н.
Наук. кер. – Сікорська Л. О.
Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Вінниця



ПЕРЕДУМОВИ ВИНИКНЕННЯ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ



Болонський процес - це процес європейських реформ, що спрямований на створення спільної Зони європейської вищої освіти до 2010 року.
Передісторія Болонського процесу сягає 1954 року, коли було підписано Європейську культурну конвенцію, в якій наголошується на необхідності заохочення громадян усіх держав до вивчення мов, історії та культури інших країн і спільної для них культури [4].
Ідеї освітньо-культурного об’єднання європейських країн загалом та університетів зокрема отримали своє продовження у Великій Хартії університетів, що стала фінальним результатом пропозиції, адресованої Болонським університетом у 1986 році усім найстаршим європейським університетам. Ідея Великої Хартії була сприйнята з ентузіазмом.
Протягом зустрічі у Болоні у 1987 році делегати 80 Європейських університетів обрали 8 членів правління, серед них: Президента Конференції Європейських Ректорів, професора Карміні Романци; ректора Болонского Університету Фабіо Роверси Монако; ректора Університету Парижу, професора Жака Соопелса; ректора Університету Лювен, професора Роджера Діллеманса; ректора Університету Утрехт, професора Ван Гінкель; ректора Університету Барселони, професора Джозефа Бріколя; професора Джузеппе Капуто; Президента університетської комісії Парламентської Асамблеї Ради Європи, професора Нуньеса Енкабо [2, с. 116].
У 1988 році у Барселоні було створено проект Великої Хартії, яка була підписана всіма ректорами, що зібралися у Болоні 18 вересня 1988 року для відзначення 900-ї річниці Болонського університету, що вважається найстаршим університетом Європи.
Болонський процес був започаткований 19 червня 1999р. в м. Болонья (Італія) підписанням 29 міністрами освіти від імені своїх урядів документа,що отримав назву «Болонська декларація». Цим актом більшість європейських країн-учасниць Болонського процесу проголосили створення єдиного європейського освітнього та наукового простору до 2010 року. У межах цього простору мають діяти єдині умови визнання дипломів про освіту, працевлаштування та мобільності громадян, що має, на думку ідеологів Болонського процесу, значно підвищити конкурентоспроможність європейського ринку праці й освітніх послуг [1. с. 63].
У Болонської декларації висувається вимога прийняття загальної системи порівнянних учених ступенів. У всіх країнах, що приєдналися до Болонського процесу, вводяться два цикли навчання за формулою 3+2 (перший, бакалаврський цикл, має тривати не менше трьох років, а другий, магістерський, - не менше двох, крім того, вони повинні прийматися на європейському ринку праці як освітніх та кваліфікаційних рівнів). Інтеграція в Болонський процес покликана сприяти європейській співпраці університетів та усунення перешкод на шляху мобільності студентів і викладачів у межах країн-учасниць Болонського процесу.
Болонський процес у ході свого розвитку пройшов ряд етапів, на кожному з яких розширювався коло країн-учасниць процесу і декларувалися нові цілі. Наступний етап Болонського процесу відбувся у Празі 19 травня 2001 року, де вже представниками 33 країн Європи було підписано Празьке комюніке. Черговий етап Болонського процесу відбувся в Берліні 18-19 вересня 2003 року, де також було підписано відповідне комюніке, але цього разу вже представниками 40 країн Європи [3. с. 25].
Отже, пройшовши певний етап розвитку і становлення, Болонський процес має на меті створення Європейського простору вищої освіти (EHEA) до 2010 року. Фундаментальними засадами цього простору є, взаємовизнання освітніх ступенів і кваліфікацій, прозорість (зрозумілість дипломів і ступенів через створення спільної триступеневої структури освіти) і європейська співпраця у сфері гарантії якості освіти. Відтак, реформа є сукупністю інструментів гармонізації національних освітніх систем в Європі. Ця реформа має на меті полегшення мобільності студентів, викладачів, знань і технологій в європейських країнах через взаємовизнання університетських дипломів та періодів навчання поміж учасниками Болонського процесу. Реформа має на меті загальноєвропейську гармонізацію принципів та результатів освітніх послуг, а також підвищення ефективності працевлаштування дипломованих спеціалістів у всіх країнах ЄС.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Болонський процес у фактах і документах (Сорбонна-Болонья-Саламанка-Прага-Берлін). – 2003. – С. 60.
2. Кудря М. Процеси і тенденції розвитку вищої освіти в Європі до кінця 90-х років і етапи передісторії Болонського процесу// Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім.. Григорія Сковороди» С. 115-120.
3. Каленюк І. Рух Європи до суспільства знань, Болонський процес і Україна// Вища освіта України. – 2004. - №3. – С. 22-28.
4. http://osvita-servis.com.ua/index.php?p=20
 
Форум » Матеріали конференції 23.11.2012 » Розвиток науки та освіти українських ВНЗ в контексті Болонського процесу » Мережко А., ПЕРЕДУМОВИ ВИНИКНЕННЯ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ
Сторінка 1 з 11
Пошук: