Іванків О., Проблеми залучення іноземних інвестицій в Україн - Форум
Неділя, 11.12.2016, 13:50
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Іванків О., Проблеми залучення іноземних інвестицій в Україн - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 25.04.2012 » Аспекти міжнародної інтеграції України в контексті глобалізаційних процесів » Іванків О., Проблеми залучення іноземних інвестицій в Україн
Іванків О., Проблеми залучення іноземних інвестицій в Україн
conf-cvДата: Пятниця, 04.05.2012, 10:41 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Ольга Іванків,



Наук. Кер.– Москальов А. А.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці




Проблеми залучення іноземних інвестицій в Україні



Іноземні інвестиції є вкрай необхідними для будь-якої держави, адже вони дають змогу покращити економічну ситуацію в країні, підвищити конкурентоспроможність вітчизняного виробника на світовому ринку, якісно покращувати інфраструктуру ринку, тому ця тема є дуже актуальною в українському суспільстві. Проблемою залучення іноземних інвестицій в Україну займалися такі вітчизняні науковці як А. Мороз, Б. Губський, А. Пересада, А. Поручник, І. Татаренко та інші.
Метою статті є дослідження суті іноземних інвестицій та їх ролі в економіці України.
В статті розглянуто сутність іноземних інвестицій; зроблений аналіз їх впливу на вітчизняну економіку; визначено перспективи розвитку іноземного інвестування в Україні.
Іноземні інвестиції – цінності, що вкладаються іноземними інвесторами в об’єкти інвестиційної діяльності відповідно до законодавства України з метою отримання прибутку або досягнення соціального ефекту [5]. Іноземні інвестиції поділяють на два види:
— Прямі іноземні інвестиції — це вкладання капіталу закордоном, розмір якого повинен бути не менше 10% вартості того чи іншого проекту.
— Портфельні іноземні інвестиції — закордонні вкладення капіталу розміром до 10 % від вартості проекту.
Різниця між прямими та портфельними інвестиціями полягає у тому, що прямі інвестиції призначені на довготривалий термін і надають інвестору можливість контролю за раціональним використанням своїх коштів та й над самим підприємством в цілому. Основною метою портфельних інвестицій для інвестора є отримання прибутку від свого капіталовкладення у формі дивідендів чи акцій.
Іноземні інвестиції можуть здійснюватися у таких формах:
— часткової участі у підприємствах, що створюються спільно з українськими юридичними і фізичними особами, або придбання частки діючих підприємств;
— створення підприємств, що повністю належать іноземним інвесторам, філій та інших відокремлених підрозділів іноземних юридичних осіб або придбання у власність діючих підприємств повністю;
— придбання не забороненого законами України нерухомого чи рухомого майна, включаючи будинки, квартири, приміщення, обладнання, транспортні засоби та інші об’єкти власності, шляхом прямого одержання майна та майнових комплексів або у вигляді акцій, облігацій та інших цінних паперів;
— придбання самостійно чи за участю українських юридичних або фізичних осіб прав на користування землею та використання природних ресурсів на території України;
— придбання інших майнових прав;
— господарської (підприємницької) діяльності на основі угод про розподіл продукції [5].
Проте існує також ряд перешкод щодо залучення іноземних інвестицій:
— залучення іноземних інвестицій відбувається в умовах економічної кризи;
— відсутність чіткого та стабільного законодавства, що звичайно лякає іноземних інвесторів;
— повільні темпи приватизації. Так як іноземні інвестори надають перевагу вкладанню коштів в приватні підприємства;
— темпи інфляції в Україні є набагато вищими ніж у Європі чи США;
— низька купівельна спроможність населення, що зменшує можливість збуту продукції з нових фірм;
— не дуже високий рівень розвитку інфраструктури, яка могла б забезпечити необхідний зв’язок з іншими країнами [3];
На сьогодні інвестиційний клімат в Україні бажає кращого. За даними Держкомстату загальний обсяг прямих іноземних інвестицій в Україну на 31 грудня 2011 р. становив 49369, 3 млрд дол, що на 10,06% більше за обсяг інвестицій початку 2011 р. До десятки основних країн-інвесторів, на які припадає понад 82% загального обсягу прямих інвестицій, входять: Кіпр – 9 млрд 645,5 млн. дол, Німеччина – 7 млрд. 386,4 млн. дол, Нідерланди – 4 млрд. 822,8 млн. дол, Російська Федерація – 3 млрд. 594,5 млн. дол, Австрія – 3 млрд. 423,1 млн. дол, Франція – 2 млрд. 203,7 млн. дол, Сполучене Королівство – 2 млрд. 508,2 млн. дол, Швеція – 1 млрд. 744,0 млн. дол, Британські Віргінські Острови, – 1 млрд. 160,7 млн. дол та Сполучені Штати Америки – 1 млрд. 043,1 млн. дол. [7].
Проблемою надходження іноземних інвестицій в Україну є також те, що левова частка капіталовкладень надходить з офшорних компаній. Не секрет, що Україна залучає набагато більше боргового капіталу, ніж інвестиційного. Іноземним інвесторам набагато легше працювати з Києвом в умовах отримання прибутку з гарантованою та високою ставкою доходності, яку вони не можуть отримати вдома. І головне – ці кошти легко забрати назад [2].
Великий відбиток на інвестиційну ситуацію в нашій країні робить сучасна політична ситуація, адже суперечки в політичних верхівках лякають іноземних інвесторів і вони не хочуть ризикувати своїми коштами. Державне управління в Україні має відбиток від радянсько–комуністичної ідеології і пронизана корупцією і бюрократією. Сьогодні залучення інвестицій в економіку держави має стратегічний і тактичний інтерес з боку як і самої України, так і збоку інвесторів. Стратегічний інтерес обох сторін інвестування полягає у якнайшвидшому входженні України на світовий ринок. Тактичний інтерес може збігатися і бути протилежним. Останнє проявляється у розбіжності інтересів сторін як товаровиробників, що конкурують за збут продукції і одержання прибутку. У цілому пріоритетними в цих відносинах є: вирівнювання дефіциту державного бюджету, торговельного та платіжного балансів; розвиток малого та середнього бізнесу; трансформація економіки на основі ринкової рівноваги в новому державному утворенні; розвиток ринкових інституцій [4, с. 147].
Україна має сприятливий клімат для залучення іноземних інвестицій:
— вона становить один з найбільших ринків в Європі, який характеризується великим природним і людським потенціалом, що значно підвищує інтерес до неї з боку іноземців;
— доступ до стратегічних ринків, зокрема ЄС – одного з найбільших світових ринків; Росії — найбільш динамічного світового ринку; сусідство із Середнім Сходом;
— інтерес інвесторів до гірничодобувної, сільськогосподарської, хімічної промисловості та металургії може бути використаний для залучення коштів у цій галузі [1, с. 67].
Але для того, щоб інвестиційні потоки в України збільшувалися держава в особі уряду повинна вжити ряд заходів як політичного, так і економічно- соціального характеру. Необхідно створити сприятливі умови господарювання, що передбачає впровадження системи заходів спрямованих на поліпшення інвестиційного клімату; забезпеченні прозорості і стабільності законодавства у сфері інвестування та оподаткування; реформування податкової системи шляхом скорочення загальної кількості податків; ліквідацію економічно необґрунтованих пільг. Правове регулювання іноземних інвестицій слід підняти до світових стандартів [3].
Щоб створити безпечне середовище для інвесторів потрібно також вдосконалити корпоративне управління та захист прав акціонерів, продовжити лібералізацію переміщення товарів та послуг через кордон, налагодити світове співробітництво з іншими країнами, спростити доступ до банківських кредитів та інших джерел фінансування,тому потрібно заохочувати іноземні банки для посилення конкуренції, яка примушуватиме українські банки зменшувати процентні ставки і укрупнюватися [6, с. 15].
Отже, іноземне інвестування є запорукою успішного економічного розвитку кожної країни. Щоб підвищити рівень інвестицій держава повинна вжити заходи: врегулювати законодавство, податкову та банківську системи, боротися з корупцією та непрозорістю звітної інформації. Адже, Україна є ласим шматком для ведення бізнесу, потрібні лише кошти. Інвестори зможуть їх вкладати, якщо знатимуть, що їхні гроші будуть правильно та раціонально використані і в кінцевому результаті вони отримають прибуток. Тому, іноземні інвестиції є базою для покращення функціонування економіки України.
Список використаних джерел
1. Малютін О. Концепція поліпшення інвестиційного клімату в Україні / О. Малютін. – 2008. – №11. – С. 64–74.
2. Блінов. О. Іноземні інвестиції залишаються мрією [Електронний ресурс] / О. Блінов. Режим доступу: http://www.epravda.com.ua/publications/2011/03/2/274900/.
2
3. Куліков А. І. Державна політика залучення прямих іноземних інвестицій в економіку Україну [Електронний ресурс] / А. І. Куліков. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Dtr_du/2010_3/files/DU310_13.pdf
4. Майорова Т. В. Інвестиційне кредитування: навч. посіб. / Т. В. Майорова, А. І. Пересада. – Київ, 2002. – C. 144-155.
5. Закон України “Про режим іноземного інвестування” [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/93/96–%D0%B2%D1%80/print. – Назва з екрана.
2
6. Матеріали Європейської Банківської Асоціації «Перешкоди для інвестицій в Україну», серпень 2007 р., Київ –С. 8-25.
7. Прямі іноземні інвестиції в Україну [Електронний ресурс] / Держкомстат. Режим доступу: www.ukrstat.gov.ua – Назва з екрана.

 
Форум » Матеріали конференції 25.04.2012 » Аспекти міжнародної інтеграції України в контексті глобалізаційних процесів » Іванків О., Проблеми залучення іноземних інвестицій в Україн
Сторінка 1 з 11
Пошук: