Пятниця, 29.03.2024, 10:59
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Года Т., ВПЛИВ ТОВАРООБОРОТУ ПІДПРИЄМСТВ ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 18.11.2011 » Ефективність бізнесу в умовах трансформації економіки » Года Т., ВПЛИВ ТОВАРООБОРОТУ ПІДПРИЄМСТВ ...
Года Т., ВПЛИВ ТОВАРООБОРОТУ ПІДПРИЄМСТВ ...
conf-cvДата: Субота, 19.11.2011, 21:59 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Тетяна Года,



4 курс, спец. «Економіка підприємства», д.ф.н.,
Наук. кер. – Кульганік О.М.,
Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Вінниця




ВПЛИВ ТОВАРООБОРОТУ ПІДПРИЄМСТВ НА ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК ВІННИЦЬКОГО РЕГІОНУ



Товарооборот є одним із важливих показників соціально-економічного розвитку країни, який характеризує заключний етап руху товарів через торгову мережу підприємств у сферу споживання. Саме через товарооборот відбувається зміна форм вартості споживчих товарів, створеної в процесі виробництва.
Проблеми визначення сутності, видів товарообороту та теоретичних засад управління ним досліджувалися в наукових працях багатьох сучасних українських вчених-економістів, таких як: В.В. Апопій, І.О. Бланк, Н.О. Власова, Б.В. Гринів, Л.О. Лігоненко, А.А. Мазаракі, В.С. Марцин, А.А. Садєков, І.В. Смолін, Н.М. Ушакова та інші.
Основною метою є дослідження впливу тенденцій зростання товарообороту підприємств на економічний розвиток Вінницького регіону в контексті підвищення рівня життя населення.
У своїх працях дослідники трактують товарооборот як продаж товарів масового споживання та надання платних торговельних послуг населенню для задоволення особистих потреб в обмін на його грошові доходи, або іншим підприємствам – для подальшої переробки чи продажу за певний період часу [3, с. 93]. Товарооборот становить підґрунтя розрахунків цілої низки показників — це й обсяг товарної маси; величина торговельного підприємства; фінансовий результат торговельної діяльності; обсяг витрат покупців на придбання товарів тощо. Окрім того, показники продажу окремих товарних груп використовують під час розрахунків структури товарного ринку, індексів цін тощо.
Товарооборот пов'язаний з усіма сторонами господарської діяльності торговельного підприємства, одночасно він знаходиться під впливом маркетингового середовища, що складається з трьох підсистем: макро-, мікро- та внутрішнього середовища, кожна з яких має певне цільове призначення, методи і форми впливу на товарооборот [1, с. 53–56].
Продаж товарів населенню за усіма каналами реалізації складається з наступних видів: обсягу обороту оптової та роздрібної торгівлі й обороту ресторанного господарства [3, с. 96]. До обороту роздрібної торгівлі включено роздрібний товарооборот підприємств (юридичних осіб), які здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі, а також розрахункові обсяги продажу товарів на ринках та фізичними особами-підприємцями (на основі даних одноразового суцільного обстеження мережі роздрібної торгівлі та ресторанного господарства, що належить фізичним особам-підприємцям). Інтегральним показником обсягу оптової ланки є загальний товарообіг оптових торгових підприємств. До оптового товарообороту включаються дані щодо обсягів перепродажу (продаж без перероблення) підприємствами від свого імені нових або вживаних товарів без будь-яких змін (крім звичайних для торгівлі операцій) роздрібним торговцям, підприємствам та організаціям або іншим оптовикам (крім населення) для їх використання або наступного продажу як в Україні, так і на експорт.
Роздрібний товарооборот підприємств (юридичних осіб) визначається як обсяг продажу споживчих товарів населенню через роздрібну торгову мережу, мережу ресторанного господарства усіма діючими підприємствами, а також промисловими, транспортними та іншими неторговими підприємствами безпосередньо населенню через касу підприємства[4].
Безпосередній вплив на обсяг та структуру роздрібного товарообігу торговельного підприємства має визначена стратегія його діяльності на споживчому ринку; товарний профіль підприємства; місцезнаходження підприємства та сегментація ринку споживачів; забезпеченість товарообігу необхідними ресурсами, зокрема товарне забезпечення, ефективне використання матеріальних, фінансових та трудових ресурсів; а також цінова та маркетингова політика підприємства [2, с. 125].
Вінницький регіон за даними держкомстату України займає друге місце серед регіонів України за темпами зростання товарообігу. Товарообіг Вінницької області за січень-травень 2011 р. склав 3 млрд грн і зріс на 18,1% у порівнянні з аналогічним періодом 2010 р. В січні-травні 2011 р. за абсолютним приростом обороту роздрібної торгівлі на одну особу область займає 10-те місце, а за темпами зростання товарообороту – друге місце серед регіонів України. Частка товарів вітчизняного виробництва в товарообігу становить 77,5%, а з продовольчих товарів – 91,8%. Ці показники є одними з найвищих в Україні. Крім цього, обсяг реалізованих послуг населенню у 2011 р. на 349,3 млн грн, або на 11,1% більше відповідного періоду 2010 року. Заробітна плата зросла на 17% і складає в середньому 1743 грн. Створено більше 9 тис. суб’єктів підприємницької діяльності, що на 47% більше, ніж 2010 р., а надходження до місцевих бюджетів збільшились майже на 17%[4, 5].
Таким чином, розроблення дієвої стратегії управління товарооборотом підприємств дає змогу забезпечити високоефективну господарську діяльність, конкурентоспроможність підприємств, а також економічний розвиток регіону, зокрема, держави в сучасних умовах господарювання.
Список використаних джерел:
1. Балабанова Л. В. Стратегічне маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств: навч. посіб. / Л. В. Балабанова, В. В. Холод. – К.: Видавничий дім «Професіонал», 2006. – 448 с.
2. Блонська В.І., Феофанова К.О. Роздрібний товарообіг торговельного підприємства та напрямки ефективного управління ним у сучасних умовах господарювання // Науковий вісник НЛТУ України. – 2008, вип. 18.4. – С. 123-127.
3. Мазаракі А.А., Лігоненко Л.О., Ушакова Н.М. Економіка торговельного підприємства : підручник / за ред. Н.М. Ушакової. - К. : Хрещатик, 1999. - 800 с.
4. www.gorstat.kiev.ua
5. www.sta.gov.ua.

 
Форум » Матеріали конференції 18.11.2011 » Ефективність бізнесу в умовах трансформації економіки » Года Т., ВПЛИВ ТОВАРООБОРОТУ ПІДПРИЄМСТВ ...
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: