Горюк І., ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ МЕНЕДЖЕРА - Форум
Неділя, 04.12.2016, 12:08
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Горюк І., ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ МЕНЕДЖЕРА - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 25.04.2012 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Горюк І., ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ МЕНЕДЖЕРА
Горюк І., ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ МЕНЕДЖЕРА
conf-cvДата: Пятниця, 04.05.2012, 11:44 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Ірина Горюк,



Наук. кер. – Попович Н.М.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці




ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ МЕНЕДЖЕРА



Від того, яким чином організоване робоче місце, багато в чому залежить ефективність праці менеджерів, незалежно від посади, яку вони займають. Завдання раціональної організації робочих місць керівників включає в себе устаткування його усім необхідним відповідно до змісту та характеру роботи, яка виконується та раціональне його розміщення, створення комфортних умов праці.
Науковою новизною даної роботи є саме те, що на сьогодні є багато проблем, щодо організації робочих місць, які часто не відповідають певним вимогам, але це питання потрібно розглядати і вирішувати, адже правильна організація робочого місця дає змогу ефективніше працювати та високу продуктивність.
Найкращий варіант організації робочого місця, може бути визначений лише за умови детального аналізу тієї роботи, яка виконується менеджером.
Праця менеджера – це не лише суто розумова діяльність. У процесі виконання своєї роботи керівник працює на комп'ютері, користується телефоном, модемом, технікою для множення документів і т. п. Його праця – це безліч різних рухів, простих та складних, таких, які виконуються лише один раз, та таких, які повторюються багато разів, які потребують уваги або виконуються автоматично.
Розглядаючи загальні питання організації праці керівника необхідно передусім звернути увагу на те, наскільки робоче місце відповідає основним вимогам, яким чином воно устатковане.[1,/c.136].
Організація робочого місця менеджера передбачає: упорядкування і планування приміщення, у якому воно знаходиться; вибір і обладнання робочого місця засобами і предметами праці, розміщення предметів праці на робочому місці у певному порядку.
Робоче місце менеджера має відповідати певним вимогам: площа робочого місця повинна відповідати санітарним нормам; меблі в кабінеті або іншому службовому приміщенні слід розміщувати з урахуванням взаємозв'язків менеджера з підлеглими та послідовності робіт, що виконуються; меблі, обладнання робочого місця, кількість і номенклатура знарядь праці повинні відповідати змісту і особливостям виконуваної роботи.[2,/c.250].
При плануванні робочої зони менеджера можна використати такі рекомендації: письмовий стіл слід розташовувати перпендикулярно до вікна; вхідні двері повинні бути в полі зору менеджера; бажано, щоб вікно було зліва; письмовий стіл і крісла повинні бути віддалені від джерела тепла; меблі, як правило, за спиною керівника не розміщують, але винятком можуть бути екран, демонстраційна дошка та ін.; якщо в одному кабінеті два робочих місця,то прохід між ними повинен бути не менше 100 – 120 см; якщо відчинені одна шафа, тумба, бокс чи ящик стола, вони не повинні перешкоджати доступу до інших шаф, боксів; робоче крісло, письмовий стіл і стіл-приставку слід розмістити так, щоб не встаючи можна було дістати якомога більше предметів.
У зоні нарад розміщують стіл для нарад із стільцями (кріслами) і крісло для головуючого. Залежно від площі кабінету і чисельності працівників, які звичайно беруть участь у нарадах, ця зона може бути організована самостійно або суміщена з основною робочою зоною. В останньому випадку стіл для нарад розміщують перпендикулярно до письмового стола керівника. Кількість крісел за таким столом не повинна перевищувати 4-5 з кожного боку.
Зону відпочинку обладнують журнальним столиком, кріслами для відпочинку, джерелами локального освітлення, телевізором, її розташовують, як правило, в тій частині кабінету, яка протилежна робочій зоні.
Планування і естетичне оформлення кабінету здійснюється відповідно до вимог естетичної єдності обладнання, колірного оформлення і відповідного реквізиту. Оформлення повинно відповідати смаку володаря кабінету.
Правильна організація робочого місця дає змогу менеджеру: раціонально, з найменшими витратами праці виконувати свої функції; ефективно спілкуватися з підлеглими та іншими працівниками; підтримувати високу працездатність і робочий настрій.[3,/c.98].
Для поліпшення умов праці та підвищення працездатності фахівців необхідно.наступне:/обладнати/приміщення/системами кондиціонування та зволоження повітря для створення сприятливих кліматичних умов праці;
встановити в кожному кабінеті з ПК вогнегасник і аптечку;
замінювати лампи, негайні помаранчевим кольором, на нові. Це дозволить знизити навантаження на зір і підвищити рівень освітленості приміщення;
встановити на робочих столах менеджерів світильники з можливістю їх переміщення відповідно з індивідуальними особливостями працівника. Це дозволить.полегшити.роботу.з.документами; проводити в приміщеннях щоденне вологе прибирання; чистити вікна і лампи в приміщеннях не рідше двох разів на рік. Це дозволить збільшити рівень освітленості кабінету;
замінити старі телефонні станції без тонального набору на нові з тональним набором. Це допоможе скоротити час на набір міжміських номерів; замінити старі ПК на нові з РК монітором. Це знизить навантаження на зір людини, зменшить його стомлюваність, а також допоможе позбутися від шуму вентиляторів; замінити звичайні письмові столи, на яких є ПК, на спеціальних комп'ютерні столи. Це дозволить створити зручну позу фахівця при роботі з ПК; замінити звичайні жорсткі нерегульовані стільці зі спинкою на підйомно-поворотні і регульовані по висоті і кутам нахилу сидіння і спинки стільці. Це допоможе.знизити.стомлюваність.менеджерів.[4].
На мою думку, проблема організації робочого місця менеджера в сучасних умовах, полягає в тому, що не акцентується увага саме на раціональності, безпеці та комфортності робочого місця менеджера, що негативно впливає як, в першу чергу, на здоров'я так і на продуктивність праці.
Пропозиції щодо найефективнішої організації робочих місць, такі:
- можна провести опитування, щодо організації робочого місця і вияснити, що саме забезпечувало кращий комфорт і організацію праці в певних умовах;
- оформлення та обладнання приміщення повинно відповідати умовам та безпеці праці;
- на робочому місці повинно знаходитись все, що необхідно при виконанні робочих зобов'язань, а робоча зона повинна сприяти полегшенню та покращенню праці, а не створенню перешкод.
Отже, для ефективного функціонування сучасного підприємництва, заснованого на застосуванні складної техніки і технології, що характеризується великою кількістю внутрішньовиробничих зв'язків, необхідна чітка організація робочого..місця. Дуже важливо раціонально, точно організувати робоче місце, гармонійно пов’язати всі елементи організації, тобто планування, оснащення, обслуговування і звичайно надати працівникові сприятливі і комфортні умови для ефективного здійснення трудового процессу з максимально високою продуктивністю.

Список використаних джерел:
1. Мошек Г. Є. Організація праці менеджера: Навч. Посібник.[Текст] / Г.Є. Мошек..-.К.,.КДТЕУ,.1995.
2. Ладанов Й. Д. Практический менеджмент : Навч. Посібник.[Текст] / Й.Д. Ладанов..–.М.,.2006..-.491.с. 3. Танаєв В. І. Практична психологія менеджменту: Як зробити кар'єру. Як будувати організацію : Науково практичний посібник [Текст] /. В.І. Танаєв. – К.: Україна, 2009. – 399с.
4.http://pidruchniki.ws/12720220/menedzhment/stvorennya_avtomatizovanih_robochih_mists_arm_menedzheriv

 
Форум » Матеріали конференції 25.04.2012 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Горюк І., ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ МЕНЕДЖЕРА
Сторінка 1 з 11
Пошук: