Старікова М., Приємська І.,Іноземні громадяни як суб’єкти... - Форум
Четвер, 08.12.2016, 13:57
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Старікова М., Приємська І.,Іноземні громадяни як суб’єкти... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 25.04.2012 » Теорія та історія держави і права » Старікова М., Приємська І.,Іноземні громадяни як суб’єкти...
Старікова М., Приємська І.,Іноземні громадяни як суб’єкти...
conf-cvДата: Пятниця, 04.05.2012, 16:51 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Старікова Марина, Приємська Ірина,



Наук. кер. – Коваленко Н.Ю.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, м. Чернівці




Іноземні громадяни як суб’єкти адміністративного права




На території України поряд з її громадянами проживають іноземці. До іноземців законодавства України відносить осіб, які належать до категорії громадян іноземних держав і не є громадянами України.
Відповідно до звіту М. Профазі, голови представництва Міжнародної організації з міграції (МОМ) в Україні про світову міграцію, Україна займає 10 місце за кількістю іноземного населення, яке живе на її території, що складає майже 500 тисяч людей [6].
Згідно з Законом України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» іноземці є рівними перед законом незалежно від походження, соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, мови, ставлення до релігії, роду і характеру занять. Іноземці мають ті ж права і свободи та виконують ті обов’язки, що й громадяни України, проте адміністративна правоздатність іноземців вужча від правоздатності громадян України. Тому, відповідно до Закону України «Про імміграцію» іноземець може отримати дозвіл на імміграцію в Україну та іммігрувати на постійне проживання, якщо він: має в Україні законне джерело існування; перебуває у близьких родинних відносинах з громадянами України; перебуває на утриманні громадянина України або має його на утриманні [4].
Правосуб’єктність осіб, які перебувають на території України і не є її громадянами, також відрізняється від правосуб’єктності громадян України, і характеризується такими особливостями: вони не можуть бути державними службовцями, працювати в органах внутрішніх справ; не допускаються до діяльності, пов’язаної з державною таємницею; на іноземних осіб не поширюється військовий обов’язок; тільки до іноземних громадян застосовується адміністративне стягнення, як видворення за межі України; можуть бути встановленні обмеження в пересуванні та виборі місця проживання; здійснюють свою діяльність на підставі спеціальних документів; за наявності обставин, установлених законодавством, виїзд із України може бути недозволений.
Іноземні громадяни можуть називатись постійно проживаючими, якщо вони перебувають на території України, мають дозвіл і посвідчення на проживання, що видані органами внутрішніх справ. Для оформлення посвідки на тимчасове проживання до територіального органу Державної міграційної служби України за місцем проживання іноземця заявником подаються такі документи, як: заява про отримання посвідки або на тимчасове проживання; клопотання приймаючої сторонни щодо оформлення іноземцю посвідки на тимчасове проживання; фотокартки іноземця (на матовому папері); паспортний документ іноземця; переклад сторінки паспортного документу; документ про право власності на житло, де іноземець має право на реєстрацію місця проживання та заява про реєстрацію місця проживання розглянута територіальним підрозділом ДМС України; копія розпорядчого документа про призначення працівника, який відповідає за прийом та оформлення іноземцям документів на право проживання в Україні; копія паспорта уповноваженого представника приймаючої сторони, засвідчена підписом власника; квитанції про сплату державного мита за видачу посвідки на тимчасове проживання [4].
Термін оформлення посвідки на тимчасове проживання не встановлений законодавством, але зазвичай, здійснюється протягом 1-2 тижнів з моменту надання зазначеного переліку документів. Постійне проживання отримується внаслідок складних процедур отримання дозволу на імміграцію в Україну, віз, а вже тоді іноземець може звернутися за посвідкою на постійне місце проживання.
В разі незаконного перетинання державного кордону України поза пунктами пропуску через державний кордон України іноземці затримуються, та в разі, якщо порушення ними законодавства України не передбачає кримінальної відповідальності, повертаються до країни попереднього перебування у встановленому порядку. Таким іноземцям забороняється в’їзд в Україну строком на три роки.
Iноземця може бути видворено за межi України за рiшенням органiв внутрiшнiх справ або Служби безпеки України, якщо:
- його дiї суперечать iнтересам забезпечення безпеки України або охорони громадського порядку;
- це є необхiдним для охорони здоров'я, захисту прав i законних iнтересiв громадян України;
- вiн грубо порушив законодавство про правовий статус iноземцiв.
Iноземець зобов'язаний покинути територiю України у термiн, зазначений у рiшеннi про видворення. Iноземцi, якi ухиляються вiд виїзду, пiдлягають на підставі санкцiї прокурора затриманню i видворенню за межі України у примусовому порядку. Затримання допускається лише на термiн, необхiдний для видворення. Рiшення про видворення iноземцiв з України може бути оскаржено до суду. Оскарження не зупиняє виконання рiшення про видворення. Видворення iноземцiв здiйснюється органами внутрiшнiх справ.
Iноземцi, якi пiдлягають видворенню, або фiзичнi, юридичнi особи, якi приймають цих iноземцiв, влаштовують їх незаконнi в'їзд, проживання, працевлаштування, сприяють в ухиленнi вiд виїзду пiсля закiнчення термiну перебування, вiдшкодовують витрати, пов'язанi з видворенням, у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України. Не варто забувати і про те, що іноземні громадяни, що перебувають на території України, підлягають адміністративній відповідальності на загальних підставах з громадянами України.
Таким чином статус іноземця на території України не позбавляє його основних прав та свобод, що надаються громадянам України, не припиняє забезпечення гідного ставлення та поваги до людини.

Список використаних джерел

1. Ведєрніков Ю.А., Шкарупа В.К. Адміністративне право України : навчальний посібник.- К. : Центр навчальної літератури, 2005. – 306 с.
2. Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства : Закон України від 5 квітня 2011 р. // Відомості Верховної Ради України. – 2011. - № 42. – Ст. 424
3. Про імміграцію : Закон України від 19 березня 2009р. // Відомості Верховної Ради України. – 2009. - № 32-33. - Ст. 486
4. Порядок оформлення і видачі посвідки на тимчасове проживання від 20 вересня 2011р. // Постанова Кабінету Міністрів України – 2011. -№1110/19848.
5. Інформаційна агенція «ГолосUA» [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
http://www.golosua.com/ua....yu-inoz



 
Форум » Матеріали конференції 25.04.2012 » Теорія та історія держави і права » Старікова М., Приємська І.,Іноземні громадяни як суб’єкти...
Сторінка 1 з 11
Пошук: